نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به انقباضی بودن بودجه سال آینده بررسی جزئیات مالی شرکت‌های دولتی توسط کمیسیون تلفیق بودجه یک نیاز ضروری است.
کد خبر: ۷۰۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 24 January 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدتقی کبیری ، با اشاره به وجود ضعف ساختاری در بررسی بودجه در مجلس اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه اغلب تبصره‌ها و ماده واحده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و این کمیسیون به جزئیات مالی شرکت‌های دولتی وارد نمی‌شود و از آنجایی که طبق لایحه بودجه سال ۹۸، بودجه این شرکت‌ها ۵۱ درصد افزایش می‌یابد در حالی که بودجه عمومی دولت تنها پنج درصد افزایش دارد و از سویی با توجه به انقباضی بودن بودجه سال آینده، بررسی جزئیات مالی شرکت‌های دولتی توسط کمیسیون تلفیق بودجه یک نیاز ضروری است.

وی در ارتباط با ویژگی‌های بودجه سال ۹۸ افزود: بودجه سال ۹۸ یک بودجه انقباضی بوده و برای همین منظور نیز بررسی آن در مجلس وقت‌گیر شده است و از آنجایی که در بودجه سال ۹۸ به جای ۱۴ درصد ۲۰ درصد منابع ارزی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود این موضوع فشار مضاعفی را بر روی تولیدکنندگان و بخش خصوصی در سال آینده وارد خواهد کرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد شده است در بودجه سال آینده حقوق کارمندان دولت حداقل ۲۰ درصد افزایش یابد، ادامه داد: به طور کلی در بودجه سال آینده برای سرمایه‌گذاری و پایان طرح‌های عمرانی و تولیدی مشکل وجود خواهد داشت که البته با روش‌های ابتکاری می‌توان این طرح‌ها را به پایان برد.

وی عنوان کرد: لایحه بودجه ۹۸ تا دو هفته دیگر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی می‌شود و سپس وارد کمیسیون تلفیق بودجه شده و در اواخر بهمن ماه این لایحه وارد صحن شده و در اسفندماه نیز تصویب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت‌های دولتی به موسساتی اطلاق می‌شود که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها در اختیار دولت، ارگان‌ها یا نهادهای دولتی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار