امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پس از انقلاب اسلامی ۲۰هزار سازمان مردم نهاد و موسسه خیریه در کشور تاسیس شده و این رشد بزرگی است و ابعاد مشارکت اجتماعی در کشور را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۱۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 19 February 2019

تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسید

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی مصطفوی ظهر امروز در نشستی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با سازمان‌های مردم نهاد‌ها انجام شد، با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردم در برنامه‌های مختلف کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی کاملا مردمی و بر آحاد ملت متکی بوده است.

وی افزود: براساس تحقیقات و آمار و اطلاعات به دست آمده می‌توان ادعا کرد که تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۶۰۰ موسسه خیریه و موسسات حمایتی در کشور وجود داشت، اما با تحولات پس از انقلاب اسلامی، هم اکنون به مرز ۲۰هزار سازمان مردم نهاد و موسسه خیریه رسیده‌ایم و این رشد بزرگی است و ابعاد مشارکت اجتماعی در کشور را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بدون حضور مردم در عرصه‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم، بیان کرد: سال گذشته بخشنامه‌ای تحت عنوان «منشور گفت وگوی سیاسی» تنظیم و اخیرا به استانداران ابلاغ شد که مشتمل بر 9 ماده بود و نخستین اقدام و تاکید وزیر کشور در منشور گفت وگوی سیاسی تاسیس و تقویت خانه احزاب و خانه سازمان های مردم نهاد در استان‌ها است و بر اساس قانون احزاب، در دی ماه سال جاری خانه احزاب در استان تاسیس شده و امید است با مشارکت مردم تشکل‌های مردم نهاد را نیز در استان تاسیس کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تاکید بسیاری برای افزایش سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور دارد، تصریح کرد: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به تمامی تشکلات مردم نهاد کمک‌های اساسی کرده چرا که محلی برای همفکری، تعامل و گفت‌وگو و پیگیری مشکلات مردم و سازمان‌ها خواهد بود.

مصطفوی همچنین از مسوولان آذربایجان‌غربی خواست به شناسایی معلولان مناطق محروم، فرهنگ‌سازی و اعتماد‌سازی جامعه معلولان به خدمات بهزیستی و توسعه ورزش معلولان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسیدتعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به 20 هزار رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار