مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دولت در سال های اخیر به جهت استمرار پرداخت اعتبارات عمرانی به اوراق مشارکت اسناد خزانه روی آورده است گفت: سهمیه استان در اسناد خزانه برای سال‌ 96 به میزان 549 میلیارد تومان بود که از نظر میزان جذب با عملکرد بالای 98 درصد رتبه اول در میان استان ها را کسب کردو
کد خبر: ۷۱۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 06 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی داود غفارپور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به محدودیت نقدینگی دولت در سال های اخیر به جهت استمرار پرداخت اعتبارات عمرانی به اوراق مشارکت اسناد خزانه روی آورده و سهمیه استان در اسناد خزانه برای سال‌ 96 ، 549 میلیارد تومان بود که از نظر میزان جذب با عملکرد بالای 98 درصد رتبه اول در میان استان ها را کسب کرده ایم.

وی افزود: طی 10 ماهه سال جاری سهم مالیات‌های مستقیم از درآمدهای مالیاتی، بالغ‌بر 567 میلیارد تومان و 343 میلیارد تومان از قبل مالیات‌های غیرمستقیم که سرجمع با 670میلیارد تومان درآمد مالیاتی در آذربایجان‌غربی رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان وصول درآمدهای مالیاتی در 10 ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: در بخش درآمدهای مالیاتی کل درآمد مصوب استان یک‌هزار و 6 میلیارد تومان بود که تا به امروز با 82 درصد رشد 911 میلیارد تومان و حدود ۸۳۰ میلیارد تومان از درآمدهای عمومی مصوب استان در سال ۹۷ وصول شده است.

وی با اشاره به جذب اعتبارات استان از محل اوراق مشارکت اسناد خزانه، افزود: کل سهمیه استان از محل اوراق مشارکت اسناد خزانه در سال جاری 682 میلیارد تومان بوده است که با مدیریت تمامی مسوولان استانی 100 درصد اسناد خزانه استان جذب شد.

دبیر مرکز سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی از تدوین و تهیه نقشه نقاط مستعد سرمایه گذاری به تفکیک شهرستانها در استان با هدف شناسایی اولویت ها و قابلیت های سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی خبر داد و اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به سبب هم مرز بودن با سه کشور و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جاده ای و ریلی یکی از مستع ترین استانهای کشور برای سرمایه گذاری خارجی است.

غفارپور تصریح کرد: وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه متولی در حوزه سرمایه گذاری خارجی آماده همکاری همه جانبه با صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی برای رفع هر گونه مشکلی در فرایند جذب سرمایه خارجی است.

وی افزود: کل اعتبارات استان در سال جاری بالغ بر ۱۹۵۳ میلیارد تومان بوده که از این میزان مبلغ ۱۵۴۵ میلیارد تومان اعتبارات تملک و عمرانی و ۴۰۶ میلیارد تومان آن اعتبارات هزینه ای بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به مطالبات و بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی استان نیز عنوان کرد: در مدیریت بدهی‌ها و مطالبات دولت در سه ماهه سوم سالجاری رتبه اول را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

غفارپور تصریح کرد: اولویت اول در بحث پرداخت‌ها در استان پرداخت حقوق است و در صورت نقدینگی بدهی‌های پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به میزان مطالبات پیمانکاران و دستگاه‌های دولتی گفت: میزان مطالبات دستگاه های استان از دولت 6500 میلیارد تومان و میزان بدهی آن‌ها به پیمانکاران در سال جاری پنج هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره الزام ارائه طرح توجیه فنی و اقتصادی در بخش سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: تاکنون 160 فرصت سرمایه گذاری در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان ارسال شده که براساس بررسی‌ها، 42 طرح با حداقل هزینه توجیه فنی و اقتصادی دارند و 120 طرح اطلاعات سرمایه‌گذاری در سامانه درج شده است.

غفارپور در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور حمایت و هدایت سرمایه گذاران در استان گفت: تهیه بسته سرمایه گذاری در قالب فلش کارت، تهیه کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان به تفکیک تمامی شهرستان ها و در سه زبان رسمی، کتاب اطلاعات مشوق های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، ویژه و سرزمین اصلی از جمله اقدامات صورت گرفته و نقشه راه جامع سرمایه گذاری استان و همچنین شناسایی مناطق مستعد سرمایه گذاری نیز در سطح استان در حال انجام است که با پایان این طرح ها بتوانیم خدمات و هدایت های لازم را نسبت به سرمایه گذاران ارائه دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار