معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای سال آینده باید گوشت توسط گاوداری‌های صنعتی استان تامین شود گفت: متاسفانه در گاوداری‌های سنتی ارزش افزوده ایجاد نشده و مشکل وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 24 January 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه باید متناسب با واقعیت‌ها بازار را کنترل کرد اظهار داشت: یک سیاست‌گذاری در موضوع نحوه تهیه، تامین و توزیع گوشت قرمز وجود دارد که باید یک برنامه عملیاتی برای گوشت گرم و منجمد تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده باید گوشت توسط گاوداری‌های صنعتی تامین شود تصریح کرد: متاسفانه در گاوداری‌های سنتی ارزش افزوده ایجاد نشده و مشکل وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه تولیدات صنعت طیور از ظرفیت بالایی برخوردار است گفت: باید با مدیریت لازم بتوان نهادهای دامی را به موقع تامین کرد در حالی که هم اکنون در این زمینه دغدغه وجود دارد و بخش خصوصی نیز آماده هر گونه همکاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازرسی ماموران نظارتی در بازار باید ساماندهی شوند افزود: بازرسان باید افرادی تحلیل‌گر، واقعبین، صادق و صالح باشند و از ابرازهای پیشرفته و نوین نیز بهره ببرند تا بازرسی خود را بهبود دهند چون شیوه سنتی بازرسی سودی ندارد و به منفعت نیست.

حسینی با تاکید بر اینکه باید امنیت غذایی جامعه تامین شده و در این موضوع با جدیت عمل کرد اظهار کرد: هم اکنون دشمنان به دنبال بر هم زدن امنیت غذایی در کشور بوده و باید از این نقشه دشمن جلوگیری کرد.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه بحث لاستیک هم‌اکنون در استان و کشور مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است گفت: قیمت لاستیک در حمل و نقل تاثیر داشته و بنابراین با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی با سه کشور هم‌مرز است باید از این ظرفیت استفاده کرده و بخش خصوصی نیز پای کار آیند و لاستیک به ارز دولتی به فروش رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان، هم می‌تواند مطلوب و هم نامطلوب باشد بیان کرد: اگر در فکر تولید پنج میلیون قطعه جوجه باشیم باید برای تامین نهادهای دامی آن نیز چاره‌اندیشی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار