مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: تاپایان سالجاری تمام روستاهای استان از نعمت برق بهره مند می شوند.
کد خبر: ۷۱۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 10 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر حسن بگلو با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرهای استان از نعمت برق برخوردار هستند اظهارداشت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۳۸ هزار مشترک برق شهری در استان داریم.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۳۸ روستا تحت پوشش شبکه برق هستند عنوان کرد: تاپایان سال تمام روستاهای استان از نعمت برق بهره مند خواهند شد.

حسن بگلو با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۱ درصد از مشترکین خانگی، ۲.۶ درصد عمومی، ۱.۶ درصد کشاورزی، نیم درصد صنعتی و ۱۴ درصد نیز مشترک تجاری هستند ادامه داد: در حال حاضر مازاد برق تولیدی استان به کشورهای همسایه صادر می شود.

وی طول شبکه های توزیع برق استان در اول انقلاب را دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: طول این شبکه ها در استان اکنون به ۲۸ هزار کیلومتر رسیده و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری به ۱۰۰ درصد و روستایی استان به ۲۲.۹۹ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اجرای طرح های جدید زیربنایی در استان اضافه کرد: هم اکنون در استان ۷۴ طرح زیر بنایی در حوزه برق با ۲۷۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

حسن بگلو با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ٩٦ روستای استان برق داشتند اظهار کرد: ‌درحال حاضر ظرفیت نیروگاه های استان هزار و ٥٠٠ مگابایت است که تاسال ١٤٠٠ به ٢هزار و ٢٠٠مگابایت افزایش خواهد یافت

منبع پانا

امسال تمام روستاهای آذربایجان غربی برق‌دار می شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار