رئیس جمهور در ورزشگاه چمران خوی:
رئیس جمهور با اشاره به مخالفت کشورهای جهان با اقدامات و تصمیمات آمریکا گفت: حتی اروپا که امنیت و اقتصاد خود را مدیون آمریکاست، با اعمال فشار بر ملت ایران مخالف است و ملت ایران در کنار دولت، حمایت های رهبر فرزانه انقلاب و نیروهای مسلح، بینی آمریکا را به خاک خواهد مالید.
کد خبر: ۶۸۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 19 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی،آقای روحانی پیش از ظهر امروز در جمع مردم آذربایجان غربی با ابراز خوشحالی از اینکه سفر خود را از شهر خوی، شهر دارالایمان، شهر فرهنگ، علم، دانش و ایثار آغاز کرده است گفت: شهر خوی در میان همه مردم ایران به عنوان شهری پرنشاط و نگینی در مرزهای غربی ایران می درخشد.
وی افزود: خوشحالم که در ماهی میهمان شما هستم که همه ما مهمان پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، امام صادق(ع) و ماه آغاز امامت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه هستیم. پیامبر(ص) برای ما و برای همه جهانیان، خیر و رحمت و معنویت و برادری و همزیستی مسالمت آمیز و زندگی مادی و معنوی را به ارمغان آورد و فخر ما این است که پیرو آن پیامبر رحمتی هستیم که برای همه جهانیان رحمت و مهربانی است. فخر ما اسلام است و ایران است و البته ما ایرانیان به آذربایجان قهرمان فخر می کنیم. 
رییس جمهور با تأکید براینکه همواره آذربایجان، سنگر بزرگ حراست و حفاظت از ایران بزرگ و مقتدر و اسلام بوده است خاطر نشان کرد: ما در سایه مسیر و راهی که پیامبر عظیم الشان(ص) ما را آشنا فرموده است، در مسیر اقتدار و قدرت ایران اسلامی حرکت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از مردم شریف ایران که در ماه های اخیر و در ایامی که دشمنان ما می خواستند ما را از استقلال، آزادی، اسلام و جمهوریت و همچنین مردم سالاری پشیمان کنند با قدرت و اقتدار در ایستادگی کردند تشکرو قدر دانی می کنم. آن ها می خواستند در 13 آبان ایران را آشفته ببینند، آن ها می خواستند 13 آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی روز 13 آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند. ملت ایران پاسخ آمریکا را در 22 بهمن خواهد داد.

 

ما در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد 
رئیس جمهور گفت: ما به همه دشمنان خواهیم فهماند که با فشار بر اقتصاد کشورمان و ایجاد مشکل برای مردم ایران قادر به بازداشتن مردم ایران از اهداف بلندشان نیستند. ما مستقل و آزاد می مانیم و در برابر آمریکا سرفرود نخواهیم آورد.
آقای روحانی در جمع مردم خوی افزود: درود بر مردم بزرگ و قهرمان ایران که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با قدرت و نشاط به رخ جهانیان خواهند کشانید.کاخ نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما ملت غیور و بزرگی است و همواره پیرو فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده و ما فقط در برابر خداوند بزرگمان سرفرومی آوریم و رکوع و سجود می کنیم و در برابر هیچ قدرتی سر، خم نخواهیم کرد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد فشار اقتصادی و جنگ روانی بر ملت ایران گفت: آن ها فکر می کنند در سایه فشار بر مردم در برابر حرف ناحق و نابجا و قلدرمآبانه آن ها تسلیم خواهیم شد.
آقای روحانی افزود: مردم عزیز ایران باید به خوبی بدانند که ما به عهدمان وفادار بوده ایم و در قرارهایمان در برابر دنیا طبق فرهنگ اسلامی به عهدمان وفا کرده ایم و آغازگر منازعه و جنگ اقتصادی با کسی نبودیم اما آن ها در سایه شکست های پیاپی در منطقه به فکر انتقام گیری از ملت ایران هستند.
وی با بیان اینکه آن ها فکر می کنند، ایران پای آمریکا را از منطقه قطع کرده است، ادامه داد: آن ها فکر می کنند، این جوانان ایران هستند که پای استعمار را از کل منطقه قطع کرده اند.آن ها فکر می کنند در عراق و سوریه و یمن و لبنان اگر شکست خورده اند به سبب ایستادگی ملت ایران است، درحالی که این اشتباه است.
رئیس جمهور گفت: این ایستادگی همه ملت های منطقه و ایستادگی کل ملت های مسلمان است. در کنار ملت ایران، ملت های عراق،​ سوریه، لبنان، یمن، افغانستان، پاکستان و سراسر دنیای اسلام به فکر ایستادگی، ایمان، اسلام و استقلال خود هستند.
وی ادامه داد: البته هر وقت برادران مسلمانان از ما یاری بخواهند ما هم به وظیفه عمل می کنیم و آن ها را یاری می کنیم. ما البته تلاش کردیم و نگذاشتیم شما داعش را بر این منطقه مسلط کنید.  

 

دشمن نمی تواند در راه غلط خود پیروز شود
رئیس جمهور گفت: دشمن تصور می کند که می تواند صادرات نفت ایران یا روابط خوب کشورمان را با همسایگان قطع کند اما نمی تواند در این راه غلط پیروز شود.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم خوی در استان آذربایجان غربی افزود: ما افتخار می کنیم که نگذاشتیم شما گروه داعش را بر منطقه مسلط کنید و می دانیم که شما عصبانی و ناراحت هستید و احساس شکست می کنید و نتوانستید به اهداف خود در عراق و سوریه و یمن برسید و ناچارید در مقابل مردم یمن سر فرودآورید اما چرا می خواهید از مردم ما انتقام بگیرید؟ به اشتباهات خود مراجعه کنید.
وی گفت: شما فکر کرده اید که صادرات نفت ایران یا روابط خوب کشورمان را با همسایگان قطع می کنید که نخواهید توانست، شما نمی توانید در این راه غلط پیروز شوید. 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران به حول و قوه الهی نفت خود را همچنان خواهد فروخت و روابط نزدیکتری با همسایگان خود برقرار خواهد کرد گفت: رابطه مان را با همسایگان استان آذربایجان غربی همچون جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق و همچنین روابطمان را با دیگر کشورها روز به روز مستحکم تر خواهیم کرد و آمریکا قادر نیست رابطه ملت ایران را با ملت های برادر منطقه تضعیف کند چرا که همه مسلمان و در کنار هم هستیم.
وی با تجلیل از غیور مردی مردم آذربایجان غربی به عنوان مرزداران و مرزبانان غیور ایران در همه مقاطع تاریخی گفت: به حول و قوه الهی امسال و سال آینده مردم ایران با امیدواری کامل به آینده نگاه می کنند و فشارهای صهیونیست ها و آمریکا و ایادی آن ها در منطقه نخواهد توانست مشکلاتی جدی را بر مردم تحمیل کند.
آقای روحانی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان اظهار داشت: البته در جنگ هم سختی و هم زخمی و شهید وجود دارد و مشکلات زیادی نیز وجود دارد اما در میدان جنگ اقتصادی در برابر کسانی که جنگ را به ما تحمیل کرده اند تسلیم نخواهیم شد و در برابر آنان دست، بالا نمی بریم و همچنان به وظایف دینی و میهنی خود ادامه می دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار