تحریم ، تورم و احتکار ریشه های مشکلات اقتصادی ایران می باشد .
کد خبر: ۶۹۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 21 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

 

حجت الاسلام سیدرضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با توجه به مسائل جاری کشور به مشکلات اقتصادی و گرانی اشاره کرد و گفت : 

 مهم ترین مباحثی که بصورت روزمره در رسانه ها و افکار عمومی مورد توجه قرار گرفته است مسائل و موضوعات اقتصادی است از قبیل تحریم ، تورم،سکه و دلار و گرانی اجناس، احتکار و سایر موضوعات مربوطه .

وی در ادامه موارد ذیل را به عنوان نمونه هایی از ریشه های مشکلات اقتصادی ایران برشمرد .

 

۱ - دلال بازی های اقتصادی بطوریکه بعضا صاحب نظران از اقتصاد ایران به عنوان اقتصاد دلال زده تعبیر می کنند .

 

۲ - سودجویی برخی از فعالان اقتصادی بطـوریکه این موضوع بر آحاد ملت ایران ملموس ومشخص است .

۳ - اعتقاد برخی از مدیران و مسئولان در ادوار مختلف به اجرای نظام سرمایه داری غرب و اعتقاد نداشتن به سایر روشها از جمله اقتصاد مقاومتی .

۴ - وجـود مفسـدان ،نـفوذی ها و رانـت خواران در میان فعالین اقتصادی کشور .

۵ - نسبت دادن مشکلات اقتصادی به خارج از کشور که برای مفسدان داخلی کمربند امنیتی درست می کند .

۶ - وابستگی شدید اقتصاد ایران به نفت بطوریکه بعضا از ایران به عنوان کشور تک محـصولی تعبـیر می شود .

۷ - اجازه به واردات کالا از خارج برای مهار تـورم که شرکـتهاکارخانه ها و شهرک های صنعتی را نوعاً ورشکسته ساخته است .

۸ - نبود نظارت بر فعالیتهای اقتصادی بویژه بر وامهای پرداختی از طریق بانکها که نوعا این قبیل وامها در غیر موارد درخواستی هزینه می شود

۹ - تحریمهای چهل ساله استکبار

۱۰ - مشکلات مربوط به دفاع ۸  ساله و جنگ تحمیلی

۱۱ - پرداختن به کارهایی که باید قبل از انقلاب صورت می گرفت از قبیل برق کشی ، گاز کشی    سدسازی ، راه اندازی شهرک های صنعتی ، جاده کشی ،گسترش دانشگاه ها ، مبارزه با بی سوادی و فقر و دهها مورد دیگر .

۱۲ - اکثر قریب به اتفاق مشکلات اقتصادی ایران ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد که حدود ۴  قرن این بیماری سابقه دارد مادامی که این بیماری ناشناخته علاج نشود هیچکس قدرت حل مشکلات اقتصادی کشور را ندارد .

 

آثار استقامت در برابر دشمنان از دیدگاه قرآن

 

خطیب نماز جمعه در بخش دیگر ی از خطبه ها گفت :                                                    موضوع استقامت و پایداری از جمله موضوعات و مفاهیم ارزشی در دین مقدس اسلام می باشد بطوریکه این واژه و سایر واژه های مرتبط همانند صبر در سور و آیات متعدد قرآن با اشتقاقهای مختلف بارها وارد شده است و نوعا مربوط به استقامت در دین و میدانهای جنگ با دشمنان خدا بکار رفته اند .

وی اضافه کرد : مسئله پایداری و مقاومت در برابر دشمنان و دفاع از حیثیت و کشور و ناموس در تمامی ملل جهان و مکتبها و ادیان دنیا مطرح بوده و هست .

شکوری در ادامه با استناد به آیات قرآن نزول و بشارت ملائکه ،عزت و عظمت ،فلاح و سعادت را از جمله آثار و برکات استقامت در راه خدا در مقابله و مبارزه با دشمنان برشمرد و گفت :  خداوند می فرماید: ای کسانیکه ایمان اورده اید هنگامی که با گروهی در میدان نبرد روبرو میشوید ثابت قدم باشید .

 

جایگاه و نقش مختار ثقفی از دیدگاه آیت ا.. خویی

امام جمعه خوی با اشاره به ۲۴  ربیع الثانی سال روز قیام مختار ثقفی در کوفه به خونخواهی امام حسین(ع) و شهدای کربلا اظهار داشت :     مرحوم آیت ا.. خویی در کتاب معجم رجال الحدیث بصورت مفصل (۸ صفحه) در ارتباط با مختار بحث کرده و روایات مختلف را مورد بررسی قرار داده و دیدگاه علمای رجال و حدیث را بیان فرموده در نهایت می نویسد : در مورد مختار همین مقدار کافی است که قلوب اهل بیت را به وسیله کشتن قاتلان اباعبدالله الحسین(ع) مسرور ساخت و این خدمت بزرگیست بر اهل بیت که قطعا پاداشی را از ناحیه آنان مستحق است  . آیا متصور است که رسول خدا و اهل بیت از چنین اقدام بزرگی چشم پوشی کنند در حالی که آنان معدن کرم و احسان هستند ؟

 

حجت الاسلام شکوری در پایان سخنان خود با بیان حدیثی از امیر مومنان علی ( ع ) که فرمود : 

 ( دعا کلیدهای پیروزی و زمام امور رستگاری است و بهترین دعا آن است که از سینه با تقوا و قلب پاک صادر شود) خطبه های این هفته نماز جمعه را به اتمام رساند .

 

خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار