رئیس ستاد اقامه نماز استان قم از برگزاری چهارمین اجلاس نماز در استان قم روز هفتم آذر ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمد خامه‌یار در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاس نماز در استان قم اظهار کرد: این اجلاس روز 7 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) با قرائت پیام آیت‌الله گلپایگانی برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز به ایراد سخنرانی در این مراسم می‌پردازد.

برگزاری چهارمین اجلاس نماز در استان قم

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از خیران مسجدساز و فعالان عرصه نماز و دست اندرکاران دو مجتمع خدماتی برتر در عرصه نماز از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم عنوان کرد: نامگذاری میدانی با نام نماز در سلفچگان و بهره‌برداری از آن از دیگر برنامه‌ها است که همزمان با اجلاس نماز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت از طریق نمایندگان بهداشت، استانداری، گردشگری و اوقاف بر نمازخانه‌های بین راهی انجام می‌شود گفت: خریداری زمینی در مسیر اتوبان قم ـ گرمسار انجام شده که عملیات احداث مسجدی در این زمین در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

وی حضور ائمه جمعه در مدارس استان به منظور ترویج فرهنگ نماز را از دیگر اقدامات ذکر کرد و افزود: بر همین اساس آیت‌الله ا‌عرافی و آیت‌الله حسینی بوشهری در مدارس حضور پیدا می‌کنند تا ضمن ارتباط، از نزدیک به سؤالات پاسخ دهند.

خامه‌یار عنوان کرد: اساتید و متخصصان نماز در مرکز تخصصی نماز تربیت می‌شوند بنابراین در صورت درخواست هر یک از نهادها مانند مدارس و دانشگاه‌ها آمادگی اعزام وجود دارد. خانواده‌ها نیز در صورت لزوم می‌توانند از کارشناسان نماز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اقشار مختلف مردم و نهادهای مختلف طرح‌هایی اجرا می‌شود که از جمله آنها طرح سلامت معنوی است که در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود. اطلاعات هزار و 200 مسجد و حسینیه استان در نرم‌افزار مسجدیاب به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم از کسب رتبه اول کشور از نظر فعالیت خبر داد و افزود: این افتخار در اثر همکاری سایر ارگان‌ها و مراکز به دست آمده زیرا همکاری و مشارکت آنها در پیشبرد اهداف بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات و نهادها در زمینه ترویج و اقامه نماز ارزیابی می‌شوند و تذکرات لازم به آنها ابلاغ خواهد شد.

خامه‌یار با بیان اینکه تمام مدارس استان دارای نمازخانه هستند گفت: دو روستا در قم از نمازخانه محروم بودند که ستاد اقامه نماز پیگیری‌های لازم را انجام داد تا به زودی نمازخانه‌ای در این روستاها احداث شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار