عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: وظیفه دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی در این دوره دفاع از عزت و توسعه کشور بوده و طبیعی است که این نقش جز با مجاهدت‌های شبانه روزی و ایثارگرانه فرزندان فرهیخته این مرز و بوم امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۶۸۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 24 November 2018

مهدی تاجبخش، صبح امروز در جشنواره جهان‌گردان علم و فناوری که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون کشور ایران سال‌ها است در مقابل توطئه‌های داخلی، خارجی و تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان قسم‌ خورده با قدرت و صلابت ایستادگی کرده است.

وی افزود: وظیفه دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی در این دوره دفاع از عزت و توسعه کشور بوده و طبیعی است که این نقش جز با مجاهدت‌های شبانه روزی و ایثارگرانه فرزندان فرهیخته این مرز و بوم امکان پذیر نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: بنابراین در مقطع کنونی اولویت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید تحکم واقعی و حرکت در راستای نهضت نرم‌افزاری تولید علم بوده و شرایطی را برای ورود دانشگاه به شرایط تولید جهت حل مشکلات صنایع و بخش‌های مختلف تولیدی از طریق آموزش صحیح کشور باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه‌های کشور در زمینه تولید موفقیت زیادی را به دست نیاورده‌اند، گفت: اگر زمینه تولید در کشور فراهم شود به یقین، ضمن شتاب توسعه کشور به شکل معنی‌دار افزایش خواهد یافت و دانشگاه‌ها قادر خواهند بود منابع مالی خود را از طریق تولید بهبود دهند.

تاجبخش عنوان کرد: آینده متلعق به کشورهایی است که اهداف ملی خود را برپایه علم و دانش تنظیم کرده چرا که یافته‌های پژوهشی در اعتلای کیفیت زندگی و توسعه سطح رفاه جامعه نقش به سزایی دارد و این امر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که جنبه‌های کاربردی علم را پیدا کرده و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد

وی با بیان اینکه محققان باید بر اساس پایه علمی خود تحقیق کرده و نیازهای جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشد، بیان کرد: محقق اگر حمایت نشود دانش بشری افزایش نخواهد داشت و دچار سکون می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار