مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: تلاش امام خمینی(ره)، تحت عنوان ولایت فقیه، پایه نظام جمهوری اسلامی را گذاشته و ارمغان وی به ملت ایران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و ارمغان ایشان به جهان نیز خودباوری و ایستادگی و برای مستضعفان، مقاومت بوده است.
کد خبر: ۷۱۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 11 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، منوچهر متکی، مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز، ۲۲ بهمن ماه، در سخنرانی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه در ارومیه، با اشاره به اینکه ارومیه، شهر تقریب مذاهب و ادیان است، اظهار کرد: مردم انقلابی ایران اسلامی، در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در تبعیت از امام راحل، حماسه آفریدند و امروز نیز همین مردم بر قله چهل سالگی انقلاب اسلامی در اینجا جمع شده‌اند تا بگویند ما با آرمانهای امام و آموزه‌های رهبرمان هستیم. 
وی ادامه داد: ۲۲ بهمن ۵۷ با محوریت اسلام و با نام امام و ملت سرفراز ایران در تاریخ ثبت شد، ملت بزرگ ایران از فردا در هدایت ولی‌امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب اسلامی و به کوری چشم بدخواهان و تفرقه‌اندازان، وارد پنجمین دهه از انقلاب اسلامی خواهند شد. 
متکی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن ماه به نام امام راحل ثبت شده است، افزود: به گونه ای که در مثال‌های مقاومت، نام ملت ایران همواره در بلندا می درخشد و دنیای غرب در قرن ۱۹ بنای حکم رانی سکولار را در غرب بنا نهاد، امام راحل در دهه‌های پایانی قرن گذشته، دین‌باوری را به جامعه بازگردانده و فهم جدیدی از اسلام‌ را منطبق با قرآن، عقل و اجماع ارائه نمود و فرمود که برای اجرای احکام، باید حکومت اسلامی را تشکیل داد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش امام خمینی(ره)، تحت عنوان ولایت فقیه، پایه نظام جمهوری اسلامی را گذاشته و ارمغان وی به ملت ایران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و ارمغان ایشان به جهان نیز خودباوری و ایستادگی و برای مستضعفان، مقاومت بوده است.
مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: یادمان ماندگار امام راحل، آرمان‌ها و آموزه‌های ایشان برای مردم است، امام راحل با تاکید بر اینکه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، بر این مسئله تاکید داشتند که مردم، مسئولان را به این مقام رسانده و آنان ولی نعمت این ملت هستند.
وی تصریح کرد: قدرت، ایجاد حق نمی‌کند، مبدا قدرت ما، منطق مبتنی بر حق است، امام راحل، اسلام آمریکایی را افشا و مسلمانان را از آن برحذر داشته و با اتحاد بین ارتش و سپاه، معلمین را ادامه‌دهنده شغل انبیا عنوان کرده است. 
متکی با اشاره به فرمایشات امام راحل در رابطه با نقش زنان در طول انقلاب اسلامی، گفت: ایشان، نقش وحدت مسلمانان میان شیعه و سنی را بشارت داده و ماه محرم را سنبل مقابله با تداوم دشمن و رمضان را الگوی مقاومت در برابر تحریم‌های دشمن دانسته است.
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) پشتیبانی از ولایت فقیه بودن را جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کشور و ملت و مستقل بودن و برای خود تصمیم گرفتن را برای ملت ایران لایق عنوان کرده است.
مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تداوم رهبری امام‌خمینی(ره) توسط امام خامنه‌ای با همان صلابت، جهت‌گیری و ادبیات انقلابی تداوم داشته و خواهد داشت، افزود: انقلاب اسلامی، در راستای مستقل شدن، ترویج گفتمان عدالت‌طلبی، اعتماد به جوانان، دفاع مقدس و بازدارندگی دشمن، حفظ سیاست نه شرقی، نه غربی و حفظ استقلال کشور موفق بوده است، اما در حوزه‌هایی هم باید مسئولان گام‌های بلندی بردارند.
وی ادامه داد: مسئولان در نظارت همه‌جانبه به‌منظور قطع دست چپاول‌گران به بیت‌المال باید همت کرده و اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خود قرار دهند و در راستای تحقق شعار سال گام‌های اساسی را بردارند، هیچ‌کدام از توطئه‌ها و تهدیدات دشمن در طول چهل سال انقلاب، به لطف خداوند متعال، هدایت مقام معظم رهبری و مقاومت مردم عملی نشده و امروز نوبت مسئولان است تا به میدان آمده و وظایف خود را عملی کنند‌.
متکی یادآور شد: آمریکایی‌ها در طول ۲۰ سال گذشته، سنگر به سنگر شکسته خورده و به اهداف نرسیده‌شان نخواهند نرسید و مسئولان جامعه و جوانان باید به‌گونه‌ای در این ‌یک سال گام بردارند، تا یک سال آینده دشمن ببیند که پیروزی از آن ملت ایران است.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار