معاون اول قوه قضاییه از تأیید حکم اعدام وحید مظلومین و محمد سالم در دیوان عالی کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 21 October 2018

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در گفت‌وگوی زنده آخرین وضعیت احکام صادر شده برای مفسدان اقتصادی را تشریح کرد.

محسنی اژه‌ای گفت:  رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی با سرعت و دقت و قاطعیت ادامه دارد.

وی گفت: در تازه‌ترین اتفاقی که رخ داده‌است پرونده دو نفر از افرادی که در دادگاه بدوی مفسد تشخیص داده شده بودند در دیوان عالی رسیدگی شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: حکم اعدام این افراد از سوی شعبه رسیدگی کننده تأیید شد.

محسنی اژه‌ای گفت: این دو متهم وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی با اسم مستعار محمد سالم بوده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: همان طور که می‌دانید از روز تشکیل پرونده یعنی ۱۷ شهریور تا امروز که ۲۹ مهر است ظرف مدت حدود ۴۳ روز پرونده به نتیجه رسید و امیدواریم با سرعت و دقت باقی پرونده‌ها هم رسیدگی شود.

براساس اطلاعات موجود اولین جلسه رسیدگی به اتهامات باند مظلومین با حضور ۱۲ متهم در تاریخ ۱۷ شهریور ماه در دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی زرگر و به صورت علنی برگزار شد.

در آن جلسه کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای تهران قرائت شد و سپس دادگاه به متهمان و وکلای آنها اجازه دفاع از خود داد.

در اینجا می‌توانید مشروح جلسه اول دادگاه را بخوانید. 

این در حالی است که در تاریخ ۸ مهر ماه امسال حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه سفر به یکی از استانها در جمع خبرنگاران خبر از صدور حکم اعدام برای ۳ نفر از مفسدان اقتصادی را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه تنها یکروز پس از این اعلام در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی کشور در مصاحبه با خبرنگاران از اسامی ۳ نفر محکوم به اعدام رونمایی کرده و عنوان کرد، درمنی، محمد سالم و مظلومین ۳ اعدامی هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار