آنن، که پس از دیدار از لبنان با اشپیگل صحبت کرده، انتقاد آمریکا را در مورد این که آلمان به اندازه کافی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه تلاش نمی کند، رد کرده است. وی گفته که سیاست خارجی برلین بر یافتن راهکارهای سیاسی برای شرایط پیچیده تمرکز دارد.
کد خبر: ۷۲۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 09 March 2019

روز جمعه، یک مقام ارشد آلمان اعلام کرد، این کشور جنبش حزب الله لبنان را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی نخواهد کرد.

نیِلس انِن، معاون وزیر امور خارجه، به مجله خبری «اشپیگل» گفت، جنبش اسلام گرای شیعه ـ که از سوی ایران حمایت می‌شود ـ عامل مهمی در جامعه لبنان و بخشی از چشم انداز سیاسی پیچیده این کشور است.

این نظرات پس از آن بیان شده است که انگلیس در ماه گذشته شاخه سیاسی حزب الله را غیر قانونی اعلام و آن را به بی ثبات سازی خاورمیانه متهم نمود.

انن گفته: «حرکت بریتانیا یک تصمیم ملی است که تأثیر مستقیمی بر موقعیت دولت آلمان و اتحادیه اروپا ندارد.» اتحادیه اروپا قبلا در سال ۲۰۱۳ شاخه نظامی حزب الله را به لیست گروه‌های ممنوعه تروریستی اضافه کرده بود.

آلمان حزب الله را در لیست گروه های تروریستی قرار نخواهد داد

نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان حضور داشته و اعضای ارشد آن سه مورد از سی وزارتخانه را در دولت تحت رهبری سعد الحریری، نخست وزیر مورد حمایت غرب هدایت می‌کنند.

شاخه نظامی این جنبش نفوذ خود را در سال‌های اخیر در لبنان و سوریه گسترش داده است و در کنار ایران و روسیه از حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حمایت می‌کند. در لبنان، قدرت این گروه بیشتر از ارتش لبنان ارزیابی می‌شود.

سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله، پیشتر در روز جمعه گفته بود، کشور‌های دیگر ممکن است در حالی که ایالات متحده فشار اعمال تحریم علیه این گروه را افزایش داده است، از حرکت بریتانیا پیروی کنند.

او در یک گفت وگوی تلویزیونی با فراخوان «پایگاه مردمی» برای حمایت از جنبش با کمک‌های مالی گفت: «تحریم‌ها و لیست‌های تروریستی، یک نوع جنگ علیه مقاومت هستند و ما باید تا حد ممکن با آن‌ها مقابله کنیم».

او گفت، این حمایت و کمک برای مقابله با این گونه حرکت‌ها «مسئولیت مقاومت لبنان، پایگاه مردمی آن، و محیط اجتماعی آن است».

توانایی قدرت نظامی حزب الله و در اختیار داشتن مجموعه وسیعی از موشک‌ها توسط این گروه نگرانی‌های اسرائیل را برانگیخته است و چشم انداز جنگ تازه بین دو طرف را افزایش داده.

آنن، که پس از دیدار از لبنان با اشپیگل صحبت کرده، انتقاد آمریکا را در مورد این که آلمان به اندازه کافی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه تلاش نمی‌کند، رد کرده است. وی گفته سیاست خارجی برلین بر یافتن راهکار‌های سیاسی برای شرایط پیچیده تمرکز دارد.

آلمان و اتحادیه اروپا در تلاش برای حفظ توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، با ایجاد یک مکانیسم تأمین مالی جایگزین برای اجازه تجارت با تهران با وجود تحریم‌های یک جانبه آمریکا هستند.

لبنان میزبان نزدیک به یک میلیون پناهنده سوری است، که برخی از آن‌ها با چشم انداز پایان جنگ شروع به بازگشت به خانه خود کرده اند. بحران انسانی، موضوع بازگشت امن پناهندگان سوری به خانه خود را به مسأله مهمی برای آلمان تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار