رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی از اجرای ۱۴۰ طرح تحقیقاتی کشاورزی در سال جاری در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد، اجرای ۴۷ طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف کشاورزی به پایان رسیده است.
کد خبر: ۶۹۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 16 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عباسعلی روانلو امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه این مرکز دارای ۶۸ نفر محقق کشاورزی، ۴۴ نفر محقق هیات علمی و ۳۶ نفر تکنیسین است، افزود: متاسفانه آمار محققان مرکز در چند سال اخیر روبه کاهش بوده و نیازمند توجه جدی به موضوع پژوهش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان فعال در زمینه کشاورزی است، اظهار کرد: متاسفانه روند کشاورزی در استان سنتی بوده و توجه بسیار کمی به پژوهش‌های علمی برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در این بخش می‌شود که باید در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌تری انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بحران آب خود را نشان داده و با توجه به تغییرات اقلیمی حاکم، باید از تمامی ظرفیت‌های علمی برای بهره‌گیری مناسب از وضعیت موجود استفاده کنیم.

روانلو با اشاره به گسترش بیماری‌ها در کشور و شیوع سرطان‌های مختلف، فرسایش خاک و تولید ریزگردها و خشک شدن دریاچه ارومیه نیز گفت: این سه موضوع چالش بسیار بزرگی پیشروی جامعه نهاده است که برای عبور از این چالش‌ها نیازمند بها دادن به مطالعات علمی هستیم، چه بسا اگر سالیان گذشته بهای بیشتری به تحقیقات علمی داده می‌شد اکنون شاهد مشکلات کمتری در این زمینه‌ها بودیم.

وی علت اصلی نامهربانی طبیعت را عدم توجه کافی به مطالعات و تحقیقات علمی و پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش در جامعه ما مغفول مانده است و توجه جدی از سوی مسوولان و محققان را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه این مراسم از پژوهشگران برتر در زمینه های مختلف کشاورزی به مناسبت هفته پژوهش تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار