محمدعلی کاظمی ۷ ساله با عضویت در کتابخانه شهید بهشتی شهرستان سلماس، عنوان خردسال‌ترین کتابخوان این شهرستان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۹۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ 12 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از سلماس ، کتاب و کتابخوانی از عادت‌های خوبی است که متأسفانه این روزها مورد فراموشی و غفلت بسیاری از افراد در جامعه قرار گرفته و هر یک از افراد برای نخواندن کتاب بهانه‌هایی گاه منطقی و گاه بی‌منطق می‌آ‌ورند.

«یار مهربان» این روزها در نظرهای مردم ایران رنگ باخته است و طرفدار چندانی ندارد، اما شاید با ریشه دواندن فرهنگ کتاب و علاقه به کتاب‌خوانی در کودکان بتوان این یار مهربان را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت.

شوق کتاب‌خوانی بین کودکان سلماسی رونقی تازه گرفته و در این میان دانش‌آموز ۷ ساله سلماسی تحت تأثیر تبلیغاتی که به‌مناسبت هفته کتابخوانی در مدارس دیده بود، با علاقه و خنده‌ای لبریز از خوشحالی خواندن، عضو کتابخانه‌های عمومی سلماس شد تا به‌عنوان خردسال‌ترین عضو کتابخانه‌های این شهرستان شناخته شود.

محمدعلی کاظمی ، دانش‌آموز پایه اول سلماسی، در گفت‌وگو با تابناک آذربایجان غربی ، با زبان شیرین کلاس اولی‌اش گفت: وقتی کتاب‌های رنگارنگ و عکس‌دار را می‌بینم شاد می‌شوم و می‌خواهم بیشتر از این کتاب‌ها داشته باشم و بخوانم.
محمدعلی اظهار کرد: کتاب خواندن برایم مثل تفریح است‌ و وقتی مشغول خواندن کتاب‌های مختلف می‌شوم، دلم می‌خواهد بیشتر بخوانم و بیشتر بدانم.
سجاد کاظمی، پدر محمدعلی نیز از شوق و علاقه او به عضویت در کتابخانه سلماس به خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: محمدعلی از وقتی در مدرسه، شرایط عضویت در کتابخانه را شنیده بود، مدام آن را تکرار می‌کرد و مرتباً می‌خواست تا با هم به کتابخانه بیاییم و او را در این کتابخانه عضو کنیم.
کاظمی بیان کرد: محمدعلی وقتی در خانه مشغول خواندن کتاب‌های امانت گرفته شده یا رنگ‌آمیزی کتاب‌هایش می‌شود، دیگر صدای ما را هم نمی‌شنود و باید چندین بار وی را صدا کنیم تا دل از کتاب‌هایش کنده و سر سفره غذا بیاید.

 

وجود ۱۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی سلماس
هادی درستی، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلماس، در خصوص امکانات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برای کودکان سلماسی گفت: کتابخانه‌های عمومی سلماس با دارا بودن ۱۱ هزار جلد کتاب مخصوص کودکان و نوجوان و در فضایی مخصوص این رده سنی آماده پذیرایی از کودکان و نوجوانان عزیز سلماسی است.
درستی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۶۰ نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌های سلماس اظهار کرد: قصه‌گویی، نمایش فیلم، نمایش تئاتر، حلقه‌های کندوکاو، مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی، کلاس‌های نقاشی و پرورش خلاقیت، جمع‌خوانی، شعرخوانی، بلندخوانی و کاردستی از جمله فعالیت‌هایی است که در بخش مخصوص کوکان کتابخانه‌های عمومی سلماس برای این رده سنی اجرا می‌شود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی سلماس بیان کرد: کتابخانه‌های سلماس مجهز به اینترنت پرسرعت بوده و امکان جستجوی کتاب در کتابخانه‌های عمومی کل کشور در این کتابخانه‌ها برای مردم سلماس فراهم بوده و پژوهشگران و محققان عزیز می‌توانند از این ظرفیت برای تکمیل تحقیقات خود بهره ببرند.
وی بیان کرد: در طول سال ۹۷ نیز بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی مختلف از جمله قصه‌گویی، جمع‌خوانی، بلندخوانی، نقد و بررسی کتاب و رونمایی از کتاب برای گروه‌های هدف مخصوص انجام شده است.

شوق خواندن در خردسال‌ترین کتابخوان سلماسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار