دانش آموزان در تمامی صحنه های انقلاب نقش آفرین بودند .
کد خبر: ۶۷۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 02 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی :حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی ، با اشاره به مناسبتهای هفته ، تبعید حضرت امام به ترکیه ،روز دانش آموز ،تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ،روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را از جمله مناسبتهای 13 آبان برشمرد .
وی درادامه با اشاره به نقش اساسی و محوری دانش آموزان در انقلاب اسلامی اظهار داشت : نقـش دانـش آمـوزان در مبارزات قبل و بـعد از پیروزی را می توان در مواردی ازجمله ؛حضور در تمامی تظاهرات علیه رژیم پهلوی،پخش اعلامیه های حضرت امام علیه رژیم،شعارنویسی علیه رژیم در مدارس و خیابانها،حضور در دفاع 8 ساله علیه بعثیان متجاوز،حضور و مشارکت گسترده در سازندگی کشور دانست.
ضرورت مبارزه با مستکبران از مسلمات اسلام است :
خطیب نماز جمعه با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار اظهار داشت :
مبارزه با ظالم و ستمگر از مسلمات دین مقدس اسلام است ۱- حدود 400 آیه شریفه قرآن در ضمن 17 سوره در ارتباط با جهاد نازل شده است . ۲- در روایات اهل بیت(ع) ، در خطبه های نهج البلاغه و دعاهای صحیفه سجادیه بر جهاد در راه خدا و مبارزه با ستمگران توصیه شده که از شمارش خارج است .
وی در ادامه گفت: در طول تاریخ هر وقت مسلمانان قدرت و توان پیدا کرده اند علیه ستمگران مبارزه نموده اند.
جت الااسلام شکوری در ادامه با توجه به 28 صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و امام مجتبی ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و رفتاری پیامبر را از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) مورد بررسی قرار داد و گفت : امیرمؤمنان(ع) می فرماید : رسول خدا رسالت خود را با امانت داری ادا کرد و با موفقیت جهان را پشت سر گذاشت و پرچم حق را در بین ما باقی گذاشت .
وی درهمین راستا ادامه دادوگفت آن حضرت می فرماید: کسیکه از آن پیش افتد از دین برون است و هر که از آن عقب بماند هلاک می شود و هر که ملازم آن شود به مقصد می رسد .رسول خدا بخشنده ترین ، با جرئت ترین ، راستگوترین و وفادارترین مردم به پیمان خود بود .
خطیب نماز جمعه در بخش دیگر از خطبه ها با اشاره به آخرین توصیه های رسول خدا به مردم اظهار داشت : رسول خدا(ص) در اواخر عمر مـبارک خـود روزی بر مردم خطبه خواند و چنین فرمود :ای مردم من به زودی از میان شما خواهم رفت شما را به عترتم توصیه می کنم. هرکس به آنان چنگ بزند به ریسمان خدا چنگ زده است به آنان چیزی یاد ندهید چون آنان از شما داناتر هستند.و از آنان پیروی کنید بدلیل اینکه آنان با حق و حق با آنان است تا اینکه در حوض کوثر برمن وارد شوند.
نفاق و خیانت پیروان امام حسن ع عامل تحمیل صلح بر امام مجتبی بود .
حجت الاسلام شکوری با اشاره به 28 صفر روز شهادت امام حسن مجتبی اظهار داشت :امام حسن مجتبی در دوران امامت خود مورد ظلم و ستم مضاعف قرار گرفت . بویژه در پذیرش صلح با معاویه که حتی پیروان آن بزرگوار به او جسارت و بی احترامی می کردند.
مرحوم شیخ مفید در کتاب ارشاد خود با تشریح افکار و اندیشه های پیروان آنحضرت و تقسیم آنان به پنج گروه در واقع علل و ریشه های پذیرش متارکه جنگ با معاویه را به زیبایی تبیین فرموده است
1-تعدادی شیعیان آنحضرت و امیرمؤمنان(ع) بودند
2-عده از خوارج که بخاطر دشمنی با معاویه دور امام جمع شده بودند
3-عده ای دنیاپرست وسود جو بودند که به طمع منافع مادی در سپـاه امـام داخـل شـده بودند
4-گروهـی از آنان انـسانهای دو دل و شـکاک بودند و چندان فرقی میان امام حسن(ع) و معاویه قائل نبودند
5-و در نهایت اشخاصی از روی تعصبات قبیلگی و عشیره ای و با دستور رییس قبیله در سپاه امام قرار گرفته بودند و درد دین نداشتند.
افشاگری امام رضا(ع) در مورد جعل حدیث علیه اهل بیت(ع)
حجت الاسلام شکوری همچنین با اشاره به 29 صفر سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا اظهار داشت: شخصی بنام ابراهیم بن محمود می گوید:به امام رضا(ع) عرض کردم نزد ما روایاتی از مخالفین شما در مورد فضایل امیرمؤمنان(ع) و شما خاندان وجود دارد که امثال آن را در میان روایات شما مشاهده نمی کنیم آیا به آنها اعتماد کنیم؟
امام در پاسخ فرمودند:مخالفان ما سه نوع اخبار در فضایل ما جعل کرده اند غلو،کوتاهی در حق ما و تصریح به بدیهای دشمنان ما وقتی مردم اخبار غلّو را می شنوند شیعیان ما را تکفیر می کنند و می گویند شیعیان قائل به ربوبیت ائمه خود نیستند وقتی کوتاهی در حق ما را می شنوند معتقد می شوند و وقتی بدیهای دشمنان ما و دشنام به آنان را می شنوند ما را دشنام می دهند.
خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار