طی سال جاری؛
گروه اجتماعی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به وقف‌های جدید در سال جاری، تصریح کرد: تعداد وقف‌های جدید در سال جاری تا بهمن ماه ۹۷، ۱۱۵ وقف بوده که نسبت به وقف‌های صورت گرفته در سال ۹۶، شاهد افزایش ۲۲ درصدی ثبت موقوفات جدید در سطح استان بوده‌ایم.
کد خبر: ۷۱۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 05 February 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با تابناک آذربایجان غربی، اظهار کرد: با توجه به نقش پیدا و ناپیدای موقوفات، باید افق جدیدی برای ایفای نقش وقف و آثار آن بگشاییم و آن ایجاد بسیج همه‌جانبه و گسترده برای احیاء امر وقف است.
وی ادامه داد: مطالعه آمار موقوفات و امور خیریه در کشورهای توسعه یافته اسلامی، حکایت از آن دارد که تعامل بین موقوفات و توسعه همیشه در طول تاریخ برقرار بوده و هست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانبخت افزود: این اداره کل در سال ۹۷ با استعداد ۶۴۷۵ موقوفه، ۳۶۹۶۳ رقبه و ۳۷ امامزاده و بقاع متبرکه، در جهت احیای موقوفات و اجرای نیات واقفین و اجرای مطلوب برنامه‌های مصوب سازمان گامهای موثری را برداشته است.
وی از شاخص‌ترین برنامه‌های اجرا شده در حوزه معاونت بهره‌وری اقتصادی را تنظیم ۲۸۷ سند اجاره رقبات موقوفات فاقد رابطه استیجاری، عنوان کرد و گفت: بروز رسانی اسناد موقوفات منقضی شده به تعداد ۲۶۳۷ سند، تصحیح، تکمیل و تایید اطلاعات پایه رقبات به تعداد ۳۱۰۰۴ رقبه و همچنین تعیین وضعیت رقبات فاقد گردش مالی به تعداد ۶۶۶ مورد بازسازی نگهداری و تعمیر موقوفات و رقبات عرصه و اعیان و به متراژ ۶۰۶۳ بازسازی مرمت مقاوم‌سازی توسعه و احداث بقاع و اماکن متبرکه ۷۱۱۳ مترمربع از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به وقف‌های جدید در سال جاری، تصریح کرد: تعداد وقف‌های جدید در سال جاری تا بهمن ماه ۹۷، ۱۱۵ وقف بوده که نسبت به وقف‌های صورت گرفته در سال ۹۶، شاهد افزایش ۲۲ درصدی ثبت موقوفات جدید در سطح استان بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار