جشن ۴۰ سالگی انقلاب و پرشکوه‌ترین راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور میلیونی مردم قدرشناس تهران زیر باران رحمت الهی برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 11 February 2019

راهپیمایی باشکوه ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی از لحظاتی قبل در تهران و تمامی شهرهای ایران اسلامی آغاز شد.

مردم ایران اسلامی به شکرانه جشن چهل سالگی انقلاب حضوری تماشایی و کم نظیر در راهپیمایی امروز دارند.

علاوه بر تمامی شهرها در تهران مرکز این حماسه نیز مردم قدرشناس و ولایتمدار تهران از مسیرهای ۱۲گانه راهپیمایی حماسی خود را از صبح امروز و در زیر باران رحمت الهی به سمت میعاد گاه عاشقان (میدان آزادی) آغاز کرده‌اند و از همین اولین دقایق صبح حضوری تماشایی در خیابان‌های تهران دارند.

نمایش موشک های بالستیک سپاه در راهپیمایی 22 بهمن

همزمان با راهپیمایی 22 بهمن و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برخی موشک های بالستیک سپاه در مسیر راهپیمایان در تهران به نمایش گذاشته شد.

از جمله این موشک‌ها قدر، قیام و ذوالفقار است.

خیل جمعیت در حال حرکت به‌ میدان آزادی

خیل جمعیت از گوشه‌گوشه تهران بزرگ در حال حضور در میدان آزادی، محل برگزاری مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب هستند.

از جایگاه مراسم ویژه گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب، خیل جمعیت از گوشه‌گوشه تهران بزرگ  در حال حضور در میدان آزادی، محل برگزاری مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب هستند

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه پوشاک سال نو نیازمندان

راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن دقایقی قبل در مسیرهای دهگانه شهر تهران همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در حاشیه این راهپیمایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به چشم می‌خورد که به منظور تهیه پوشاک سال نو نیازمندان در نظر گرفته شده بود.

گرامیداشت یاد و نام زکریای 6 ساله در راهپیمایی 22 بهمن

 راهپیمایان تهرانی یاد و نام شهید زکریای 6 ساله شیعی عربستانی را گرامی داشتند.

در این راهپیمایی جمعی از جوانان تهرانی با همراه داشتن بنری در دستان خود یاد و نام شهید زکریا را که در چند روز گذشته در شهر مدینه به دست یک وهابی سعودی به قتل رسیده بود گرامی داشتند.

این جوانان تهرانی با بیان اینکه قتل این کودک 6 ساله شیعی فقط به بهانه صلوات فرستادن به پیامبر و خاندان او صورت گرفته است دل هر مظلومی را در جهان به درد می‌آورد و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای گرامی داشتن یاد و نام او به کار گرفتند.

راهپیمایان تهرانی با دیدن بنر مرحوم زکریا اعلام کردند که حق این کودک شیعی را از خاندان سعودی به زودی خواهند گرفت.

مردم تهران پرچم آمریکا و اسرائیل را لگد مال کردند

راهپیمایان امروز تهران در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن پرچم  آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیلی را در زیر پاهای خود لگدمال کردند.

مراسم 22 بهمن شصتمین ناوگروه اعزامی ارتش در اقیانوس هند

افسران و کارکنان شصتمین ناوگروه اعزامی ارتش در اقیانوس هند شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

همزمان با چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و  راهپیمایی بزرگ ۲۲بهمن ماه در سراسر کشور، ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بایندر و ناوهای لجستیکی بوشهر و لاوان که  دانشجویان دانشگاه علوم  دریایی امام خمینی (ره) نوشهر هم به عنوان کارورزی در این سفر حضور دارند بعد از ۲۰ روز دریانوردی در حوالی دریایی جنوب غرب اقیانوس هند و خلیج بنگال بانگ مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را بر روی عرشه سر دادند.

بارش رحمت الهی بر سر راهپیمایان یوم‌الله ۲۲ بهمن/ حضور پرشکوه مردم علیرغم باران شدید

مردم ایران اسلامی در سراسر کشور در یوم الله ۲۲ بهمن با حضور در خیابان‌ها انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل اعلام کردند.

همزمان با سراسر کشور شهر تهران نیز مملو از جمعیت و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود.

در این بین شاهد بارش رحمت الهی بر شهر تهران بودیم که علیرغم بارش شدید، مردم همچنان در صحنه حضور دارند.

حضور جانبازان نیروی زمینی ارتش در راهپیمایی ۲۲ بهمن 

جمع کثیری از جانبازان نیروی زمینی ارتش در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن حضور یافتند.  جانبازان به اجرای همخوانی سرودی در خصوص حمایت از انقلاب اسلامی پرداختند

علی لاریجانی به خیل عظیم راهپیمایان پیوست

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از خیابان بهبودی به خیل عظیم راهپیمایان تهران پیوست.

طنین انداز شدن شعارهای ضداستکباری در میدان آزادی

جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی امروز ( 22 بهمن 1397) با حضور گسترده و پرشورتر مردم در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

در همین راستا اقشار مختلف مردم تهران که از دقایق ابتدایی راهپیمایی در خیابان حاضر شده اند با حضور پرشمار خود از خیابان های مختلف منتهی به میدان آزادی وارد میدان می شوند.

میدان آزادی در همین ابتدای آغاز راهپیمایی مملو از جمعیتی شده که با مشت های گره کرده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌زنند.

به علت ازدحام جمعیت راه رفتن در اطراف میدان به کندی صورت می گیرد و هر لحظه به تعداد مردم حاضر در میدان اضافه می شود.

حضور 300 نوجوان بسیجی مناطق 12 و 14 در را هپیمایی 22 بهمن تهران

حدود  300 نفر از نوجوانان تهرانی که متعلق به مدارس مناطق 12 و 14 تهران بودند با حضور پرانرژی خود در راهپیمایی تهران نشان دادند که پای این انقلاب ایستاده و همچنان قوی و مستحکم خواهند بود.

در گفت‌وگو با مسئول این کاروان 300 نفره، وی گفت: از حدود 9 صبح در راهپیمایی تهران به همراه حجم زیادی از نوجوانان تهرانی حاضر شدیم که این افراد از 6 مدرسه مناطق 12 و 14 تهران هستند.

وی درباره شور و شوق این نوجوانان افزود: شور و شوق این نوجوانان نسبت به انقلاب بسیار متفاوت از دیگران ا ست چرا که آنها پرصلابت‌تر، پرانرژی‌تر و مستحکم‌تر پای این انقلاب ایستاده و این افراد دقیقا مصداق رشدی هستند که مقام معظم رهبری بارها درخصوص رویش‌های انقلاب درباره این افراد فرمایشاتی را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: تا وقتی با این نوجوانان پرانرژی و پرصلابت بسیجی کار و فعالیت نکنیم آ‌نها را به خوبی نخواهیم شناخت.

امیر نصیرزاده :توان دفاعی قابل مذاکره نیست و آن را با قدرت حفظ می‌کنیم

 امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، در حاشیه راهپیمای 22 بهمن تهران، با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز پرشورترین راهپیمایی است که در طول چهل سال اخیر دیده ام، اظهار داشت: راهپیمایی امروز و حضور مردم، یک تودهنی بزرگی به آنهایی است که نمی‌خواستند انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد.

نصیرزاده افزود: راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب است و ان‌شاءالله با قدرت و عزتمندی راه خود را تا نابودی دشمنان ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوالی پیرامون ادعاهای غربی ها درباره برنامه موشکی و توان دفاعی کشور، تاکید کرد: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن ر حفظ خواهیم کرد.

اوحدی در گفت‌وگو با فارس:

خوشحالیم که در چهلمین سالگرد انقلاب پیروزی‌های پیاپی نصیب محور مقاومت شده است

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره راهپیمایی 22 بهمن تهران و پیامی که این حضور گسترده مردم می‌تواند برای دشمنان داشته باشد گفت: چهل سال صبر، مقاومت، عزت، پیروزی را سپری کرده‌ایم و اگر نگاه کوتاهی بتوانیم در یک فیلم پرسرعت داشته باشیم تمام فراز و فرودهای ما در این چهل سال به خوبی نمایان خواهد شد.

وی افزود: روزهای سخت و شیرین بسیاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتیم اما امروز در بلندای عزت و سربلندی چهل سالگی انقلاب نشسته‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: حضور مردم کلید راهگشای تمام مسیرهای انقلاب است.

اوحدی افزود: یکی از بزرگترین ویژگی‌های انقلاب حضور مردم و بیعت با آرمان‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده است ضمن اینکه هیچ انقلابی را در تاریخ نداریم که حضور مردم به صورت مستمر بعد از پیروزی انقلاب شاهد باشیم.

وی گفت: در فتنه بزرگی که داعش و استکبار جهانی در منطقه بوجود آوردند حضور جدی مردم و تبعیت مردم از آ‌رمان‌های مقام معظم رهبری و بصیرت ایشان خاموش شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکست بزرگی است که آ‌نها در منطقه ما خوردند این در حالی است که از 6 ماه قبل دشمن داد و فریاد زیادی از سر تحمل این شکست‌ها داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: در یمن هم حضور مردم منجر به پیروزی آنها در برابر نظامیان 28 کشور به نام ائتلاف شد و الحمدلله خوشحالیم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پیروزی‌های پیاپی نصیب محور مقاومت شده است. 

دریادار سیاری: برای دفاع از کشور از کسی اجازه نخواهیم گرفت

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تبریک گرامیداشت ۲۲ بهمن به همه ملت ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان این پیام را دارد که  دشمنان بدانند که انقلاب پشتوانه مردمی دارد و آسیب پذیر نیست و در عرصه جهانی پیشرفت می کنند و خود را نشان می‌دهند. 

وی در خصوص اظهارات برخی مقامات غربی مبنی بر فعالیت های موشکی ایران تصریح کرد: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم اما برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

سیاری در خصوص دستاوردهای چهل ساله انقلاب افزود: این راهپیمایی عظیم خود نشانه‌ای از مجموعه دستاوردهای انقلاب است ایران اسلامی همین جمعیت و عظمتی که در خیابان‌ها می‌بینید نشانه اقتدار ایران اسلامی است.

 رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن حاضر شد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در حوالی خیابان آزادی به خیل عظیم راهپیمایان 22 بهمن تهران پیوست

اجرای گروه سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزی در مراسم جشن انقلاب

گروه سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزی در مراسم جشن انقلاب برنامه خود را اجرا کردند.

از جایگاه ویژه مراسم چهل‌سالگی انقلاب، گروه سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزی هم‌اکنون در حال اجرای سرود هستند.

قسمتی از سرود اجرا شده از این قرار است:

در هجوم دائم شب، آفتابی مانده‌ایم

انقلابی بوده‌ایم و انقلابی مانده‌ایم

گفتنی است دویست شخصیت سیاسی فرهنگی از کشورهای مختلف در این مراسم حضور دارند.

آیت‌الله جنتی به خیل عظیم راهپیمایان پیوست

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان از خیابان بهبودی به خیل عظیم راهپیمایان تهران پیوست.

پخش کلیپ توانمندی‌های جمهوری اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران

مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از صبح امروز هم‌زمان در تهران و سراسر کشور با راهپیمایی اقشار مختلف مردم آغاز شده است.

کلیپی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و اقتدار نظام پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران پخش شد که در بخش‌هایی از این کلیپ موشک‌هایی که می‌توانند قلب تل‌آویو را نشانه بگیرند به نمایش درآمد.

 ناطق نوری: نسل فعلی می‌تواند وارث انقلاب ۵۷ باشد

حجت‌الاسلام احمد ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران گفت: افرادی که در ۴۰ سال پیش در این انقلاب نبودند و انقلاب را ندیدند، در حقیقت همان وارثین این انقلاب بوده و به خوبی می‌توانند انقلاب ۵۷ را اداره کنند.

وی افزود: نسل فعلی به خوبی می‌توانند قدرت تفکیک مسائل را داشته باشند و این امر بسیار مهم است.

اجرای راپل توسط نیروهای بسیجی در راهپیمایی 22بهمن

جمعی از نیروهای بسیج با حضور در خیابان انقلاب و در حاشیه راهپیمایی 22بهمن، از ساختمان بزرگ بانک تجارت حرکات نمایشی راپل را اجرا کردند.

همزمان با اجرای این حرکات نمایشی مردم با تشویق آنها یکصدا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.


هموطنان کلیمی نیز به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند
هموطنان کلیمی ما نیز دقایقی قبل در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

هموطنان کلیمی نیز به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند
هموطنان کلیمی دقایقی قبل در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

هموطنان کلیمی ما با حضور در مقابل کنیسه ابریشمی واقع در خیابان فلسطین به جمع راهپیمایان پیوستند و همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حاضر شدند.

مونسان: هر چه به این مردم خدمت کنیم، کم است

علی اصغر مونسان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک چهل سالگی انقلاب گفت: واقعا خوشحال کننده است که بعد از ۴۰ سال مردم به پر شور‌ترین حالت ممکن حضور پیدا کردند . به این مردم باید دستمریزاد گفت.

مونسان افزود: این ملت قدرشناس هستند لذا باید به آنها خدمت کرد. خوشحالیم که یک تصویر از وحدت ملی را به نمایش گذاشتند. این روز‌ها دشمنان ما و آمریکایی ‌ها فکر‌هایی داشتند، حضور گسترده‌ مردم نشان می دهد پایبندی مردم به انقلاب و نظام هیچ فرقی نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت مسئولان در قبال این مردم چیست؟ گفت: وقتی مردم در این شرایط سخت اقتصادی اینگونه حضور می‌یابند. به این مردم هر چه خدمت کنیم، کم است.

وی تاکید کرد: مولفه‌های اولیه انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری تداوم بخش این شور و گفتمان است.


دریادار خانزادی:زیردریایی فاتح تا پایان سال عملیاتی می‌شود

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تهران، با حضور در جمع خبرنگاران با شااره به حضور عظیم مردم در راهپیمایی ارمروز اظهار داشت: چهل سالگی انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است. رسیدن ملت ایران به این نقطه پرمعناست و حاکی از پختگی و آمادگی ملت شریف ایران است.

خانزادی افزود: طی سال‌های آینده بر اساس تجاربی که در گذشته کسب کردیم و زیرساخت‌هایی که ایجاد شده، قطعاً کشور رشد تصاعدی خواهد داشت و رو به جلو  حرکت خواهد کرد؛ این برای دشمن نگران کننده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش در دهه پنجم انقلاب شاهد رشد و شکوفایی بیشتری خواهد بود و ملت عزیز ایران شاهد خواهد بود در اقیانوس‌ها و دریاهای آزاد حضور معنادارتری خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: تا پایان سال زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

آیت‌الله جنتی در جمع خبرنگاران: مردم ما ایستاده‌اند/آمریکا از اسلام و انقلاب می‌ترسد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در راهپیمایی شکوهمند چهلمین بهار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: سلام بر امام، سلام بر امت امام‌و سلام بر این ملت.

وی افزود: هدف انقلاب اسلامی این بود که حاکمیت شاه و قدرت‌های زورمند و زرمند را بشکند و حکومت الله و مردم بر مردم را برقرار کند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: هدف انقلاب همان هدف ابراهیم بت شکن، موسی فرعون شکن و محمد طاغوت‌شکن و خمینی بت‌شکن بود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه این مملکت در دنیا آبرو پیدا کرده است،‌گفت: مملکت ما به برکت انقلاب اسلامی عزت و قدرت در دنیا پیدا کرد و قدرت شکن شد. در حال حاضر قدرت‌ها از قدرت اسلام می‌ترسند و وحشت دارند.

آیت‌الله جنتی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از اینی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی. تو خواهی رفت و ما خواهیم ماند. شاه رفت و ما ماندیم. صدام رفت و ما ماندیم. شما هم می‌روید و ما می‌مانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امیدواریم که به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم.

دبیر شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اسرائیل و هم دستانشان می‌گفتند که ملت ایران جشن 40 سالگی را نمی‌بینند ، تصریح کرد: بله اما خطاب به اسرائیل و هم پیمانانش می‌گویم که این آرزوها را به گور می‌برید و کور باشید. بیایید ببینید مردم جشن 40 سالگی انقلاب را با شکوه برگزار می‌کنند. چشم‌تان را باز کنید. کور باشید.

آیت‌الله جنتی بر همین اساس اضافه کرد: مردم ما ایستاده‌اند،‌ مردم همه مشکلات را تحمل می‌کنند، گرسنگی و تشنگی،‌ مواردی از این قبیل را تحمل می‌کنند اما شکست انقلاب و اسلام را تحمل نمی‌کنند. این را امام هم فرمودند.

صفارهرندی: چله بزرگ انقلاب پر از فتوحات خواهد بود

 محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر راهپیمایی 22بهمن و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهل سال حرکت با افت و خیز داشتیم یک عناصری جلو برنده و عناصری متوقف کننده بوده اند که در این بازنگری چهل ساله باید عناصر پیشبرنده را تقویت و از عناصر کند کننده عبور و بعضی از آن ها را تصیح کنیم.

وی با بیان اینکه کارنامه انقلاب موفق است و این چله ، چله کوچک انقلاب است که پر از دستاورد است اظهار داشت: قطعا چله بزرگ پر از فتوحات است که فتوحاتی که بعدا آن را خواهیم دید.
دامه دارد...

فرمانده سپاه در جمع راهپیمایان 22 بهمن حاضر شد

 سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلابی اسلامی در میدان آزادی به جمع راهپیمایان 22 بهمن پیوست.

از اتزار پرچم کشورمان تا پرواز بادکنک‌ها و بارش کاغذهای رنگی در چهلمین جشن انقلاب

جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی امروز ( 22 بهمن 1397) با حضور گسترده و پرشورتر مردم در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

در همین راستا گروه ها و اقشار مختلف مردم با حضور در میدان آزادی صحنه های بیادماندی و جذابی را رقم زده اند.

در میان جمعیت کودکان و نوجوانان بیشماری حضور دارند که با در دست داشتن پرچم‌های کشورمان و همچنین تصاویری از امام راحل و مقام معظم رهبری تصاویر زیبایی را رقم زده اند.

پرواز بادکنک ها و بارش کاغذهای رنگی به همراه پرچم هایی که در نقاط مختلف میدان آزادی به احتزاز درآمده اند، رنگ و بوی خاصی را به راهپیمایی بخشیده است.


جلالی: حضور مردم در هوای بارانی و سرد جای افتخار دارد و مسئولیت سنگینی بر دوش ما مسئولان می گذارد

کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس در مسیر راهپیمایی22بهمن و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این ملت پای کار ایستاده و از اصل انقلاب حمایت می کند. گفت: این ملت نشان داده است که یک ملت مقاوم بوده و پای آرمان خود و شهدا ایستاده اند.

وی تاکید کرد که حضور امروز مردم در این هوای بارانی و سرد هم جای افتخار دارد و هم مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ما مسوولان می گذارد.

جلالی ادامه داد: این ملت شایسته خدمت گزاری هستند. با وجود مشکلات اقتصادی مردم پای کار آمده اند و دشمنان هم برنامه ریزی کرده اند که مردم در صحنه نباشند. دیدیم جان بولتون آن حرف مزخرف را زد که مردم ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید اما مردم باز در صحنه هیتندیعنی مردم از اصل انقلاب حمایت می کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید کارآمدی نظام را افزایش دهیم. در برخی بخش ها دچار ناکارآمدی هستیم و باید این مشکل را حل کنیم.

سردار اشتری به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست

سردار اشتری فرمانده نیروی انظامی دقایقی قبل با حضور در میدان انقلاب تهران به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست. 

حضور زهرا مصطفوی در جشن 40سالگی انقلاب در تهران 

مراسم جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب از صبح امروز همزمان در تهران و سایر شهرها با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره) دقایقی قبل از تقاطع نواب- انقلاب به خیل عظیثم راهپیمایان تهرانی پیوست و در این مراسم حضور یافت.


اردکانیان در گفت‌وگو با فارس:
از مردم می‌خواهیم دعا کنند تا بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم

رضا اردکانیان وزیر نیرو به جمع راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله ۲۲ بهمن پیوست، وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: به همه مردم که امروز خیابان‌ها را پر کردند تبریک می‌گویم و اثر این حضور بعدها خود را نشان خواهد داد که چه راهپیمایی تأثیرگذاری برای آزادی، انقلاب و منطقه بوده است. 

وی افزود: همانگونه که راهپیمایی‌های پیش از پیروزی انقلاب در پیروزی انقلاب بسیار تأثیرگذار بود، راهپیمایی امسال نیز از آن ایام‌الله است. 

وی با بیان اینکه مردم نسبت به انقلاب احساس تعلق دارند، گفت:‌ مردم انقلاب را مال خودشان و پاره تن خودشان می‌دانند و تا نفس دارند پای انقلاب خود ایستاده‌اند. 

اردکانیان با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب من را یاد محقق شدن یک آرزو می‌اندازد، گفت: انقلاب اسلامی همه را به یاد این می‌اندازد که ما چه آینده مطمئنی داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما در قبال این حضور گسترده مردم چه مسئولیتی دارید، گفت:‌ از مردم می‌خواهیم دعا کنند ما طاقت این بار را داشته باشیم و بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم و  شرمنده مردم نشویم که اگر شرمنده مردم شدیم، شرمنده خدا هم شده‌ایم.

عارف در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافت

 محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به جمعیت باشکوه راهپیمایان تهرانی پیوست.

بر اساس این گزارش مردم تهران همزمان با مردم سراسر کشور با در دست داشتن پرچم‌ها و پلاکاردهایی حمایت خود را ا از انقلاب اسلامی اعلام کردند.


فرجی دانا: وحدت کلمه چشم طمع دشمنان را کور می‌کند

رضا فرجی دانا وزیر اسبق علوم،‌ تحقیقات و فناوری به جمع راهپیمایی‌کنندگان یوم الله ۲۲ بهمن پیوست.

وزیر اسبق علوم،‌ تحقیقات و فناوریدر گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مطمئناً هرچه وحدت کلمه ما بیشتر باشد، طمع دشمنان به این آب و خاک کمتر شده و ما با داشتن وحدت کلمه می‌توانیم راه دشمنان را به سمت این آب و خاک سد کنیم.

فرجی دانا خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور انبوه و گسترده همه سلایق مردم هستیم و این نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در آب و خاک و دین خود با کسی شوخی ندارند و همه مصر هستند از آب و خاک و دین حمایت، دفاع و جان‌فشانی کنند. 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی: نسل جدید پای کار انقلاب هستند/ مسئولین قدرشناس مردم باشند

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارپارلمانی خبرگزاری فارس، درباره حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری گفت: حضور مردم آن است که مردم اصل نظام را قبول دارند و هیچ نقدی بر اصل نظام ندارد البته ممکن است برخی انتقاد و نقدی داشته باشند ولی اصل نظام که رکن رکین آن ولایت فقیه و فرمان مقام معظم رهبری فرمان حضرت امام خمینی (ره) تلقی می‌شود را یکی می‌دانند.

وی افزود: همچنان همان شور و حال راهپیمایی سال جاری همان راهپیمایی دهه‌های گذشته است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود« حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری در تمام شهرها به همین گونه است.

آقاتهرانی تصریح کرد: نسل جدید در این راهپیمایی حضور بسیار چشمگیر و دلنوازی دارند و با آنکه آنها این انقلاب را ندیدند اما افراد خوبی هستند و ایمان به غیب آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و خوبی‌های وی توسط نسل جدید انقلاب اسلامی دیده می‌شود و آنها این خوبی و زیبایی را به دیگران تعمیم می‌دهند ضمن آنکه آنها شهدا را دیده و به خوبی به این انقلاب ایمان آورده‌اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه این انقلاب ادامه دارد اما باید مسئولین به خود آمده و بیشتر به فکر مردم باشند و باید به آنها فکر کنند. ضمن اینکه مردم تا آخر به مسئولین وفادار مانده و از آنها حمایت می‌کنند و سختی‌ها را تحمل کرده ولی باید مسئولین قدر آنها را شناخته و به صورت عملی از مردم حمایت کنند نه زبانی.

آقاتهرانی گفت: مردم به صورت عملی پای انقلاب آمده و از آن حمایت می‌کنند و مسئولین هم باید این کار را انجام دهند. لذا مسئولین باید عملیاتی آمده و پای کار باشند.

هشدار راهپیمایان درباره تصویب لوایح FATF

، راهپیمایان تهرانی امروز در سالروز یوم الله 22 بهمن با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تحت فشار دشمنان هشدار دادند.

مردم تهران با حمل بنرهای "از ترس مرگ نباید خودکشی کرد" و "نه به FATF" مخالفت خود را با پذیرش برنامه های این گروه اعلام کردند.

 لاریجانی:حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را مأیوس می کند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 22 بهمن) در راهپیمایی 22 بهمن شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی، گفت: این راهپیمایی بسیار عظیم نشان می دهد که هیچ چیز و هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی شود، دشمنان باید بفهمند که ریشه های انقلاب قوی است و در این مصاف ملت ایران یک صدا هستند.

وی افزود: تردید نکنید که حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حمایت ملت از انقلاب دشمنان را مأیوس می کند و آن ها پس از این شکست به دنبال سناریوهای دیگر می روند.

لاریجانی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دستاورد بسیار بزرگی برای کشور هم برای ادامه راه و هم حل مسائل محسوب می شود، گفت: همچنین دشمنان از این حضور پرشور درس گرفته و از رفتارهای خود دست بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید، گفت: آن ها از این حرف های بی ربط زیاد می زنند و خیلی نباید آن را جدی گرفت.

خط و نشان راهپیمایان تهرانی برای مفسدان/ «نظام آری، فساد نه»

مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از صبح امروز هم‌زمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شده و در حال برگزاری است. 

راهپیمایان تهرانی در این مراسم پلاکاردهای مختلفی از جمله «نظام آری، فساد نه»، «اجازه نمی‌دهیم مسئول لیبرال انقلاب ما را زمین بزند»، «ما زیر فشار اقتصادی نمی‌رویم، هم پای عهدمان با امام و رهبری می‌مانیم، مسئولین بروند فکری به حال خود و آخرت‌شان کنند» حمل می‌کردند. 

همچنین در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن تهران، موشک‌های قدر۳، زلزال و قدر به نمایش درآمد. 

حضور سردار رحیمی در میان انبوه جمعیت راهپیمایان تهرانی

 سردار حسین رحیمی فرمانده پلیس تهران دقایقی قبل با حضور در میدان انقلاب تهران به جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن پیوست. 

مردم شهر تهران همزمان با سراسر کشور با حضور در خیابان‌های مختلف تهران با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند و پس از این نیز به جمع راهپیمایان خیابان آزادی خواهند پیوست. 

 

علی جنتی:راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دشمن‌شکن است

 علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه به جمع راهپیمایان یوم الله ۲۲ بهمن تهران پیوست.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند این راهپیمایی دشمن‌شکن خواهد بود و بالاخره در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در شرایطی قرار داریم که در حال سپری کردن سخت‌ترین دوران انقلاب هستیم.

جنتی خاطرنشان کرد: دوران فعلی فراتر از دوران جنگ است و بزرگ‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ بر ما تحمیل شده و حضور مردم نشان می‌دهد که در برابر همه فشارها مقاومت می‌کنند و دشمنان در سیاست‌های خود تجدیدنظر خواهند کرد.

ایجاد نمادین خیابان‌های «استقلال»، «آزادی» و شهدا در میدان انقلاب

در میدان انقلاب اسلامی به صورت نمادین کوچه‌هایی با عناوین «استقلال» «حرمین» «آزادی» و شهدای منطقه 7 جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.

در حاشیه راهپیمایی عظیم چهلمین بهار انقلاب اسلامی، در میدان انقلاب تهران، در کوچه‌ و خیابان‌ تابلوهایی با عناوین استقلال حرمین آزادی و شهدا نصب شده بود.

پایین این تابلوها عکس‌هایی از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس نصب شده بود.

سالمندان ویلچرنشین هم به جمع عظیم راهپیمایان چهلمین بهار انقلاب پیوستند

 در حاشیه راهپیمایی عظیم چهلمین بهار انقلاب سالمندان ویلچرنشین و عصا به دستی به چشم می‌خورد که در این بارش باران به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند و حضور باشکوه خود را به رخ جهانیان کشیدند.

حداد عادل در گفت‌وگو با فارس:

قدرت ایران به حضور گسترده مردم است/ حضور مردم در راهپیمایی با وجود باران تماشایی است

غلامعلی حداد عادل نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع راهپیمایی‌کنندگان یوم الله ۲۲ بهمن پیوست.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: شدت دشمنی‌ها و عصبانیت دشمنان حکایت از قوت و عظمت انقلاب ما دارد و اگر غیر از این باشد، تا این حد دشمنان از انقلاب اسلامی ایران هراس ندارند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران حضور مردم همیشه در صحنه است و می‌بینید که بعد از ۴۰ سال مردم حتی با وجود باران، در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن همچون ۴۰ سال گذشته حضور دارند و این خود نشان می‌دهد که انقلاب دهه‌های پیش رو را نیز با قدرت و اقتدار طی می‌کند.

سربندهای «از آمریکا و اسرائیل متنفرم » بر سر نوزادان و کودکان تهرانی 

در تهران و سراسر کشور راهپیمایی و جشن بزرگ چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی درحال برگزاری است.

در این میان کودکان و نوزادانی به چشم می‌خورند که سربندهایی از «آمریکا و اسرائیل متنفرم» به چشم می‌خوردند.

در حال حاضر راهپیمایان در شهر تهران از مسیر دهگانه مشخص شده راهپیمایی در حال حرکت به سمت میدان بزرگ آزادی هستند.

حرکات نمایشی ورزشکاران و دوچرخه سواران تهرانی با عکس مدافعان حرم 

جمعی از ورزشکاران و دوچرخه‌سوارانی تهرانی با حضور در میدان انقلاب اسلامی اقدام به اجرای حرکات نمایشی کردند.

این دوچرخه‌سواران در حالی که تصاویر شهدای مدافعان حرم را بر روی لباس خود داشتند شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

 راغفر در گفت‌وگو با فارس:

مردم با حضور گسترده در یوم الله ۲۲ بهمن به تهدیدات دشمنان پاسخ قاطع می‌دهند

حسین راغفر کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلب در جمع راهپیمایی‌کنندگان یوم الله ۲۲ بهمن حضور یافت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف دشمنان هر سال همین بوده که از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بکاهد، ولی حضور گسترده مردم پاسخ محکمی به تهدیدات دشمنان است.

راغفر خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم نشانه وفاداری به ارزش‌ها و مقاومت در برابر تهدیدات خارجی است.

روحانی: ملت ایران راه خود را مانند چهل سال گذشته ادامه می‌دهد

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران گفت: در حالی جشن 22 بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه مردم مسلمان را در فشار و منگنه و تحریم قرار داده‌اند. 

وی ادامه داد: بنابراین امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و در این شهر بزرگ عاصمه(پایتخت) ایران به این معنا است که نقشه‌های یکساله دشمن نقش برآب شده است. 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این حضور به آ‌ن معناست که دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید. ما مسیرمان را به همان صورت که چهل سال پیش انتخاب کرده بودیم  ادامه خواهیم داد. انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود. 

رئیس قوه مجریه گفت: مردم ما به خوبی می‌دانند که در 205 سال قبل بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و 191 سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند. 

روحانی اظهار داشت: 172 سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران از ایران جدا شد، 163 سال پیش بخش مهمی از شرق ایران از کشور جدا شد و 138 سال قبل بخشی از شمال شرق ایران جدا شد و بعد در 100 سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی 47 سال پیش یعنی 7 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب کشور ایران که همواره در جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران می‌آموختیم به دست خیانت‌بار پهلوی از ایران جدا شد. 

وی خطاب به مردم حاضر در راهپیمایی 22 بهمن گفت: شما ببینید در عرض این چند دهه در دوران شاهان سست‌عنصر قاجار و پهلوی دو سوم ایران از ایران جدا کردند و این به آن معناست که رژیم ‌های گذشته ما علاوه بر اینکه از دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: برخی از مردم یادشان هست که در 100 سال پیش و یا در جنگ جهانی اول چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در 77 سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم علی‌رغم بی‌طرفی ایران متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که از ایران خارج شود و او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آ‌نکه بعد از او پسرش شاه ایران شود. این خیانت‌های آشکار پادشاهان و آنهایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند نسبت به ملت بزرگ ایران بود. 

وی خاطرنشان کرد: اما 38 سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام افلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دیگر  به ایران حمله کند، ملت رشید و بزرگ ایران با فرزندان دلاورش از ارتش ، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند.

رئیس جمهور یادآور شد: حامیان صدام به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند و به اصطلاح، خود صدام  3 روز بعد در اهواز و 7 روز بعد در تهران مصاحبه کند، اما ملت ایران در مقابل آنها ایستادند، 8 سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند.

روحانی ادامه داد: مردم مقاوم ایران و رزمندگان اسلام به فرمان امام(ره) حصر آبادان را شکستند، خرمشهر را آزاد کردند، مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و بعد هم با عملیاتی همچون والفجر 8،  کربلای 5 و سایر عملیات‌ها، قدرت دشمن را در هم شکسته و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خودشان در برابر همه زورگویان دنیا با قدرت می‌ایستند.

رئیس جمهور افزود:  شرق و غرب ، مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه ها، تانک ها و هلی کوپتر ها را در میانه جنگ در اختیار صدام گذاشتند اما در عین حال شکست نهایی نصیب همه مزدوران آنها و افلقیان شد و رزمندگان بزرگ و غیور ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز همه دنیا بداند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ و دفاع، بیشتر است و نیروهای مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات آماده تر است به طوری که  اگر در زمان رژیم گذشته 5 درصد سلاح و مهمات ما ایرانی و 95 درصد خارجی بود، امروز 85 درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های دفاعی کشور ما به دست نیروهای توانمند و دلاور خودمان ساخته می‌شود.

روحانی با تاکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این 40 سال و بویژه در 5 سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.

رئیس جمهور ادامه داد: در این 40 سال پیشرفت در صنایع دفاعی، نظامی، موشک‌ها، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها، ناوچه‌ها، زیردریایی ها، تانک‌ها و نفربرها و سلاح انفرادی و هر آنچه که نیروهای مسلح از سلاح و مهمات و بالاتر از آن نیاز دارند و شهامت نیروهای مسلح و انگیزه و تدبیر و نقشه آنها همه جهانیان را شگفت زده کرده است.

روحانی اظهار داشت: در 5 سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های 20 ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.

رئیس جمهور حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز را اولین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد.

روحانی با بیان اینکه دومین دستاورد بزرگ این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود، گفت: نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی بر اساس اینکه فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است می توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود، که این نظام بر هیچ مبنای عقلی، شرعی و دمکراسی منطبق نبود.

رئیس جمهور افزود: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد و امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها همه و همه با رأی مردم و با صندوق آراء مسند مسئولیت را به عهده می‌گیرند.

روحانی تاکید کرد: همه باید حواسمان جمع باشد که اگر در این 40 سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، بخاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد.

وی ایمان، شور، اعتقاد، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار مردم را بزرگترین ره‌آورد انقلاب و دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امید و تکیه به خدا، آن نیرویی است که ما داریم و دشمن ندارد و می‌دانیم در میدان نبرد پیروز یا کشته شویم، فاتح هستیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همین اعتقاد بود که در 8 سال دفاع مقدس کشور را نگه داشت، گفت: بر اساس همین اعتقاد است که میلیون‌ها نفر با افتخار به زیارت مرقد امام هشتم (ع) و میلیون‌ها نفر پای پیاده به زیارت ابی عبدالله الحسین (ع) می‌شتابند و در عاشورا و 21 رمضان، عید فطر و غدیر سراسر روزهایی که به نام اسلام و ائمه هدی و پیامبر (ص) است مردم هر سال پرشور تر از سال قبل حضور می‌یابند.

روحانی با بیان اینکه اساس انقلاب این بود که فضیلت جای رذیلت و اخلاق جای ابتذال بنشیند، اضافه کرد: ایمان و معنویت، اساس انقلاب و قدرت و توان دیروز و امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست. اگر ایمان نبود، انقلاب، انقلاب اسلامی نبود، انقلاب ایرانی و ملی بود و آن وقت حتماً این انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها نمی‌توانست مقاومت کند. اسلامیت نظام تأیید این نظام است و توانسته کشور و نظام را در برابر انواع خطرات حفظ کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات و صندوق آرا اظهار داشت: از سوی دیگر آنچه باعث شده است روز به روز مردم علیرغم فشارهای دشمن با نشاط بیشتر، مسیر و آرمان خود را ادامه دهند، آن است که هر دو سال یکبار پای صندوق رأی می‌شتابند و افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. صندوق آراء تضمین حفظ این نظام است. هر کس هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آراء به دنبال تحقق آن است.

روحانی ادامه داد: پای صندوق آراء است که مردم نظرات، ایده و راه‌شان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده و فرد مورد نظر را در مجلس، در ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها برمی‌گزینند و انتخاب می‌کنند. حواسمان باشد، صندوق رأی و انتخابات یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. اگر این صندوق نبود، اگر صف طولانی در انتخابات نبود، دشمن می‌توانست توطئه‌های مختلفی را علیه کشور طراحی کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه یک دمکراسی و مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی آن نظام و رژیمی نیست که بگوید یک حزب و آن رستاخیز و هر کس خواهان آن نیست گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود. احزاب، روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌ها، در این کشور آزاد هستند و همه مسئولین، مسئولین اجرایی، مسئولین نظارتی باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری به تصویب لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است ،گفت: در لایحه قانون جدید انتخابات به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، شاهد انتخابات‌ پرشورتری در آینده باشیم.

روحانی پیشرفت ملت ایران در مسیرهای مختلف و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و رفاه اجتماعی را سومین نکته مهم اظهارات خود عنوان کرد و با اشاره به افزایش جمعیت کشور از آغاز انقلاب تا کنون از 36 میلیون به 82 میلیون نفر، گفت: اگر جمعیت ما بیش از 2 برابر شده است حداقل باید کار و تلاش و محصول و پیشرفت ما هم نسبت به 40 سال پیش 2 برابر باشد درحالی که وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم وضع ما بسیار بیشتر و بهتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

رئیس جمهور افزود: قبل از انقلاب با تمام فراز و نشیب‌ها با وجود استفاده از متخصصین آمریکایی و اسرائیلی در بخش کشاورزی، کل محصولات کشاورزی ایران در سال آخر رژیم گذشته 26 میلیون تن بوده این درحالی است که امروز میزان تولید محصولات کشاورزی ما 122 میلیون تن است.

روحانی با بیان اینکه امروز تولیدات کشاورزی کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب بیش از 5 برابر افزایش داشته است، گفت: در 5 سال اخیر، تولید محصولات کشاورزی ما از محصولات رژیم گذشته بیشتر بوده است است  به طوری که در 5 سال حدود 25 میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی اضافه شده و  کل محصولات رژیم گذشته 25 میلیون تن بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزان، مهندسین و فعالان کشور در بخش کشاورزی، کار بسیار بزرگی را در این 40 سال انجام داده‌اند، گفت: محصول گندم تولیدی کشور در روز پیروزی انقلاب حدود4 میلیون تن بود اما امروز میزان تولید این محصول نزدیک به 14 میلیون تن رسیده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نسبت به قبل از انقلاب 20 برابر شده است، ادامه داد: قبل از انقلاب محصولات کشاورزی کشور 285 میلیون دلار بوده که امروز به 5 میلیارد و 77 میلیون دلار رسیده است؛ بنابراین مسیر درست انتخاب شده است.

روحانی اظهار داشت: در رژیم گذشته مجموعاً 38 هزار هکتار در پوشش سامانه نوین آبیاری بوده و امروز 2 میلیون و 50 هزار هکتار زیر این پوشش قرار گرفته و نزدیک به 6 برابر شده است. آمار پیشرفت ها در کشاورزی نشان می دهد در طول این 40 سال ملت بزرگ ایران چه پیشرفت بزرگی را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت، کل بنگاه‌های صنعتی در 40 سال پیش،  1503 بنگاه بوده و امروز 85 هزار بنگاه صنعتی داریم، افزود:  در گذشته کل فولاد کمتر از 400 هزار تن بوده و امروز بالای 20 میلیون تن است؛ محصولات صنعتی امروز با 40 سال پیش، حتی با 10 سال پیش قابل مقایسه نیست، این به معنای حرکت مردم در مسیر جهاد، سازندگی و پیشرفت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در زمان رژیم گذشته کل میزان گازی که می‌توانسته روزانه در اختیار مردم قرار بگیرد، حدود 100 میلیون تن بوده و امروز تبدیل شده به 1000 میلیون تن و این نشان می دهد که کارگران و مهندسین در بخش نفت، چه زحمات بزرگی را متحمل شدند.

وی بیان داشت: کل ذخایر نفت کشور 88 میلیارد بشکه بوده و امروز ذخایر حدوداً 2 برابر شده و 160 میلیارد بشکه است و به معنای این است که با اکتشافات مهندسین و رفتن خارجی‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، امروز توانستیم روی پای خودمان بایستیم و کشور را اداره کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر دنیا جمعیت تحت پوشش را نگاه کند، دچار حیرت می‌شود، گفت: جمعیت تحت پوشش برای استفاده از گاز، قبل از انقلاب، فقط 51 هزار خانواده بوده و امروز حدود 22 میلیون خانوار از گاز شهری استفاده و بهره‌برداری می‌کنند. فقط 6 مجتمع پتروشیمی در زمان رژیم گذشته داشتیم و امروز 52 مجتمع داریم. در رژیم گذشته، محصولات در پتروشیمی، 1.2 دهم میلیون تن بوده که امروز محصولات پتروشیمی تولید داخل به 3.7 دهم میلیون تن رسیده است. امروز شاهد پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.

روحانی با بیان بخشی از دستاوردهای کشور در حوزه های آب، برق، راه، راه‌آهن و بنادر افزود: در زمان رژیم گذشته 19 سد در سطح ملی داشتیم و امروز 172 سد داریم و این نشان می‌دهد که تعداد سدهای کشور نسبت به گذشته چند برابر شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید برق کشور 7 هزار مگاوات بوده و امروز به 80 هزار مگاوات رسیده است، اظهارداشت: در تولید برق در دنیا در دوره حکومتی آن فردی که می‌گفت به دروازه بزرگ تمدن رسیده ایم در رتبه سی و هشتم بودیم و امروز در دنیا چهاردهم و در منطقه اول هستیم و این نشان می‌دهد که به چه تحول و پیشرفتی در زمینه‌های مختلف دست یافته ایم. ظرفیت بنادر کشور قبل از انقلاب 19 میلیون تن بوده و امروز 234 میلیون تن است و این پیشرفت پس از انقلاب است.

روحانی تصریح کرد: ظرفیت مسافربری خطوط ریلی کشور 5 میلیون نفر بوده و امروز 25 میلیون نفر است. نکته‌ای که اینجا می‌خواهم تأکید کنم این است که پیشرفت های کشور در سه حوزه علم و دانش، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی، جای تردید حتی برای دشمنان باقی نگذاشته است. نرخ باسوادی قبل و بعد انقلاب، میانگین سال‌های تحصیل بعد و قبل انقلاب و تعداد دانشجویان قبل و بعد انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

رئیس جمهور گفت: امروز 14 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز و بیش از 4 میلیون دانشجو داریم، در حالی که کل دانشجویان کشور در زمان رژیم گذشته 175 هزار نفر بود. در علم، دانش، پیشرفت‌های علمی و در رشد تعداد نیروی تحصیلکرده در کشور، همه دنیا اعتراف می کنند که در این زمینه پیشرفت جمهوری اسلامی بسیار سریع بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه بهداشت و درمان و سلامت ، گفت : در زمان رژیم گذشته 14 هزار و 700 پزشک در این کشور خدمت می‌کردند که از این تعداد،6 هزار پزشک خارجی بودند.

روحانی با بیان اینکه امروز 140 هزار پزشک در نقاط مختلف کشور خدمت می‌کنند،گفت: امروز پزشکان در سراسر کشور حضور دارند و حتی متخصصین در شهرهای کوچک هستند. 18 هزار خانه بهداشت در روستاها ایجاد شده است و شرایط امروز ایران از لحاظ بهداشتی، مورد اعتراف همه کشورهای دنیاست.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت سریع کشور در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، افزود: محاسبات در تمام کشورها نشان داده که امید به زندگی‌ در این کشورها در 40 سال گذشته 10 سال اضافه شده است درحالی که در ایران به طور متوسط در این دوره 40 ساله امید به زندگی 20 سال اضافه شده  و معنای آن این است که حرکت به سمت توسعه در ایران بیش از چیزی است که دنیا تصور می‌کند.

روحانی در ادامه سخنان خود کمک به اقشار مستضعف، عدالت و همچنین رفاه اجتماعی از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون را مورد اشاره قرار داد و گفت: چه زمانی بوده که همه مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی باشند. در این چند سال 10 میلیون نفر زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور افزود: کمک های دولتی و مستمری تمام افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند طی این چند سال 4 برابر شده است و  در رفاه اجتماعی حرکت بسیار خوبی انجام داده ایم.

روحانی تصریح کرد: بین دهک بالا و پایین جامعه در زمان رژیم گذشته اختلاف 35 برابر بوده است اما امروز این اختلاف به 15 برابر کاهش یافته است که این به معنای رسیدن به سمت عدالت بوده که البته در این زمینه باید قدم‌های دیگری را هم برداریم.

رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در تولید محصولات، گفت: در زمینه تولید گندم نه برای یکسال بلکه برای چهارمین سال خودکفا هستیم. سال گذشته در تولید گازوییل خودکفا بودیم، امروز در بنزین و گاز هم خودکفا هستیم که هیچ‌وقت شرایط کشور اینچنین نبوده است .

روحانی ادامه داد: در زمینه تولید دارو امروز 95 درصد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم. درمان انواع بیماری ها در داخل کشور انجام می شود. در بخش دفاعی نیز قدرت و توان دفاعی ما به دست خودمان درست می‌شود. در فناوری‌های نوین، هسته‌ای، فضایی، بیوتکنولوژی، نانو، فناوری اطلاعات و سلول ها بنیادی، رتبه ما چهارم یا دهم یا یازدهم، یا هفتم یا حداکثر چهاردهم است.

رئیس جمهور افزود: امروز بواسطه پیشرفتهایی که در علوم مختلف، های‌تک و فناوری‌های پیشرفته در رده بالای رشد در سطح جهان هستیم؛ کارهای استراتژیکی که در این چهل سال و چند سال اخیر در بخش‌های مختلف انجام شده نشان می دهد که چگونه توانسته‌ایم در بسیاری از مسایل پیروز میدان باشیم.

وی اظهار داشت: تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر فرود بیاوریم، از فصل 7 منشور سازمان ملل متحد خارج شدیم و این قدرت ملت ایران و دیپلماسی ماست.تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای مان در سازمان ملل و در شورای امنیت تصویب شده و این به معنای پیشرفت ملت ایران است.

روحانی خاطرنشان کرد: در زمینه محیط زیست، قدم‌هایی را برداشتیم که اگر برنمی‌داشتیم، امروز با مصیبت بزرگی مواجه بودیم؛ اگر دریاچه ارومیه احیاء نشده بود 14 میلیون نفر در غرب کشور امروز آواره بودند و صنعت، کشاورزی و زندگی آنان مختل شده بود. پروژه بزرگ و طرح مهم و استراتژیک جاسک که بواسطه آن می‌خواهیم بخشی از صادرات نفت را از این منطقه انجام دهیم، ان‌شاء الله تا پایان این دولت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز نقش ایران در منطقه از همیشه تاریخ بیشتر است، گفت: هر کشور و ابرقدرتی هر سخنی می‌خواهد بگوید؛ اگر امنیت می‌خواهند، ایران تنها کشوری است که می‌تواند به کمک ملت‌های منطقه بشتابد.

رئیس جمهور تاکید کرد: بدون ایران هیچ‌گونه طرحی در این منطقه قابل اجرا نخواهد بود؛ این را استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که این پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه راهمان را در بخش حقوق زنان، جوانان، اقلیت‌ها، اهل سنت و اقوام ادامه می‌دهیم، گفت: یکی از شعارهای این دولت حقوق شهروندی بوده و امروز 1825 نفر از اهل سنت در مناصب مختلف از جمله فرماندار، معاون استاندار، بخشدار، شوراها در سمت‌های مختلف مشغول کارند و 2 سفیر کشور امروز در خارج از کشور از اهل سنت هستند و این نشان می دهد که روز به روز وحدت، اتحاد و یکپارچگی‌مان بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اسلام و انقلاب اسلامی به زنان ایران، مقام والا داد، گفت: امروز زنان کشورمان در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها و مدیریت‌ها، بیش از هر زمان دیگر، در تاریخ ایران حضور دارند.

روحانی افزود: به سیاست شفافیت ادامه می‌دهیم، تا با فساد مبارزه کنیم. حمایت از اقشار مستضعف را ادامه خواهیم داد. تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد. فضای کسب و کار را بهتر از گذشته آماده می‌کنیم و خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به زودی مردم شاهد خواهند بود که دولت الکترونیک رفاه فراوانی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. بحران آب و محیط زیست را کنترل خواهیم کرد. فعالیت نهادهای مالی از جمله بانک ها را تنظیم خواهیم کرد، همانطور که مؤسسات اعتباری غیرمجازی که اموال مردم را تاراج کرده بودند به طور کلی پرونده آنها بسته شد و همه آنها جمع شدند. این مسیر و راه آینده است که ادامه می‌دهیم.

روحانی اظهار داشت: مردم بزرگ ایران، امروز در یک جنگ روانی، تبلیغی و اقتصادی در برابر دشمنان ایران که با سبوعیت با مردم رفتار می‌کنند، قرار داریم. این مشکلات را باید با همکاری یکدیگر حل کنیم. هر جا پیروز شده ایم جایی بوده که ملت و دولت در کنار هم، پشت سر رهبری قرار گرفتند. اگر در سال‌های اول انقلاب توانستیم، ترور و شورش را در این کشور از بین ببریم و کشور را آرام کنیم، مردم، دولت و نیروهای مسلح پشت سر امام بودند. در جنگ نیز همین‌طور بود و در تحریم هم با ایستادگی‌مان، با همراهی‌مان با همکاری و تعاون‌مان در برابر آمریکا پیروز می‌شویم.

وی تاکید کرد: نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود. آمریکا دی ماه پارسال اعلام کرد که ایران را به زمین می‌زنم که نشد. در اردیبهشت، مرداد و 13 آبان و در کریسمس و عید سال مسیحی امسال اعلام کرد که ایران را به زانو در می آورد که نشد. قول داده بود 22 بهمن همه سران فاسد رژیم آمریکا در تهران باشند که آن هم نشد. هر چه گفتند نشد و نخواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: به دلیل اینکه مردم ما متحد هستند، به خدا، حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) و ائمه(ع) و رهبر شجاع و بزرگوارشان ایمان دارند و پشت رهبری حرکت می‌کنند،  بی‌تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود.

روحانی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زندگی روزمره مردم، خاطرنشان کرد: هرچند که مردم ما امروز با مشکلاتی مواجه هستند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت زیرا وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن چیزی است که خودشان فکر می‌کردند و وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که آنها فکر می‌کردند.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه جایگاه ایران روز به روز والاتر و بالاتر خواهد بود و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد، گفت: آرمان امروز ما همان آرمان 40 سال پیش است.

روحانی تاکید کرد: اگر 40 سال قبل آرمان ما این بود که در برابر استبداد، آزادی ، در برابر استعمار و وابستگی حاکمیت ملی، در برابر ابتذال، فضیلت را جایگزین کنیم و در برابر تبعیض، عدالت را و  در برابر غربگرایی و شرق‌گرایی، هویت اسلامی و ایرانی را مستقر کنیم، امید را جای یأس بنشانیم و اعتدال را جای افراط و تفریط قرار دهیم، امروز هم همان راه و همان آرمان مسیر و راه ماست و بی‌تردید ما در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.

رئیس جمهور در پایان از ملت بزرگ ایران که در هوای سرد و برفی و بارانی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمده و به دنیا نشان دادند که پیوند ملت ما با انقلاب و امام و رهبری‌شان همواره وجود دارد و مستحکم خواهد بود، قدردانی و تشکر کرد.

درخواست از روحانی/ فروش نفت خارج از بورس توسط قاچاقچیان را متوقف کنید

راهپیمایی‌کنندگان با نصب بنر در مقابل جایگاه سخنرانی رئیس‌جمهور، خواستار توقف فروش نفت توسط لابی نفتی و قاچاقچیان، خارج از بورس انرژی شدند.

همچنین از رئیس‌جمهور خواسته شده تا معامله نفت به‌صورت شفاف در بورس انجام شود.

سردار انصاری: حضور گسترده نسل جدید در ۲۲ بهمن یعنی باورها و آرمان‌های انقلاب منتقل شده است

محسن انصاری قائم مقام سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره حضور نسل جدید در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری گفت: نسل جدید که نه جنگ و نه انقلاب را دیده‌اند با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن سراسر کشور نشان دادند که باورهای انقلاب اسلامی به آنها انتقال پیدا کرده که نمونه آن شهید حججی‌ها و مدافعین حرم هستند.

وی افزود:  اگر در دفاع مقدس افراد دهه 30 و 40 می‌جنگیدند در بین مدافعین حرم افراد دهه 60 و 70 حضور دارند.

قائم‌مقام سابق بنیاد شهید و ایثارگران تصریح کرد: حضور نسل جدید در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که توانسته‌ایم اهداف انقلاب را به نسل جدید منتقل کنیم ضمن اینکه امروز به خوبی شاهد هستیم عمده حاضرین در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری از همین نسل‌های جدید است.

سردار انصاری خاطرنشان کرد: حضور این نسل در این راهپیمایی که نه انقلاب را دیده و نه دفاع مقدس و نه حضرت امام خمینی را، نشاندهنده آن است که آنها ایثارگرانه پای انقلاب ایستاده‌اند و همین افراد هستند که در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی و نانو و مدافعین حرم می‌توانند برای کشور افتخار آفرینی کنند و در حقیقت این افراد رویش‌های انقلاب هستند.


هشتک «نه به آقازادگی» و «نه به اختلاس» لابلای انبوه جمعیت جشن انقلاب

لابلای حواشی و انبوه جمعیت تابلوهایی حاوی هشتک‌های نه به اختلاس، نه به آقازادگی و نه به اشرافی‌گری دیده می‌شد.

همچنین مردم طی این راهپیمایی تاکید کردند که حکومت اسلامی باید حکومت محرومین و مستضعفین باشد.

همچنین همه احکام اسلام و حکومت اسلامی فرع و وسیله اجرای عدالت هستند.

در قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ۹۷ تاکید شد

کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مایه مباهات است/لزوم تقویت روزافزون بنیه دفاعی ـ موشکی

راهپیمایان در قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ۹۷ خواستار پایبندی عملی مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی شدند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

إنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ ألّا تَخافُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ أبشِرُوا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم تُوعَدونَ 

(سوره فصلت/آیه ۳۰) 

به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خدای یگانه است سپس استقامت کردند فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است. 

حمد و سپاس ذات اقدس احدیّت جلّ و علا به پاس نعمت مایه مباهات ولایت، نظام مقدس اسلامی و چهار دهه حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و با درود به ارواح طیبه شهیدان والامقام طریق حق و فضیلت. 
امام شهیدان و مجدد اسلام در قرن حاضر حضرت امام خمینی و مسألت طول عمر با برکت توأم با صحت، عافیت و عزت روزافزون مقتدای عظیم‌الشأن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی 
امام خامنه‌ای، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسی و دشمن‌شکن یوم‌الله بیست و دوم بهمن‌ماه و جشن باشکوه گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که مزین به انوار فاطمی و معطر به عطر شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا می‌باشد با افتخار به گذشته و امید به آینده و با بانگ رسای توحیدی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر – مرگ بر آمریکا اعلام می‌نماییم: 
۱- ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و بیعت دگر باره با مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مقام معظم رهبری التزام عملی همگان به اصل‌مترقی ولایت مطلقه فقیه و تقویت روحیه مقاومت، انقلابی‌گری و بسط ارزش‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام سیاسی مقتدر در عرصه جهانی و امید مستضعفین عالم و عامل اصلی رشد و توسعه حقیقی و تحقق عدالت اجتماعی را خواهانیم. 
۲- ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی همچنان رژیم سفاک آمریکا را طاغوت اعظم و تجسّم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ‌آفرینی در دنیا دانسته و به‌عنوان یک مطالبه جدّی از مسئولین و مقامات اجرایی کشور، عبرت‌آموزی از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشور‌های اروپایی را خواستاریم. 
۳- تقویت روزافزون بنیه دفاعی - موشکی و راهبرد‌های بازدارندگی ایران اسلامی و ضرورت توسعه فزاینده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را یک اصل اساسی دانسته و از مقامات گرانقدر کشوری تبعیت بی‌چون و چرا از منویات مقام عظمای ولایت، مقاومت مقتدرانه و ایستادگی با صلابت در برابر زیاده‌خواهی شیطان بزرگ آمریکا، تیم ضد بشری ترامپ ابله و اذنابش را خواهانیم. 
۴- در عمل به آیه شریفه «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَکَ وَ لا تَطغَوا» دفاع همه‌جانبه از ستمدیدگان جهان خاصه جبهه مقاومت و مردم متدین عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین در مقابل مثلث شوم شرارت، تروریسم، جنگ‌افروزی و دهشت‌افکنی آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آل‌سعود و اهتمام برای آزادی قبله اول مسلمین، قدس شریف را عمل به وظیفه دینی، انقلابی و انسانی خود می‌دانیم. 
۵- تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته و ضمن مطالبه جدی و تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی عاجل توأم با تلاش مضاعف و عملی دولتمردان محترم در جهت رونق کسب و کار، برخورد قاطع با پدیده شوم گرانی، تورم، کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی و رفع مشکلات معیشتی مردم در سایه وحدت و انسجام؛ به سردمداران جنایت‌پیشه نظام سلطه خاصه مصداق اتم استکبار و شرارت، آمریکای خبیث هشدار می‌دهیم که جنگ ترکیبی و مزوّرانه رسانه‌ای - روانی و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی آن‌ها با هدف ناامید کردن مردم به آینده و سلب اعتماد آن‌ها از نظام اسلامی محکوم به شکست بوده و با پایبندی به پیوند ناگسستنی خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی و الهام از فرهنگ غدیر و عاشورا، دشمن زبون را به خاک مذلت کشانده و هرگز در برابر ظلم و توطئه ضد بشری جنایتکاران تسلیم نخواهیم شد. 
۶- همگان را به لحظه‌شناسی، حضور آگاهانه در صحنه‌های انقلاب اسلامی و مقابله جدی با شایعه‌سازی به‌عنوان فعال‌ترین شگرد‌های دشمن کینه‌توز، کمک به دولتمردان در راستای حل مشکلات اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی و حفظ وحدت و انسجام ملی دعوت نموده و در آستانه گذار به دهه پنجم انقلاب اسلامی، مصرّانه افزایش اقدامات مؤثر و سنجیده مسئولان کشور و اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمن را خواهانیم. 
۷- فریب‌خوردگان داخلی را به تفکر و تعقل نسبت به دستاورد‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی و کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مقدس برآمده از انقلاب، همانند عزت، آزادی و استقلال مایه مباهات و پیشرفت‌های بی‌سابقه علمی و خوداتکایی، اقتدار ملی، روحیه ایثارگری و فداکاری فراخوانده و ضمن توصیه خیرخواهانه به اصلاح رفتار با پرهیز از بازی در زمین دشمن عنود و هر نوع تحرک فتنه‌انگیزانه و بازگشت به آغوش ملت، به فتنه‌گران، منافقین خون‌آشام و سلطنت‌طلبان مزدور آمریکا، آل سعود ملعون و رژیم کودک‌کش اسرائیل هشدار می‌دهیم که آرزوی شیطانی شکست نظام اسلامی، این یادگار گرانسنگ احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی و امانت صد‌ها هزار شهید گلگون‌کفن و تسلط بر کشور و تسلیم دوباره آن به آمریکا را همانند اسلاف خود به گور خواهند برد. 
۸- با تأکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیّت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسئولین کشور، پایبندی عملی مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است را خواهانیم.

و السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

ابتکار: آینده متعلق به جوانانی است که با امید و تلاش آینده را می سازند

معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در مسیر راهپیمایی۲۲بهمن و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم با وجود همه تهدیدات و مشکلات به صحنه آمدند و با نشاط و امید به آینده چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند اظهار داشت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یک فصل نوینی برای جمهوری اسلامی باز می کند فصلی که موفقیت ها و دستاوردها را احصا و بررسی کنیم و هم نواقص و کوتاهی را شناسایی کنیم و با رویکرد تحولی نسبت به آینده حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آینده متعلق به جوانانی است که با امید و تلاش آینده را می سازند اظهار داشت: مهم ترین چالش جنگ اقتصادی و روانی است که دشمن علیه کشور به راه انداخته است ولی به نظر من مهم ترین چالش گفت و گوی میان نسلی است باید با نسل فرزندان انقلاب و جوان ارتباط برقرار کنیم که یک سویه و دستوری نیست بلکه باید این نسل را بیشتر بشنویم و خود را جای آن ها بگذاریم و شرایطشان را درک کنیم.

ابتکار تاکید کرد: یکی از چالش ها جنگ اقتصادی است اما مهم ترین گفت وگوی بین نسلی است.

وزیر ارشاد: مسئولین باید این حمایت مردم را جدی بگیرند

سید عباس صالحی وزیر ارشاد در مسیر راهپیمایی۲۲بهمن با بیان اینکه در چهل گذشته انقلاب شرایط مختلفی داشته است که دشمنان ایران و اسلام توهم شکست انقلاب ما را داشتند اما همواره راه پیمایی های ۲۲ بهمن باشکوه برگزار شده است اظهار داشت: امسال تصور دشمنان انقلاب این بود که بعداز چهل سال می توانند بر خستگی و فشارهایی که بر ملت ایران وارد کرده اند حساب کنند اما ما را به خوبی نشناخته اند.

وی افزود: درست است که شاید مشکلاتی وجود دارد اما آن جایی که پای استقلال ، اسلام و عزت باشد، مردم منسجم در برابر دشمن خواهد ایستاد.

صالحی با تاکید بر اینکه مردم در این شرایط پشت نظام و انقلاب هستند، تصریح کرد: حضور مردم این پیام را دارد که مسئولان روی مردم حساب باز کنند پس مسئولان این حمایت را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار