رئیس جمهور در جمع خبرنگاران:
رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در مورد راهکار دولت برای توسعه آذربایجان غربی گفت: دولت تلاش می کند تا تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی را تقویت کند.
کد خبر: ۶۸۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ 19 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک استان آذربایجان غربی، رئیس جمهور که در پایان سفر یک روزه خود بهآذربایجان غربی در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی حضور یافته بود، در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در مورد راهکارهای دولت برای توسعه آذربایجان غربی گفت: تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی هدف و کارکرد اصلی دولت است که تلاش می کند با استفاده از ظرفیت آذربایجان غربی در زمینه صنعت و معدن روند توسعه این استان را تسریع بخشد. 

آقای روحانی با مهم ارزیابی کردن اتصال آذربایجان غربی به شبکه راه آهن کشور و جهان گفت: امیدواریم این راه آهن به خط آهن جهانی و مراکز بار متصل شود تا با تقویت پایه های توسعه استان موجب تحول اقتصاد آذربایجان، ایران و منطقه شود.

دکتر روحانی با اشاره به گزارش استاندار آذربایجان غربی مبنی بر رشد شاخص‌های استان و رسیدن به حد متوسط کشوری گفت: او همچنین ابراز امیدواری کرد تمام طرح های برنامه ریزی شده تا پایان سال 99 در این استان محقق و اجرایی شود.

او در خصوص تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و کاهش وابستگی ایشان به مرکز هم گفت: این یکی از تصمیمات دولت برای تمرکز زدایی و حل مشکلات با رویکرد محلی است که دولت به جد به دنبال آن است.

او در پاسخ خبرنگاران مبنی بر راهکار دولت برای استفاده از ظرفیت استانهای مرزی نیز به تلاش دولت برای بهره مند ساختن مردم از ظرفیت های مرز تاکید کرد و گفت: دولت تصمیم دارد با تجهیز پایانه ها به دستگاههای ایکس ری با قاچاق کالا مقابله کند که در این زمینه ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید دستگاه ایکس ری به تصویب رسیده است.

 آقای رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر راهکار دولت برای احیای دریاچه ارومیه از تثبیت شرایط دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: احیای دریاچه ارومیه از اهداف مهم دولت یازدهم و دوازدهم است و خواهد بود و اگر تلاش دولت های یازدهم و دوازدهم نیود، تا سال 96 چیزی از دریاچه ارومیه باقی نمی ماند.

او همچنین وجود اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان غربی را واقعیتی ارزشمند عنوان و از استقبال گرم مردم آذربایجان غربی بویژه مردم شهرستان خوی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم در آینده فرصتی فراهم شود تا در جمع مردم سایر شهرستانهای این استان نیز حاضر شوم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار