نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: شکل گیری جریانات تکفیری ناشی از اهداف ضد اسلام آمریکا با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب و صهیونیست است.
کد خبر: ۶۹۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 18 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی امروز در همایش مشترک روحانیان شیعه و سنی شمال آذربایجان‌غربی با محوریت روحانیان انقلابی و مقابله با جریانهای تکفیری در خوی، اظهار کرد: شکل گیری جریانات تکفیری ناشی از اهداف ضد اسلام آمریکا با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب و صهیونیست است و امروز برای جریان‌های تکفیری شیعه و سنی فرقی ندارد چرا که این جریان‌ها با حمایت دلارهای سعودی بااصل اسلام در تضاد و مقابله هستند.

وی با برشمردن ترفندهای مختلف استکبار برای شیعه و سنی تصریح کرد: تقویت مذاهب اسلامی، فهم درست و متقابل از یکدیگر و هوشیاری در برابر توطئه ها و ترفندهای دشمنان از راههای بسیار مهم برای برون رفت از چالشهای نه چندان مهم بین شیعه و سنی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اگر علمای اسلام به این باور برسند که تلاش برای ایجاد وحدت عین عبادت و پرهیزگاری است، آن وقت برای ایجاد وحدت شجاعانه تلاش خواهند کرد گفت: همه علما باید شجاعانه برای مبارزه با جریان های تکفیری و افراطی وارد کار شوند.

وی ادامه داد: ایران کشوری با قومیت‌های مختلف است که تنوع مذاهب به وفور در آن وجود دارد بر همین اساس اگر مردم بیدار و هوشیار نباشند دشمن از این مورد سوء استفاده می‌کند.

سرایی با بیان اینکه اهمیت وحدت شیعه و سنی بر کسی پوشیده نیست، افزود: شرایط امروز منطقه، جهان اسلام و خصوصا کشور ما شرایط ویژه‌ای است بنابراین نیاز امروز ما وحدت و برادری است که قشر روحانی در افکار عمومی تاثیر‌گذاری بسزایی دارند و این همایش می‌تواند بر وحدت مردم در منطقه بیفزاید.

به گزارش فارس، این همایش با حضور 300 تن از روحانیان شیعه و سنی شمال استان در محورهای راه‌های شناخت جریان‌های تکفیری و مقابله با این جریان‌ها با محوریت روحانیان بررسی و با قرائت بیانیه مشترک روحاینان شیعه و سنی برای مقابله با جریانات تکفیری پایان یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار