مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: امسال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان از ۱۲۵ هزار نفر در ابتدای سال به ۱۸۵ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۷۱۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ 11 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عزیز سهندی عصر امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان‌غربی از ۱۲۵ هزار نفر در ابتدای سال به ۱۸۵ هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: این تعداد برابر با ۶ درصد جمعیت استان بوده و همچنین از ۴۷ هزار سالمند سطح استان ۲۲ درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه در چهل سال گذشته ۶۵ هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است، افزود: در این راستا همچنین ۴۲ هزار خانوار به خودکفایی رسیده که این آمار در سال جاری برابر با هزار و ۴۰۰ خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هشت هزار و ۴۰۰ مسکن در سطح استان احداث و سه هزار و ۴۰۰ مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تعمیر و بازسازی شده‌اند، تصریح کرد: امسال همچنین ۱۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانواده‌ها صورت گرفته و ۸۰۰ نوعروس با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صاحب جهیزیه شده‌اند.

پیوند ازدواج بین مددجویان مستحکم‌تر از سایرین است

وی با بیان اینکه در زمینه خانواده، مددکاری، وکیل خانواده و ازدواج مشاوره و اطلاعاتی به مددجویان تحت پوشش داده می‌شود، عنوان کرد: برای این منظور پیوندهای ازدواج بین مددجویان مستحکم‌تر بوده و از هر ۴۰ ازدواج یک مورد طلاق بین آنها وجود دارد در حالی که در آذربایجان‌غربی به ازای هر 6 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

سهندی با بیان اینکه مشارکت مردمی با افزایش ۳۴ درصدی به ۸۴ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال رسیده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت صدقات در سطح استان با افزایش ۱۰ درصدی به ۶ میلیارد تومان، پرداخت زکات با افزایش ۵۷ درصدی به ۳۳ میلیارد تومان و اکرام ایتام با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش مددجویان آذربایجان‌غربی به ۱۸۵ هزار نفر/ خودکفایی ۴۲ هزار خانوار در ۴۰ سال گذشته

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار