آزاد یوسفی راد
کد خبر: ۷۲۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳ 05 March 2019

 نام موسسه خیریه رفاه و کودک ارومیه نه تنها برای مردم این شهر بلکه برای اکثر شهروندان استان آشناست، حتی اگر خودشان از نزدیک با فعالیت های آن آشنا نباشند اما دست کم ذکرخیرآن را از زبان دیگران شنیده اند" سرپناهی برای کودکان دردمند" به حق تعریف درستی از این مجموعه است که تاکنون پذیرای خانواده صدها بیمار شهرستانی که برای مداوای کودکانشان به بیمارستان های مرکز استان آمده اند بوده است. صدها کودک بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا بی بضاعت به صورت مستمر از این مجموعه کمک های مالی و بسته های غدایی می‌گیرند و از خدمات درمانی آن بهره مند می‌شوند. نام موسسه خیریه رفاه و کودک ارومیه نه تنها برای مردم این شهر بلکه برای اکثر شهروندان استان آشناست، حتی اگر خودشان از نزدیک با فعالیت های آن آشنا نباشند اما دست کم ذکرخیرآن را از زبان دیگران شنیده اند" سرپناهی برای کودکان دردمند" به حق تعریف درستی از این مجموعه است که تاکنون پذیرای خانواده صدها بیمار شهرستانی که برای مداوای کودکانشان به بیمارستان های مرکز استان آمده اند بوده است. صدها کودک بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا بی بضاعت به صورت مستمر از این مجموعه کمک های مالی و بسته های غدایی می‌گیرند و از خدمات درمانی آن بهره مند می‌شوند.
 بی شک مرور فعالیت ها و خدمات این مجموعه در قالب هیچ نوشتاری نمی‌گنجد مگر آنکه فرد خود به خیابان ذاکر ارومیه مراجعه نکند و از نزدیک در جریان امورات موسسه قرار نگیرد.
 مراد از ذکر این مقدمه کوتاه این است که اگر این موسسه صرفا مسئولیت هایی که به صورت روزانه و ماهانه بردوش کشیده را انجام دهد بزرگترین خدمت را به این شهر کرده و گسترش دامنه فعالیت های آن واجب و ضروری نیست اما آنچه در اندیشه مدیران این مجموعه می‌گذرد گویای این است که ظرفیت های نهفته‌ای در این شهر وجود دارد که اگر مدیریت شود می‌تواند خروجی شگفت انگیزی را ازخود به یادگار بگذارد، همچون دو پویش گسترده ای که توسط این مجموعه تحت عنوان #پویش_انسانیت ۱ و ۲ به راه انداخته شد و موجی از تعاون و احسان را در این شهر به راه انداخت به طوری که تنها در پویش انسانیت ۲ بیش از ۸ هزار پک تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر با کمک خیرین تهییه و در هزار مدرسه محروم آذربایجان غربی توزیع شد.
در آستانه سال نو و درست هنگامی که شکوه و گلایه از گرانی ها در سطح جامعه بیداد می‌کند و عرق شرم بر پیشانی پدر خانواده نشسته و نمی‌تواند غذای درست و حسابی بر سر سفره فرزندانش ببرد، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه شب گذشته استارت پویش انسانیت ۳ را برای تهییه بسته های غذایی زد تا حداقل هزار خانواده نیازمند این شهر در آستانه سال نو در کنج یخچال و کابیت های خالی شان کیسه های برنج، قوطی های روغن، مواد خوراکی و گوشت را ببینند و از شرمندگی در مقابل کودکان خود درآیند.
 در اندیشه این بودم که از چه جملاتی در این نوشتار استفاده کنم تا شاید کسی با خواندن آن رغبتی برای مشارکت در این پویش مردمی پیدا کند اما تصمیم گرفتم با صداقت بنویسم، چرا که معتقدم شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تاثیرش را بر روی تمامی طبقات و اقشار گذاشته و همگی میدانیم که حال اقتصاد مان اصلا خوب نیست و در این بین خانواده های بی بضاعت آسیب پذیرتر اند. قرار نیست ثروتمند باشیم تا در این پویش مشارکت کنیم، یقین دارم تعداد دریافتی های ۱۰ هزار تومنی که توسط دل های ثروتمند پرداخت خواهد شد خیلی بیشتر از مبالغ درشت خواهد بود. دریا اگر نیست چند قطره آبی ته این حوضچه پیدا می‌شود فقط دلی لازم است که در این شرایط به آب بزنیم. به این حکمت که نخست باید از خودمان شروع کنیم باور دارم و قبل از کلیک بر روی ارسال این نوشتار، سهم خود را پرداخت کردم، اگر ریا هم شده باشد ابایی نیست؛ اما بیایید همگی آستین بالا بزنیم برای نقش بستن لبخند بر روی لب های پدر و مادران بی بضاعت این شهر در آستانه #سال‌نـــــو

 شماره کارت بانک ملی
6037991899711877
 شماره حساب بانک ملی:44444

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار