نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان باید مبارزه با رانت و فساد و استخدام‌های فامیلی را در دستور کار خود قرار داده و پیگیر مطالبات به حق مردم باشند.
کد خبر: ۶۸۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ 07 December 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر قاضی پور با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: خوشبختانه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، علم در دانشگاه‌ها رشد مناسبی داشته اما متاسفانه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط دانشجویان و دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دانشجویان باید به مسائل روز وارد شده و دخالت کنند و علاوه بر آن پویا بوده و نقد و بررسی کنند و ضمن پیگیری مطالبات مردم، نسبت به عملکرد قوا اقدام کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 25 سال این مملکت به دست آمریکاییان بود و هیچ گونه رشد و شکوفایی نداشت گفت: برخی‌ها تمامی قدرت را در آمریکا دیده در حالی که قدرت از آن اسلام و قرآن است.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشجویان مسلمان اهل مبارزه باشند اظهار کرد: به ویژه دانشجویان باید مبارزه با رانت و فساد و استخدام‌های فامیلی را در دستور کار خود قرار داده و پیگیر مطالبات حق مردم باشند و از سوی دیگر دانشجویان باید استفاده بهینه از معادن را خواستار شده و نیز جلوی خام‌فروشی را بگیرند.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون در پتروشیمی و معادن خام‌فروشی می‌شود افزود: بهتر است پس از اینکه منابع به محصولات نهایی تبدیل شد، صادرات انجام شود چون اشتغال و درآمد همه در صنایع پایین دستی است.

وی تصریح کرد: امید است دانشجویان مبارز که مسوولان آینده نظام هستند در دوران دانشجویی با اقتدار، قدرت و صلابت که جمهوری اسلامی در حرکت است، رشد یافته و از حق و حقوق ملت به ویژه در مقابل امپریالیسم شرق و غرب و کشورهای متجاوز، دفاع کنند و مردم را همیشه در صحنه نگه دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشجویان جدا از محیط دانشجویی باید در جوامع شهری به ویژه نماز جمعه‌ها، هیئت‌های مذهبی، میادین ورزشی و در کانون‌های قدرت حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مغفول ماندن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بیان کرد: روسای دانشگاه باید بدانند که با قشر دانشجو نمی‌توانند مبارزه کنند چون دانشجویان پاکدست بوده و زبان آتیشن دارند پس باید این محیط را برای همه آماده کرده و همه گروه‌ها باید در آن صحبت کنند.

قاضی‌پور افزود: دانشگاه‌ها باید از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه دعوت کرده تا در این محیط علمی حضور داشته باشند و موافقان و مخالفان در چهارچوب قانون اساسی مناظراتی را ترتیب بدهند برای مثال اگر در موضوع FATF بحث می‌شود، نظرات مخالف و موافق بیان شده تا مردم به این مسئله آگاه شوند هر چند بنده مخالف آن بوده چون نوعی کلاه شرعی برای ورود دشمن به حریم خانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار