استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد؛
استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان به عنوان استانی فرهنگی دارای پشتوانه‌های عظیم در این حوزه است و غنای بالای فرهنگ مردم این منطقه نیز مبین این نکته مهم است.
کد خبر: ۷۰۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 24 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان با بیان این مطلب اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان استانی ولایتمدار و فرهنگی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر و مثال زدنی در حوزه فرهنگی است که باید در راستای الگوسازی و معرفی این ظرفیت‌ها اقدامات جدی‌تر و مناسب‌تری از سوی متولیان امر فرهنگ عمومی صورت گیرد.

 

وی گفت: خراسان جنوبی به عنوان استانی فرهنگی دارای پشتوانه‌های عظیم در این حوزه است و غنای بالای فرهنگ مردم این منطقه نیز مبین این نکته مهم است.

 

استاندار خرسان جنوبی با تاکید بر انجام اقدامات ایجابی در اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ بیان کرد: اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود نباید چهره‌ای ضد فرهنگی از این استان و متولیان امر نشان داده و احساسات مردم را خدشه‌دار کند.

 

معتمدیان، سیاست نظام را استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و ظرفیت‌های بی‌نظری که در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان وجود دارد گردشگری یکی از اضلاع مهم توسعه استان است.

 

وی به برخی مشکلات در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده تحول خوبی در حوزه گردشگری رخ داده و خصوصاً در حوزه‌های بوم گردی و صنایع دستی رونق مناسبی ایجاد شده از این رو نباید اجازه دهیم عده‌ای معدود با انجام برخی رفتارهای ضدارزشی، کلیت این موضوع مهم را تحت الشعاع قرار داده و احساسات دینی، اخلاقی و باورهای اعتقادی مردم عزیز استان را خدشه‌دار کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان و ظرفیت‌های گردشگری موجود لازم است که توسعه گردشگری، صنایع دستی و نیز بوم‌گردی به عنوان یکی از مهمترین راه‌های ایجاد درآمد در روستاها و نقاط تاریخی و هدف گردشگری مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در زمینه تثبیت جمعیت و جلوگیری از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی اقدامات لازم را انجام داد.

 

معتمدیان با بیان اینکه تمام طرح‌های توسعه‌ای در استان باید دارای پیوست فرهنگی باشد افزود: اگر قرار است در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، معادن و صنایع توسعه‌ای اتفاق بیفتد و یا طرح‌های توسعه‌ای ارائه شود این طرح‌ها باید دارای پیوست فرهنگی باشند.

 

وی با بیان اینکه پیوست‌های فرهنگی از بروز رفتارهای سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند افزود: در حوزه‌های اقتصادی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده و نیز نامگذاری سال‌ها با موضوع اقتصادی می‌تواند بهترین الگو و نمونه برای مسئولین این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سخت کوشی و قناعت از مهمترین ویژگی‌ها و خصایص اخلاقی مردم این منطقه است که ریشه در فرهنگ بالای مردم آن دارد بنابراین این ویژگی‌های فرهنگی باید به درستی احصاء و معرفی شود.

 

معتمدیان الگوسازی و معرفی سایر ظرفیت‌های فرهنگی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر متولیان امر در الگوسازی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی مردم تلاش کنند بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی مرتفع شده و یا مسیر برای رفع مشکلات هموارتر خواهد شد.

 

وی با تاکید بر احصاء مشکلات فرهنگی استان در حوزه فرهنگ عمومی و نیز آخرین وضعیت مصوبات جلسات قبل شورا از حیث اجرایی شدن، آنها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار این امر دبیرخانه باید برنامه‌های سال 98 شورای فرهنگ عمومی را نیز دسته بندی کرده و با برآورد اعتبارات مورد نیاز آنها را برای جلسه بعدی شورا ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار