فاز یک پایانه مرزی رازی شهرستان خوی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد
کد خبر: ۷۱۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 08 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خویبه گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
 امروز جمعه  ۱۹ بهمن ماه ۹۷ درهشتمین روز از دهه مبارکه فجر فاز اول پایانه مرز رازی خوی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح و فاز دوم آن  با کلنگ زنی شد.
 عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس  سازمان  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مراسم افتتاح فاز اول مرزی رازی  خوی  با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های جغرافیایی ، عمومی و ویژگی های استراتژیک استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی گفت :                          استان آذربایجان غربی بخاطر همجوار بودن  با سه کشور عراق ، ترکیه و آذربایجان دارای پتانسیل های خاص برای غرب کشور می باشد ومرز رازی خوی نیز نزدیکترین جاده مرزی ایران  برای واردات و صادرات کالا ها  با کشورهای اروپایی است.
حسن نیا درادامه بابیان اینکه ، جاده خوی رازی  باید تاپایان دولت تدبیر  و امید بهسازی شود اظهارداشت :  این جاده فعلا مسیر تردد مسافران است ولی سعی ما این است که  در آینده نزدیک این جاده را به مسیر ترانزیت کالا تبدیل کنیم .
سید تقی کبیری نماینده مردم شهرستان خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی در این مراسم  بعد از عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت :  باتوجه به اینکه منطقه مرز رازی خوی - قطور ، یک منطقه استراتژیک اقتصادی می باشد و هموطنان ما ازاین مرز به کشور ترکیه سفر می کنند ما باید خدمات بهتری در اختیار مردم قرار دهیم . وبرای رسیدن به این اهداف هرچه سریعتر کارهای عملیاتی فاز دوم نیز باید شروع شود تا در سال ۹۸ شاهد  بهره برداری  این پروژه نیز باشیم.
کبیر ی بابیان اینکه ،با احداث  قطعه دوم  این پروژه در سال آینده اظهارداشت  :        با بهره برداری از این پروژه در سال آینده بتوانیم بزرگترین بندر خشکی قطب اقتصادی منطقه را در خوی احداث نماییم.
لازم به ذکر است : امروز قطعه یک فاز دو  بااعتبار ۲۲ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.
خبرنگار :  یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار