استمرار وحدت و انسجام ملت در سایه اطاعت از دین و پیروی از رهبر کبیر انقلاب عامل بقای انقلاب اسلامی ایران است .
کد خبر: ۷۰۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 25 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

 

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی ، سیاسی نماز جمعه این هفته خوی بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی با توجه به نزدیکی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  به عوامل بقای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : 

 برخورداری انقلاب اسلامی از اهداف و آرمانهای بلند ،استمرار وحدت و انسجام ملت در سایه اطاعت از دین و پیروی از رهبرکبیرانقلاب ،حضور دائم و مستمر توده مردم در تمامی صحنه های انقلاب و در نهایت دشمن شناسی ملت ایران در طول حوادث و اتفاقات ۴۰ ساله پس از پیروزی را از جمله ریشه ها و علل بقا و استمرار انقلاب اسلامی می توان برشمرد .

 

شکوری ادامه داد :

خدا را شاکریم پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با آن همه توطئه ها و بحران آفرینی های استکبار جهانی همچنان با همان اهداف و آرمانهای اولیه در حال پیشرفت و تکامل می باشد .

امام جمعه خوی چند نمونه از علل و ریشه های بقای انقلاب اسلامی را به شرح ذیل توضیح داد :

 

۱ - انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برخاسته از آن با اراده و رأی مردم بوجود آمده است و تمامی ارکان نظام با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم روی کار آمده اند لذا مردم انقلاب اسلامی و نظام را متعلق به خود می دانند و در حراست از آن از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نمی کنند .                                                      ۲ - دینی و اسلامی بودن انقلاب و تکیه نظام جمهوری اسلامی به ارزشهای دینی و فرهنگ ناب اهل بیت(ع)

۳ - رهبری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به عهده ولی فقیه بوده که بنا بر اعتقاد شیعه نیابت عام از امام عصر عج دارد و از چند ویژگی مهم و  برجسته برخوردار است از قبیل:

•تخصص در دین اسلام • صراحت و شجاعت

•صلابت و قاطعیت • سازش ناپذیری

•عشق ورزیدن به اسلام •روحیه ظلم ستیزی

 

هیچگاه به برنامه ها و توصیه های غربی ها اعتماد نکنید .

خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود  اظهار داشت :  مقام معظم رهبری در ملاقات با مسئولان و اساتید و محققان وزارت علوم و فناوریهای شناختی و رؤسای دانشگاه های مرتبط توصیه مهم و راه گشایی فرمودند از قبیل:

 

۱ - اگر اندکی از کاروان علمی جهان عقب بمانیم دیگر به این کاروان و قله های علمی نخواهیم رسید لذا نباید هیچ گونه توقفی ایجاد شود

 

۲ - برای پیشرفت علمی از همه تواناییهای غربی ها استفاده کنید و از شاگردی کردن و یاد گرفتن هرگز پرهیز نکنید زیرا ما از شاگردی کردن ننگمان نمی آید بلکه از همیشه شاگرد ماندن ننگمان می آید.

۳ - هیچ گاه به برنامه ها و توصیه های غربی ها اعتماد نکنید باید به توصیه غربیها همواره با سوءظن نگریسته شود . غربی ها بیشترین پیشرفتها در علوم جدید را دارند و بیشترین جنایات را نیز در طول تاریخ بر ضد ملتها مرتکب شده اند .

حجت الاسلام شکوری در ادامه موارد زیر را به عنوان نمونه هایی از جنایات غربی ها ی به اصطلاح متمدن برشمرد .

۱ - راه اندازی دو جنگ جهانی اول و دوم و کشته شدن میلیونها انسان بی گناه

۲ - فروش اسلحه های کشنده و خانمان سوز به کشورهای جهان سوم

۳ - راه اندازی جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ملت انقلابی ایران

۴ - دفاع و حمایت از جنایات ۷۰ ساله اسرائیل علیه مسلمانان

۵ - دفاع و حمایت از حاکمان و پادشاهان ستمگر در سطح دنیا

۶ - حمایت از تروریست های جهان و ایران در طول سالیان متمادی

۷ - راه اندازی و حمایت از تروریست های داعش

 

دین اسلام به ارزش های جاهلی خط بطلان کشیده و تقوا را معیار قرار داد.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت در تمامی جوامع بشری برای ارزش گزاری انسانها معیارهایی تعیین می کنند و بر اساس همان معیارها اشخاص و گروه های اجتماعی را ارزش گزاری می کنند در دین مقدس اسلام مهمترین معیار ارزش گذاری تقوا است و در این رابطه دهها آیه شریفه قرآن و صدها روایت وجود دارد

خداوند می فرماید:اي مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم، و تيره‏ ها و قبيله‏ ها قرار داديم، تا يكديگر را بشناسيد، ولي گرامي ترين شما نزد خداوند باتقواترين شماست .

وی در ادامه گفت در مورد شأن نزول آیه بعضی مفسران می نویسند :                                   رسول خدا(ص) بعد از فتح مکه دستور دادند اذان بگویند.بلال حبشی بر پشت بام کعبه رفت و اذان گفت چند نفر از عربهای متعصب به دلیل سیاه پوست بودن بلال اعتراض کردند لذا آیه شریفه مذکور نازل شد .

خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : طبری از علمای اهل سنت در کتاب آداب النفوس می نویسد : پیامبر اکرم(ص) در روزهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ ذی الحجه در سرزمین منی رو به سوی مردم کرد و فرمود :
ای مردم برای عرب نسبت به عجم و برای عجم نسبت به عرب و برای سیاه پوست نسبت به سرخ پوست و برای سرخ پوست نسبت به سیاه پوست فضیلتی وجود ندارد مگر با تقوا...این پیام را حاضرین به غائبین برسانند .

حجت الاسلام شکوری در آخر با بیان حدیثی از امام صادق ( ع ) در باره تقوا که فرمود :
( عمل اندک همراه با تقوی بهتر از عمل بسیار بدون تقواست ) خطبه های این هفته نماز جمعه خوی را به پایان برد .

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار