نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: اگر مدیران حلال خداوند را حلال و حرام خداوند را حرام بداند در مدیریت خود هیچگاه حرف و توصیه اشتباه بالا دستی و دیگران در آن‌ها اثر‌گذار نخواهد بود.
کد خبر: ۷۰۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 16 January 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام و ‌‌المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در جلسه اخلاق مدیران که در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص)  خطاب به سلمان اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود، من هم خودم قرآن می خواندم و هم به دیگران می گفتم که قرآن بخوانند تا به قرآن خواندن آنها گوش دهم.

وی افزود: پیامبر اسلام هر شب قبل از خواب سوره‌های مسبحات را می خواندند و در حالات امام خمینی(ره) آورده‌اند که ایشان در هر روز سه جزء قرآن می خواندند و اگر در زندگی افرادی که موفقیت بزرگی در زندگی داشته‌اند نگاه کنیم می‌بینم که قرآن زیاد می‌خوانده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: وقتی پیامبر اکرم (ص) یک آیه از قرآن را برای عرب جاهلیت می‌خواند سریع در آنها اثر می‌کرد و ایمان می‌آورد بنابراین اگر انسان با توجه و حضور قلب قرآن بخواند مطمئنا در او اثر خواهد کرد.

قریشی با اشاره به اینکه بهتر است که در خانه برای هر یک از افراد خانواده، قرآنی باشد و هر چند وقت یکبار آن را ختم کند تصریح کرد: بر مدیران و مسوولان بیش از مردم واجب است که قرآن بخوانند چرا که پیامبر به کسی مسئولیت بیشتری می‌دادند که قرآن بیشتر می خواند و حافظ بیشتری از قرآن بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین (ع)به مالک فرمان می‌دهد که در تلاش و زحمات زیر دستان خود دقت کن و ببین که چه کسی بیشتر زحمت می‌کشد و چه کسی زحمت کمتری می‌کشد و همچنین زحمت و تلاش دیگری را به دیگری نسبت نده و در تقدیر از تلاش های افراد کوتاهی نکن.

قریشی بیان کرد: بعضی از افراد علاقه دارند که کار و تلاش دیگری را به اسم خود بنویسد خداوند در مقابل این افراد می‌فرمایند که گمان نکنند که از آتش دوزخ رهایی خواهند یافت و کارمندانی که تلاش بیشتری دارند باید بداند که مدیر ارزش کار آن ها را می‌داند.

وی در ادامه گفت: دومین مسئله تقدیر به اندازه از تلاش‌های زیردستان است، چرا که خداوند می‌فرمایند که تلاش‌های دیگران را کم نشمارید چون بنا به تفسیر مفسران از آیه باعث ایجاد فساد می‌شود.

قریشی با اشاره به اینکه در ادارات باید به جای تقدیر از کار مقام بالا دست از کار ارزشمند تقدیر شود، اظهار کرد: در بعضی مواقع به ارزش کار نگاه نمی‌شود و به شخص انجام دهنده نگاه می‌شود که اگر شهرت بالایی داشته باشد هر چند کار کوچکی انجام دهد تشویق می‌شود اما کار شخصی که مقام و شهرت کمتری دارد و کار بزرگی انجام دهد کوچک شمرده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر در ادارات از کار ارزشمند تقدیر شود نه تنها مسئله و مشکلی پیش نمی‌آید بلکه بسیاری از مشکلات و مسائل نیز برطرف می‌شود و اگر مدیران حلال خداوند را حلال و حرام خداوند را حرام بداند در مدیریت خود هیچگاه حرف و توصیه اشتباه بالا دستی و دیگران در آن‌ها اثر‌گذار نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار