راههای مراقبت از لوله ها و کنتورهای آب در مقابل یخ زدگی در زمستان اعلام شد .
کد خبر: ۶۸۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 22 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

 

مهندس سلطانعلی ولیزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با توجه به نزدیکی فصل زمستان و سردی هوا و احتمال یخ زدگی لوله ها و کنتورهای آب گفت :  کنتورهای آب درهنگام برودت هوا باید پوشانده شود و  مشترکان در صورت مواجهه با یخ‌زدگی کنتورهای آب، با شماره 122 تماس بگیرند.

 ولیزاده  با بیان اینکه همه مشترکان به ویژه افراد ساکن در ساختمان‌های شمالی که کنتور آب آنها در حیاط منزل قرار دارد، باید از عایق‌بندی کنتور استفاده کنند، گفت: لوله‌های آبی که به صورت روکار است باید عایق پشم شیشه شوند تا دچار یخ‌زدگی نشوند .

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  خوی ضمن تأکید بر اینکه مشترکان در صورت یخ زدن لوله‌ها با 122 تماس بگیرند، بیان کرد: برای باز کردن کنتورهای یخ‌زده حتماً با پرسنل آبفا در میان بگذارند زیرا اقدامات خودسرانه موجب بروز مشکلات بیشتری خواهد شد.

 مهندس ولیزاده تأکید کرد: استفاده از کیسه‌های حاوی خاک اره ‌،  پوشال، پارچه ،  گونی و پشم شیشه در محفظه و محل استقرار کنتور آب در ممانعت از یخ‌زدگی کنتور اثرگذار است و در هنگام زمستان توصیه می‌شود از این روش‌ها استفاده شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت اضافه کرد: مشترکانی که انشعاب و کنتور آب آنها دچار یخ‌زدگی می‌شود به هیچ وجه از آب داغ به طور مستقیم برای یخ‌زدایی استفاده نشود زیرا موجب ترکیدگی لوله و کنتور خواهد شد و مشکلات زیادی را ببار خواهد آورد .

خبرنگار :  یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار