رییس اداره آموزش و پرورش سلماس گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است و ریشه کنی آن تنها با توان پلیس میسر نخواهد شد.
کد خبر: ۶۸۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 18 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی از #سلماس ، حسین خیرجویی در جلسه کمیته فرهنگ و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلماس، گفت: مبارزه با مواد مخدر از وظایف دینی ما هم بشمار می آید  و بر همین اساس آموزه‌های دینی نقش مهمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و افزایش آگاهی مردم دارند و اگر جنبه‌های دینی مردم تقویت شوند، در این حوزه موفق خواهیم شد.به گزارش تابناک آذربایجان غربی از #سلماس ، حسین خیرجویی در جلسه کمیته فرهنگ و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلماس، گفت: مبارزه با مواد مخدر از وظایف دینی ما هم بشمار می آید  و بر همین اساس آموزه‌های دینی نقش مهمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و افزایش آگاهی مردم دارند و اگر جنبه‌های دینی مردم تقویت شوند، در این حوزه موفق خواهیم شد.
خیرجویی مقابله با اعتیاد به مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: آموزش و پرورش از طریق آگاه سازی دانش آموزان و اولیاء نقش مهمی در این زمینه دارد ، سایر ارگانها و دانشگاه ها نیز پس از مدرسه می توانند، نقش کلیدی در این خصوص ایفا کند، چرا که اعتیاد همواره در کمین خانواده ها است . 
مدیر آموزش و پرورش  سلماس با انتقاد از این باور غلط که مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگ ساز و تبلیغی نقش مهمی در کنترل و مقابله با اعتیاد دارند و میتوانند با تولید محتوای فرهنگی و برنامه های اجتماعی جوانان را از خطرات فردی و اجتماعی مواد مخدر آگاه سازند. 
وی با تاکید بر لزوم هدفمندسازی مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: ریشه کنی، کاهش آسیب های اجتماعی و مهار مصرف مواد مخدر با انجام کارهای فرهنگی، آموزشی، پیگیری دغدغه ها و پایش کامل اجتماعی میسر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار