فرماندار سردشت با بیان اینکه زالو درمانی یکی از مشاغل مهارتی نو با درآمدزایی مناسب و به روز است، گفت: در راستای ایجاد اشتغال جوانان با توجه به ظرفیت منطقه، نخستین کارگاه زالو درمانی آذربایجان‌غربی در سردشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 30 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نژاد جهانی امروز درارومیه اظهار داشت: بهره وری و بارور کردن توانمندی‌ها و قابلیت‌ها نیاز به کار‌های مهارتی، آموزش، تمرین و استمرار دارد.

وی افزود: درک توانایی‌ها و استعداد‌ها قدم اول است اما این بدین معنی نیست که در حالت سکون به باروری و ظرفیت خود می‌رسد پس باید به دنبال کار‌ها و فعالیت‌های نو قدم برداشت و آنها را شناخت و در آن زمینه مهارت‌ها را توسعه داد.

فرماندار سردشت با بیان اینکه اگر چه نیاز‌های متعددی در حوزه زیر‌ساخت‌‌ها، راه‌‌ها، ساختمان و امکانات و مدارس وجود دارد و انکارناپذیر است، تصریح کرد: همه باید به یک باور برسیم که توسعه‌ای که همه آرزو می‌کنند و به دنبال آن هستند، جان آن باور به خود توسعه است.

وی با اشاره به اینکه مسیر صنعتی درمان رو به رشد و از مسیر شیمیایی شدن به شدت و با سرعت در حال گذر به سمت طبیعی است، بیان داشت: زالو درمانی یکی از ده‌ها زمینه‌ای از اشتغال‌هایی است که باید بیشتر معرفی شوند و بیشتر بشناسند چرا که مسیر صنعتی رو به رشدی دارد و ظرفیت‌های خوبی نیز برای چنین شغل هایی وجود دارد.

جهانی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی شهروندان با مشاغلی بوده که برای بیشتر مردم نا‌شناخته مانده است تا در این راستا به ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این کارگاه برای نخستین بار در سطح آذربایجان غربی برگزار و تمام افرادی که تمایل به فعالیت در این زمینه را دارند می توانند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برخوردار شوند.

در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه تکثیر و پرورش زالو درمانی ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار