با تکیه بر نیروی جوان مومن و پرانگیزه مشکلات کشور حل میشود.
کد خبر: ۶۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 30 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خویبه گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در ابتدای خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا  ، در این باره اظهار داشت : داشتن تقوا در دنیا انسان را در روز قیامت نجات خواهد داد امام زین العابدین(ع) می فرماید ای مردم تقوای الهی پیشه کنید و بدانید که بسوی خدا باز می گردید و هر که در این دنیا عمل خیری انجام دهد پاداش آن را خواهد دید و هر آنچه از اعمال زشت مرتکب شده است دوست خواهد داشت میان او و اعمال زشت فاصله زیادی می بود.
امام جمعه خوی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :  از جمله موضوعاتی که مورد تأکید ر هبری بود تکیه بر نیروی جوان بود که فرمودند تکیه بر نیروی انسانی جوان ،مؤمن و پرانگیزه کلید حل مشکلات در همه بخشهای کشور از جمله نیروهای مسلح است .
حراست از جایگاه نمایندگی مردم از ویژگیهای مرحوم مدرس بود .
خطیب نماز جمعه  با اشاره  به سالروز شهادت آیت مدرس به وسیله سفاکان رضاخان پهلوی اظهار داشت  : آیت ا.. مدرس دارای ویژگی هایی بود که باید امروز برای نمایندگان مجلس الگو و معیار باشد از قبیل :۱ - حراست و پاسداری از جایگاه نمایندگی و وکالت مردم۲ - مبارزه عملی با توطئه انگلستان که سیاست و دیانت از هم جداست۳ - مبارزه جدی و عملی با استعمار گران و حاکمان مستبد۴ - زندگی ساده و بدون پیرایه۵ - اتکاء به قدرت داخلی در تأمین امنیت کشور۶ - تأکید بر مصرف تولیدات و کالاهای داخلی۷ - دفاع از حقوق مردم در تمامی شرایط .
فضایل و ویژگیهای حضرت معصومه را الگوی خویش قرار دهیمحجت الاسلام شکوری در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه به قم گفت : ولایت مداری ،ارزش دهی به شیعیان ،عبادت و بندگی  از جمله ویزگی های برجسته حضرت معصومه می باشد که باید مسلمانان و پیروان اهل بیت الگوی خویش قرار بدهند. وی در ادامه گفت سه امام بزرگوار یعنی امام صادق(ع) امام رضا(ع) و امام جواد(ع) در ارتباط با فضایل حضرت معصومه روایت نقل فرموده اند و پاداش زیارت ایشان در قم را بهشت وعده داده اند.
   مناسبت های هفته اشاره کرد و  ورود حضرت معصومه به شهر قم ،شهادت آیت ا.. مدرس ،روز مجلس شورای اسلامی ،رحلت سید مرتضی علم الهدی ،تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی و در نهایت صلح تحمیلی بر امام حسن مجتبی را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد .
صلح تحمیلی از جمله مظلومیتهای امام حسن مجتبی(ع) بود.خطیب نماز جمعه با اشاره به سالروز صلح تحمیلی بر امام مجتبی ، ( یکی دیگر از مناسبت های هفته ) اشاره کردو اظهار داشت از جمله مظلومیتهای امام حسن مجتبی(ع) صلح تحمیلی بر آن بزرگوار بود که در اثر خیانت یاران و حیله گری دشمنان اتفاق افتاد .وی در ادامه گفت اوج مظلومیت امام حسن(ع) در این مصالحه از بندهای صلح نامه روشن و مشخص است۱- معاویه متعهد می شود به کتاب و سنت عمل نماید۲ - معاویه حق تعیین جانشین برای خود ندارد      ۳ - معاویه متعهد می شود از لعن بر امیرمؤمنان(ع) دست بردارد۴ - معاویه متعهد می شود خون و حقوق شیعیان را محترم بشمارد۵ - معاویه متعهد می شود خانواده شهدای جمل و صفین را حمایت مالی کند۶ - معاویه حق ندارد خود را امیرالمؤمنین بخواندو در ادامه اظهار داشت بر اساس نقل مورخان  معاویه به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرد.
در نامگذاریها معیارهای ارزشی را فراموش نکنیم
خطیب نمازجمعه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت :  از جمله موضوعاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع) مورد توجه جدی قرار گرفته است نامگذاری ارزشی فرزندان است . خطیب در ادامه گفت :  امام باقر(ع) می فرماید راست ترین نامها نامی است که بوی بندگی دارد و برترین نامها نام انبیا هستند. امام کاظم (ع) نیز در این باره می فرماید:فقر وارد خانه ای نمی شود که در آن خانه نام محمد یا احمد یا علـی یـا حـسـن و حـسیـن وجعفر و طالب و عبدالله و فاطمه از نامهای زنان وجود داشته باشد .خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار