امام جمعه نوشین‌شهر بر درک و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات مردم و نظارت بر عملکرد دولت در رفع نابسامانی‌ها و وضع قوانین توسط نمایندگان تاکید کرد و گفت: باید اصل شایسته‌سالاری در انتخاب نمایندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 30 November 2018

به گزارش تابناک اذربایجان غربی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خانبابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه نوشین‌شهر با اشاره به نقش صبر در زندگی روزمره بشری از دیدگاه آیات و روایات اظهار کرد: صبر به منزله سر برای بدن است چنانچه بدن، بدون سر تباه شده و زندگی بدون صبر هم تباهی و نابودی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه صبر چهار قسم است بیان کرد: از جمله آنها صبر در برابر عبادات، صبر در مصیبت و گرفتاری، صبر در برابر گناهان و صبر در برابر نعمت‌ها است.

امام جمعه نوشین‌شهر گفت: رمز موفقیت بشری ایمان و توکل بر خدا، تلاش و پشتکار و صبر در مقابل سختی‌ها و ناملایمات زندگی است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شهید آیت الله مدرس و روز مجلس افزود: شهید مدرس نمونه کامل یک نماینده و وکیل ملت بود که همواره با مردم و در کنار مردم بود و در دفاع از حقوق ملت تا سر حد شهادت پیش رفت و نام خود را برای همیشه جاودانه ساخت.

خانبابایی ضمن تبریک روز مجلس به نمایندگان، بر درک و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات مردم و نظارت بر عملکرد دولت در رفع نابسامانی‌ها و وضع قوانین توسط نمایندگان تاکید کرد و گفت: باید اصل شایسته‌سالاری در انتخاب نمایندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آفت نظام، فاصله و جدایی مردم از مسوولان است افزود: عدم توجه به اصل شایسته‌سالاری، حرکت‌های عوام فریبانه برخی نمایندگان، عدم ارتباط با موکلین خود، دخالت در عزل و نصب‌های بی‌مورد مسوولان، باندبازی و تکیه زدن بر مسند نمایندگی با صرف پول‌های کلان و مخارج سرسام آور تبلیغات انتخاباتی از جمله این آفت‌ها است.

امام جمعه بخش نازلو و نوشین‌شهر در ادامه، بر زندگی سالم و پایبندی بر اصول حاکم بر خانواده ایرانی و اسلامی، رعایت حریم‌ها و آموزش راه‌های انتقال بیماری ایدز را از وظایف حاکمیت دانست و گفت: با توجه به عدم درمان یا درمان زمان‌بر و هزینه‌های گزاف درمانی، پیشگیری از ابتلا به این بیماری وظیفه همگانی است.

وی در ادامه نیز با اشاره به رسوایی بیش از پیش خاندان سعودی و نقش آنها در جنایت‌های یمن،  سوریه و عراق اظهار کرد: آنان از جنایتکاران داعش و طالبان حمایت کرده و با توجه به بیداری ملت‌ها، برخی کشورها به سفر ولی‌عهد سعودی اعتراض کردند که این خود نوعی رسوایی دیپلماسی برای آنان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار