مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: محور اصلی جشنواره آیات مربوط به جایگاه پیامبر (ص)، ائمه اطهار، عترت از دیدگاه قرآن، امربه معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۶۹۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 29 December 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجتالاسلام و المسلمین ناصرخدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در مورد نخستین جشنواره سراسری آیات که دی ماه سال 97 برگزار خواهد شد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره ملی آیات مطبوعات و رسانه، قرآن و عترت در دی ماه سال 97 کرده است.

 

خدایاری با بیان اینکه محور اصلی جشنواره آیات مربوط به جایگاه پیامبر(ص) و عترت از دیدگاه قرآن است، اظهار کرد: دیگر محورهای جشنواره امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی بوده، وحدت و همگرایی در قرآن و همچنین آب مایه حیات از منظر قرآن بوده، است.

 

وی افزود: جشنواره سراسری آیات در دو بخش رسانه و کانون آگهی و تبلیغات برگزار میشود و بخش رسانه مربوط به سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، عکس خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، قصص قرآنی، تخصیص ستون یا صفحه ویژه برگزار می شود.

 

این مسوول ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن، اقتصاد مقاومتی و وظایف متقابل مردم و مسوولان از دیدگاه قرآن، سبک زندگی و نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن از دیگر محورهای این جشنواره بیان کرد.

 

خدایاری اذعان کرد: در بخش کانون آگهی و تبلیغات کانونها  طراحی پوستر باید در موضوعاتی که برگرفته از آموزههای قرآن و عترت بوده، و هر شرکت کننده در این بخش مجاز به ارسال دو اثر در هر بخش است.

 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه جشنواره سراسری آیات در دو بهمن سال‌ 97 برگزار میشود، اذعان کرد: به نفرات اول در بخش رسانه در هر بخش 20 میلیون ریال و نفر دوم 10 میلیون ریال و در بخش کانون آگهی و تبلیغات به نفر اول 20 میلیون و نفر دوم 10 میلیون

ریال اهدا میشود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار