رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان است که با رشد و توسعه پایدار این بخش، بسیاری از شاخص‌های توسعه استان نیز ارتقا می‌یابد.
کد خبر: ۷۰۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 22 January 2019

رسول جلیلی  اظهار کرد: کشاورزی قراردادی و ایجاد زنجیره تولید اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به عنوان یک الگوی مطلوب برای تقویت اقتصاد کشاورزان به شمار می‌رود که در استان نیز این برنامه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مشارکت در احیای دریاچه ارومیه، اصلاح الگوی کشت، استفاده از ارقام پایه رویشی و اصلاح شده و دیررس مقاوم به سرمازدگی، توسعه روش‌های نوین آبیاری، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و ساماندهی قطعات خرده مالکی در استان و به طور کلی گذر از کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توجه به کشاورزی قراردادی می‌تواند در تشویق کشاورزان به تولید با بهره‌وری بالا کمک کند، اذعان کرد: برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند تلاش همگانی هستیم و مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار یکی از بخشهای مهم در این فرایند است که تنها با فعال شدن سایر بخشهای مدیریت و اجرایی مانند مدیریت صحیح منابع آب و الگوهای کشاورزی موثر خواهد بود.

جلیلی با تاکید بر توسعه مزارع الگویی ترویجی در کل استان اظهار کرد: شاخص‌هایی از قبیل حفاظت از محیط زیست و تالاب‌ها و توسعه پایداربخش کشاورزی در مزارع الگویی نمایشی باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد تا مزارع الگویی در استان به عنوان نمونه در سطح کشور مطرح شوند.

وی با بیان اینکه شکاف آذربایجان‌غربی در برخی شاخص‌ها با استان‌های دیگر عمیق بوده و مهمترین آنها شاخص‌های اقتصادی است، تاکید کرد: شاخص‌های مربوط به سواد، سلامت و درآمد سرانه از مولفه‌های مهم شاخص‌های توسعه انسانی هستند که آذربایجان‌غربی در هر سه این مولفه‌ها نیز در رده‌های پایین جدول توسعه یافتگی قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد: با جدیت و استمرار برنامه‌های ترویجی، توسعه پایدار بخش کشاورزی و فعالیت‌های روستایی در کنار احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌ها محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار