همزمان با جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی کار آب‌رسانی به ۱۰۶ روستا در شمال آذربایجان غربی در شهرهای شوط، پلدشت و چایپاره آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 05 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، همزمان با دهه مبارکه فجر و در قالب پروژه های شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی طرح آبرسانی به  106 روستا با 9 هزار و 400 خانوار در شهرستانهای شوط، چایپاره و پلدشت  برای بهره مندی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی آغاز شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ زنی از این پروژه که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی انجام شد اظهار داشت: برای اجرای این طرح 195 کیلومتر خط انتقال و 70 کیلومتر شبکه توزیع با اعتبار 1740 میلیارد ریال احداث می شود.

علیرضا رضوی گفت: عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب شرب روستاهای مخور و ملک لو نیز بطول 18 کیلومتر و با اعتبار 15 میلیارد ریال از امروز آغاز می شود.

وی گفت: این پروژه با دستور استاندار آذربایجان غربی و با هدف اصلاح شبکه  و تامین آب شرب 658 خانوار روستاهای مخور و ملک لو اجرایی می شود.

11 هزار کیلومتر خط و شبکه لوله‌گذاری آب روستایی

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات شاخص در راستای آب‌رسانی به روستاها در 40 سال بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در 40 سال گذشته 764 حلقه چاه حفر و تجهیز، 741 دهنه چشمه بهسازی و 11 هزار کیلومتر خط و شبکه لوله‌گذاری شده است.

رضوی از تحت پوشش در آوردن یک هزار و 908 روستا، واگذاری بیش از 280 هزار فقره انشعاب به مشترکان، برخورداری سه روستا از سامانه دفع بهداشتی فاضلاب در سطح استان و کیفی سازی مستمر آب با سامانه‌های گندزدایی خبر داد و افزود: میزان بهره‌مندی روستاهای استان قبل از انقلاب اسلامی 5.4 درصد بود که این میزان بعد از انقلاب به 73 درصد رسیده است.

وی رشد شاخص برخورداری را نیز 92 درصد اعلام کرد و گفت: تعداد روستاهای غیربرخوردار از کاهش 83.5 درصدی برخوردار است چراکه قبل از انقلاب دو هزار و 800 روستا فاقد سیستم لوله‌کشی آب سالم و بهداشتی بود که به برکت انقلاب اسلامی و طی 40 سال به 462 روستا کاهش یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی تصریح کرد: متوسط شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در استان 75.81 است که امید داریم با تزریق اعتبارات صندوق توسعه ملی این رشد حدود دو درصدی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار