امام جمعه ارومیه گفت: مردم ایران فشار اقتصادی را تا حدی تحمل کرده‌اند اما در این شرایط مسؤولیت مسؤولان در این خصوص بیشتر شده و باید مدیریت جدی داشته باشند.
کد خبر: ۷۲۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 08 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و ترک محرمات، با اشاره به فرمایشات امام علی‌ (ع)، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید پیش از اینکه به حساب شما رسیدگی شود به محاسبه اعمال روزانه بپردازید و از نفس خود حساب بکشید و هر عمل نیکی که انجام گرفته از خداوند تعالی ببینید و شاکر او باشید و هر معصیت یا کوتاهی که شده عذرخواه درگاه الهی بوده و تصمیم در جبران آن را داشته باشید.

وی در خصوص آداب مسافرت، افزود: مسافرت از سفارش‌های دین اسلام است تا جایی که برای انسان ها مقدور باشد اگر می توانند، به این کار اقدام کنند زیرا با سفر، علم، آگاهی و سلامتی انسان ها بیشتر می شود، بنابراین پیامبر اکرم (ص) نیز در مورد آداب مسافرت می‌فرماید، پیش از مسافرت صدقه داده و در انتخاب همسفر خود دقت کنید.

امام جمعه ارومیه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب به مردم، بیان کرد: ماه رجب هفتمین ماه قمری است، این ماه از جمله ماه‌های بسیار پرفضیلت در اسلام است که بسیاری از معصومان به ویژه پیامبر مکرم اسلام (ص) بر انجام اعمال عبادی در آن تاکید فراوان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند، هر کس یک روز از ماه رجب را با ایمان و با قصد قربت، روزه بگیرد، خداوند متعال، بین او و جهنم هفتاد خندق را به عنوان مانع قرار می دهد تا او از جهنم در امان باشد و پهنای هر خندق هم به انداره فاصله آسمان تا زمین است.

قریشی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی که به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه دوم انقلاب، عدالت را هدف اصلی ادیان برشمردند و فرمودند، عدالت، هدف نظام‌سازی اجتماعی ادیان و حرکت بشر در چارچوب دین بوده است و این اهتمام جدی به عدالت، در هیچ مکتب بشری یافت نمی‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان در شرایط اقتصادی بد جامعه، محرومیت زدایی کرده و جلوی فساد را بگیرند، خاطرنشان کرد: مردم ایران فشار اقتصادی را تا حدی تحمل کرده‌اند اما در این شرایط مسؤولیت مسوولان در این خصوص بیشتر شده و باید مدیریت جدی داشته تا به مردم فشار زیادی وارد نشود و همچنین تلاش خود را بهبود اقتصاد و معیشت مردم بیشتر کنند.

موزیک پلیر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار