رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال صادرات استان ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و واردات نیز ۴۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۸۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 23 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جعفر صادق اسکندری  با بیان اینکه بیشترین مقدار صادرات از آذربایجان‌غربی مربوط کشور عراق است اظهار داشت: حدود 60 تا 65 درصد از صادرات استان به عراق و 15 درصد دیگر مربوط به ترکیه و ما بقی آن مربوط به کشو‌رهایی مثل پاکستان، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و‌ اروپا است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت صادرات و واردات در استان بیان کرد: در این میان بالاترین رقم واردات از کشور چین، ترکیه، اروپا، آلمان، هلند و کره جنوبی انجام می‌شود.

وی گفت: سیمان، عایق‌های رطوبتی، ایزوگام، مواد پلاستیکی، مصالح ساختمانی، آبمیوه و کنسانتره، محصولات کشاورزی و تانکرهای سوخت بیشترین حجم در بخش صادرات و مواد اولیه مورد استفاده در واحدهای تولیدی مانند واحدهای تولیدی ماشین الات و قطعات بیشترین حجم در بخش واردات را داشته‌اند.

اسکندری افزود: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزش بالای 60 درصد صادرات صورت گرفته و از نظر تناژ 50 الی 55 درصد رشد در داشته و حدود 40 درصد از واردات نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این روند باعث مثبت شدن تراز تجاری شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: روند صادرات نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما تنها مشکل در این زمینه بحث پیمان سپاری ارزی است که این امر ممکن نیست چراکه کالایی که از کشور خارج می‌شود باید به نفع خود کشور باشد.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار