۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای مهار ، کنترل و استفاده درست از آب در بخش کشاورزی شهرستان خوی هزینه شده است
کد خبر: ۶۹۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 13 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

سید محمد عابدی فرماندار خوی گفت : در راستای مهار، کنترل و استفاده درست از آب در بخش کشاورزی شهرستان خوی بیش از ۱۰ طرح در دست اجراست که این طرحها در مراحل پایانی اجرا قرار دارند.
عابدی افزود : ساخت سد انحرافی بویلاپوش ، اجرای طرحهای آبیاری نوین و طرحهای آبخیزداری از جمله طرحهای زیر بنایی در شهرستان خوی هستند که برای اجرای این طرحها بیش از ۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

فرماندار خوی از اجرای طرح تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی در دشت خوی هم خبر داد و گفت : در اجرای این طرح از ابتدای امسال ۱۳ میلیون مترمکعب آب از رودخانه های الند و قطور انتقال و در محل طرح تغذیه مصنوعی به سفره های زیر زمینی دشت خوی تزریق شده است .

زینالزاده مدیر جهاد کشاورزی خوی از توسعه طرحهای آبیاری نوین در شهرستان خوی در جهت استفاده بهینه از آب کشاورزی خبر داد و گفت : در دو سال گذشته در ۱۳۷۰ هکتاراز اراضی کشاورزی خوی طرحهای آبیاری نوین اجراشده که نسبت به دو سال ما قبل دوبرابر شده است .

وی اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

سخایی فر رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیز داری شهرستان خوی هم گفت : در راستای صیانت و تغذیه آب سفره های زیر زمینی شهرستان خوی ۲ هزار متر مکعب سدهای آبخیز داری در زیر حوزه قطور با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است .
سخایی فر تاکید کرد : دشت شهرستان خوی بعلت حفر چاههای فراوان غیر مجاز و نداشتن طرحهای مهار و کنترل آبهای سطحی و جاری در سالهای گذشته اکنون به یک دشت تشنه تبدیل شده است .
لازم به یاد آوری است این شهرستان نزدیک به ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۸۷ درصد آن آبی است.
خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار