استاندار آذربایجان غربی در جلسه مشترک با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین، بر توسعه روابط و بهره گیری از تجربیات چینی ها تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 11 January 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،محمد مهدی شهریاری انتقال تکنولوژی و استفاده از تجربیات چینی ها را لازم و ضروری دانست و گفت :با توجه به نقش چینی ها در اقتصاد بین الملل و روابط گسترده تجاری کشورمان با چین، جا دارد فعالان بخش اقتصادی استان از فرصت به وجود آمده بیشتر استفاده کنند و با کمک آنها برند های استان را به برندهای بین المللی تبدیل کنند.

استاندار آذربایجان غربی استفاده از دانش فنی چینی ها در بحث کارآفرینی و توسعه اشتغال زایی را از دیگر اقداماتی دانست که می توان در توسعه روابط فعالان اقتصادی استان با چینی ها هدف گذاری کرد

استفاده از ظرفیت بازارهای چینی از دیگر موارد مورد تاکید محمد مهدی شهریاری در این جلسه بود که با درخواست از سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین برای برپایی نمایشگاه تخصصی آذربایجان غربی و معرفی توانمندیهای صنعت و گردشگری استان همراه بود.

در این دیدار آقای شیر غلامی سر کنسول کشورمان در گوانجو نیز به تشریح موقعیت اقتصادی جنوب چین و زمینه های مهم اقتصادی این منطقه پرداخت و گفت: چینی ها در سه حوزه مهم تامین سرمایه ، بازار بزرگ و فناوری های تک می توانند زمینه ساز توسعه اقتصادی شوند و این کنسولگری برای بهره مندی سرمایه گذاران کشورمان از این موقعیت تمهیدات ویژه ای اندیشیده است.

محمد مهدی شهریاری همچنین در پنجمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ارومیه گفت؛ اتخاذ شیوه هایی برای تملک واحدهای صنعتی بدهکار توسط بانکها یا بدهکارتر شدن آنها به اقتصاد استان ضربه می زند و باید در سریعترین زمان ممکن با تهیه لیست این واحد ها از وارد شدن خسارتهای بیشتر و هدر رفت سرمایه های استانی جلوگیری کرد.

وی از مسئولان ذیربط خواست رسیدگی با تهیه فهرستی از این واحدها از بانک های عامل استان و سازمانهای مرتبط در جلسه ای مشترک به مسائل آنها رسیدگی شود و از بروز آسیب های جدی به این واحدها، سرمایه گذاران آنها و اقتصاد آذربایجان غربی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار