معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ضریب بهره مندی روستاهای استان از گاز طبیعی تا پایان دولت به ۸۱ درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۶۸۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 25 November 2018
به گزارش تابناک آذزبایجان غربی سیدرضا حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه تا پایان دولت ضریب بهره مندی روستاهای استان از نعمت گاز به ۸۱ درصد خواهد رسید تصریح کرد: در حال حاضر طرح های گازرسانی به ۲۴۸ روستا در مرحله مطالعاتی و ۶۳۸روستا در حال اجرا است و با بهره مندی از طرح های گاز رسانی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان،ضریب بهره مندی گاز روستاهای آذربایجان غربی از ۵۶ به ۶۳ درصد ارتقاء یافته است.
 
حسینی از احداث رینگ اتصالات شبکه سراسری برق به دور دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از ۴۰۰ کیلو وات از رینگ دریاچه ارومیه در سفر اخیر ریاست جمهوری اختصاص یافت که تا پایان دولت دوزادهم به بهره برداری کامل خواهد رسید و می تواند زیرساخت های توسعه استان را به خوبی فراهم آورد.
 
وی در خصوص پروژه هایی که عملیات اجرایی آن ها با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است افزود: با حضور هیئت دولت در استان پروژه های قطعه ۳ آزاد راه بازرگان، پتروشیمی آذربایجان غربی با سرمایه گذاری ۲هزار و ۱۰۰ میلیون دلاری، راه اندازی بزرگترین گاوداری استان، هتل کاروانسرای عباسی از مهم ترین طرح هایی بود که عملیات اجرایی آن ها با مشارکت بخش خصوصی در سفر اخیر هیئت دولت به استان أغاز شده است.
 
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری ۷۲میلیارد تومانی و سرمایه گذاری ارزی ۷۳میلیون یورویی با مشارکت بخش خصوصی به افتتاح رسید که برای تولید ۱۶۰۰مگا وات برق هدف گذاری شده است و در پایان اولین فاز خود با ظرفیت تولید ۸۰۰ مگاواتی به بهره برداری رسید.
 
وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های بخش خصوصی مصوب سفر سال ۹۵ رئیس جمهور به آذربایجان غربی از متوسط پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه ها خبر داد و افزود: از مجموع ۳۷ طرح مصوب بخش خصوصی تاکنون ۱۵طرح به بهره برداری رسیده، ۵ طرح در حال اجرایی شدن، ۶ طرح در دست پیگیری برای واگذاری است و برای ۱۱ پروژه نیز متقاضی نبوده است.
 
حسینی با اعلام خبر حمایت دولت از ایجاد هاب لجستیک نهاده های دامی در آذربایجان غربی تصریح کرد: ایجاد امنیت اقتصادی در بخش تولیدات دامی و طیور و ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر از مردم استان در بازه چهارساله از مهم ترین مزیت های این طرح برای استان است.
 
وی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه های جدید بخش خصوصی در استان برای ۲هزار و ۷۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد شد خاطرنشان کرد: بهره برادری از طرح هایی که با مشارکت بخش خصوصی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان افتتاح شد اشتغالزایی ۲هزار و ۲۴۶نفری را برای استان به ارمغان داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار