مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اغلب شهرهای استان، فاقد طرح خاصی برای توسعه شهر بود که هم‌اکنون تمام شهرها داری طرح برنامه شهری هستند.
کد خبر: ۷۱۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 11 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲۲ بهمن ماه، در نشست خبری در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در استان، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اغلب شهرهای استان، فاقد طرح خاصی برای توسعه شهر بود که هم‌اکنون تمام شهرها داری طرح برنامه شهری هستند.
وی با بیان اینکه ۴۴ نقطه شهری در استان وجود دارد، ادامه داد: در ۴۰ شهر، طرح جامع و یا تفصیلی و یا طرح هادی اجرا می‌شود و همچنین اجرای طرح آماده‌سازی شهری را شاهد هستیم که از جمله آن می‌توان به وجود برخی شهرک‌های ایجاد شده در شهرها اشاره کرد.
مبارک‌قدم افزود: یک‌هزار هکتار زمین در حاشیه شهرها آماده‌سازی و به متقاضیان واگذار شده که این اقدام در زمینه خدمات عمومی و نیاز جامعه، جز اقدامات موثر محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پس از پیرروزی انقلاب اسلامی، دو هزار هکتار زمین در اختیار اشخاص حقیقی یا انبوه‌سازان قرار گرفته تا در بخش مسکن، شاهد تسهیل امور باشیم، تصریح کرد: ۵۰ هزار مسکن در قالب طرح مهر واگذار و این طرح با گذشت ۱۰ سال حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جز در دو شهر، این طرح در تمام شهرها به اتمام رسیده که در این شهرها نیازمند توجه جدی شرکت‌های خدمات‌رسان هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون در حوزه کاربری مسکونی دو هزار هکتار زمین و در کاربری عمومی نیز یک هزار و ۵۰۰ هکتار به دستگاه‌های اجرایی و نهادها واگذار شده است.
وی یادآور شد: راه و شهرسازی، اراضی داخل شهرها را حفظ و در صورت نیاز دستگاه‌های اجرایی، برای احداث ساختمان‌های عمومی یا انبوه‌سازی، زمین‌ها را واگذار می‌کند.

نقش مؤثر پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه شهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار