نماینده ولی‌فقیه در آذربایجا‌ن‌غربی گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارزش و حیثیت بانوان در جامعه است، چرا که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از بانوان در مسیر خودنمایی استفاده می‌کردند.
کد خبر: ۷۱۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 06 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در نخستین همایش زنان و حماسه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار عظیم و گسترده بوده و در عرصه‌های مختلف، قدم‌های عمیق و بلندی برداشته شده است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارزش و حیثیت بانوان در جامعه است، چرا که قبل از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از بانوان در مسیر خودنمایی استفاده می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان: روند رشد علم و فناوری در کشور به نحوی است که طولی نخواهد کشید که نظام جمهوری اسلامی در اوج پیشرفت علمی قرار خواهد گرفت و دشمنان را خار و ذلیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی، ارزش، مقام و شرف بانوان را نیز احیا کرده و انقلاب اسلامی آیه «یَاأَیُّهَاالنَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَاللَّهِ أَتْقَاکُمْ» را در جامعه احیا کرد.

قریشی اظهار کرد: در چنین جامعه جاهلی عرب، پیامبر به حضرت فاطمه(س) احترامی خاص قائل بودند، تا هم ارزش حضرت فاطمه(س) را نشان دهند و هم خط بطلانی بر تفکر عرب جاهلی بکشند.

وی با بیان اینکه اکنون بانوان در نظام اسلامی نقش بسیار مهمی را اجرا کرده‌اند، تصریح کرد: مهمترین نقش آن‌ها پرورش فرزندانی است که به مقام شهادت نائل شده‌اند و پرورش چنین فرزندان از برکات نظام اسلامی است.

قریشی گفت: مقام حضرت فاطمه معصومه(س) به قدری زیاد است که مراجع وصیت می‌کنند که پس از رحلت در جوار ضریح حضرت دفن شوند و بانوان باید افتخار کنند که در نظامی زندگی می‌کنند که خود و دیگران ارزش واقعی آنان را می‌دانند، چرا که متاسفانه در خارج از نظام اسلامی، بانوان ملعبه‌ای برای بیشتر شدن ثروت ثروتمندان می‌شوند.

وی تاکید کرد: در نظر اسلامی، در داخل خانواده، نباید نه مرد و نه زن حاکم باشد، بلکه باید حاکمیت برای ایمان باشد، حضرت امیرالمومنین(ع) قسم می‌خورد که در طول 10 سال زندگی با حضرت فاطمه حتی یک بار نیز او را عصبانی نکرده و حضرت فاطمه نیز حتی یک بار از حرف و سخن امام علی(ع) خارج نشده است، بنابراین باید چنین زندگانی الگوی خانواده‌های ما قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار