طراحی و اجرای تعدادی از المان های شهر به هنرمندان خوی واگذارشد
کد خبر: ۶۹۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 29 December 2018

به گزارش خبرنگارتابناک آذربایجان غربی ازخوی

سید محمد عابدی فرماندار شهرستان خوی در بازدید از گالری هنری استاد نادر جلال هنرمند بین المللی شهرستان خوی نشستی صمیمی با هنرمندان برگزار کردند . در این نشست هنرمندان با اشاره به کم لطفی مسئولین شهر و گم شدن جایگاه و پایگاهشان در شهر، عدم توجه مسئولین اجرایی به هویت و زیبایی مبلمان شهری و سیمای شهر اعتراض کردند .

دراین جلسه صمیمی هنرمندان بابیان اینکه ، عدم وجود فرهنگسرا یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان است که فقدان آن منجر به فقر عمومی مردم در درک هنر شده است و شایسته نیست دومین شهر استان با تاریخی پرشکوه و تمدن ساز فاقد فرهنگسرا ی هنری باشد.

درادامه هنرمندان گفتند : وجود فرهنگسرا باعث ارتباط بین مردم با مقوله هنر و هنرمندان و شکوفایی حس زیبایی شناختی و گردش اطلاعات هنری در فضایی سالم و ارتباط هنرمندان با یکدیگر می گردد .

تاکید هنرمندان بر لزوم اختصاص نگارخانه ،حمایت از اجرایی شدن طرح ها و ایده های آنان در عرصه های مختلف ، لزوم حضور کارشناسان هنری و هنرمندان در تصمیمات و برنامه های اجرایی ،مدیریت و برنامه ریزی جهت ایجاد فضای آموزشی ، حمایت مسئولين از تولیدات و محصولات هنرمندان ، بر پایی نمایشگاه در وان و سایر شهرهای همجوار ،برپایی مداوم نمایشگاه های هنری با حضور هنرمندان داخلی و خارجی ، برندسازی و ایجاد بازار های عرضه محصولات هنری مختص شهرستان خوی ازدیگر درخواست های هنرمندان بود .

درادامه این نشست سید محمد عابدی فرماندار خوی ،ضمن تقدیر از آثار فاخر استاد جلال ، وجود چنین نمایشگاه غنی را مایه مباهات شهرستان خوی خواندند و اظهار داشتند : که گذشته ها گذشته و امیدوارم این دیدار نقطه عطفی برای همکاری با هنرمندان باشد و فرمانداری با تمام امکانات خود از هنرمندان حمایت خواهد کرد .

عابدی از هنرمندان درخواست کرد که نماد شهرستان خوی را تهیه کنند تا به ادارات تابعه داده شود . همچنین قول دادند ادارات تابعه را ملزم خواهند کرد تا بجای هدایایی که برای افراد و ادارات مختلف تهیه میگردد از آثار هنرمندان و صنایع دستی خوی خرید کنند .

فرماندار خوی در ادامه از واگذاری طراحی و اجرای تعدادی از المان های شهر به هنرمندان خوی خبر دادند و قول مساعد دادند مکان هایی در پایانه مرز رازی ، ترمینال و فرودگاه خوی برای فروش آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان اختصاص دهند و با توجه به اهمیت فرهنگسرا و نمایشگاه دایمی، پیگیر این موضوع باشند .

در ادمه عابدی اوج حسن نیت خود در حمایت قاطع از هنرمندان را نشان دادند و افزودند:
جلسه ای با روسای ادارات تابعه و هنرمندان تشکیل خواهند داد تا زیر ساخت های همه ادارات تابعه را برای همکاری با هنرمندان ، بسیج کنند و با امضای توافق نامه این همکاری را رسمیت ببخشند و حتی در صورت لزوم از مدیران کل هم در این رابطه دعوت به همکاری خواهند کرد .

لازم به ذکر است که انگیزه و توان بالای هنرمندان خوی و حمایت قاطع فرماندار از آنها نوید رونق هنر و تغییر تدریجی چهره شهر و بازیابی هویت واقعی خوی را میدهد .

خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار