وزارت بهداشت باید دستورالعمل های دین مقدس اسلام در حوزه سلامت را مورد توجه قرار دهد .
کد خبر: ۷۰۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶ 09 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی با حضور در همایش مجمع سلامت شهرستان خوی طی سخنانی اظهار داشت:

طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری متولی موضوع سلامت در کشور وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است بدین جهت این وزارتخانه وظایف و رسالت های سنگینی را در موضوع سلامت بر عهده دارد.

شکوری در بخش دیگری از سخنان خود تحت عنوان کارهای بایسته وزارتخانه در امر سلامت چند موضوع را یادآوری کردند از جمله اظهار داشت : ‌تعریف جامع از سلامت در ابعاد روانی ، عاطفی ، اجتماعی ، شغلی ، محیط زندگی ،ذهنی و فیزیکی و معنوی به عهده وزارتخانه است .
وی گفت : در عین حال که سازمان بهداشت جهانی سلامت را تعریف کرده ولی در کشور ما با توجه به آموزه های دینی باید یک تعریف جامع تر برای سلامت تعریف گردد . امام جمعه خوی خاطر نشان کرد : شناسایی و برنامه ریزی برای مقابله با عوامل طبیعی و غیر طبیعی تهدید کننده سلامت در ابعاد مختلف یادآوری کردند همچنین تهیه طرح جامع آموزشی برای اقشار مردم جامعه و توجه جدی به موضوع پیشگیری در حوزه سلامت و وارد ساختن دستور العمل های دین مقدس اسلام در حوزه سلامت به متون آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی را از جمله رسالت های سنگین وزارت بهداشت در سطح کشور برشمرد .

وی در ادامه استفاده از اجتماعات بدون هزینه در سطح جامعه از قبیل نمازهای جمعه ، جماعات کارخانه ها و کارگاه ها و میادین ورزشی را جهت بالا بردن سطح آگاهی های مردم در حوزه سلامت ضروری برشمردندو همچنین ضرورت آسیب زدایی از مدیریت بهداشتی وزارتخانه در سطح کشور را از جمله ضروریات برشمرد .

شکوری در پایان سخنان خود گفت : اگر وزارتخانه تمامی ظرفیت های خود را در حوزه سلامت به کار گیرد ۲۰ یا ۲۵ درصد توان حل مشکلات را دارد لذا لازم است از ظرفیت های تمامی مجموعه ها و مردم استفاده بهینه داشته باشد و این موضوع نیاز به دستورالعمل های حکومتی و نظارت و بازخواست و درخواست گزارش را دارد صرفا با توصیه قابل حل نمی باشد .

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار