معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان برخی از نتایج مثبت شبکه مسجدمحوری گفت: باید از ظرفیت‌های قوی شبکه مسجدمحوری برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اعتقادی و فرهنگی استفاده کرد.
کد خبر: ۶۶۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۸ 19 October 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا آشتیانی در همایش تعالی محراب که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد با اشاره به اقدامات ارزنده حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی اظهار داشت: این شخصیت از دوران قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن با وجود گرفتاری‌های فراوان همواره در راستای ترویج معارف اسلامی بوده و در این زمینه شخصیتی بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر برخی از آثار علمی و فرهنگی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی افزود: وجود نیت خالص برای ترویج معارف اسلامی و لطافت بیان در سخنرانی از ویژگی‌های برجسته این مبلغ برجسته قرآنی بوده که بیش از 4 دهه بوده که منبرهای ثابتی در دل خانواده‌های ایرانی دارد در حالی‌ که هر منبری نوعاً دوران محدودی برای تبلیغ و جلب‌ توجه دارد.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه اثرات مثبت آثار علمی شهید مطهری را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر در دوران ابتدای انقلاب آثار و نوشته‌های شهید مطهری وجود نداشت مسئله پاسخگویی به نیازهای جدید دانشجویان در دانشگاه‌های کشور با گره و مشکلات سختی روبه‌رو می‌شد، شهید مطهری در شکل‌گیری فرهنگ درست اسلامی در جوامع علمی کشور اثرگذاری بی‌بدیلی دارد.

آشتیانی با بیان برخی از دشواری‌ها و سختی‌های تبلیغ در جامعه کنونی خاطرنشان کرد: ائمه جماعت باید در مسیر تبلیغ و ترویج احکام و معارف اسلامی انبیاء الهی را الگو قرار داده و در برابر وجود تمام مشکلات و سختی‌های راه دشوار تبلیغ، معارف اسلامی را به‌درستی در بین مردم نشر دهند.

وی بیان کرد: یکی از اشکالات اساسی در انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی هراس و واهمه از آغاز کار است در حالی‌ که با داشتن روحیه درست و نیت خالص و اعتقاد به آیات الهی نباید ترسی از آغاز برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح مساجد داشت.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: در استان قم 1200 مسجد وجود داشته که بالغ‌ بر 800 عدد از آن‌ها در مرکز شهر قرار دارد، برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و غیره باید در مساجد استان دنبال شود،در مسیر تقویت شبکه مسجد محوری باید عرصه را برای جوانان باز گذاشته و آن‌ها را وارد کارکنیم.

آشتیانی با تأکید بر ضرورت حمایت از شبکه‌های مسجد محوری بیان کرد: در طول شبانه‌روز هزاران شبهه اعتقادی و فرهنگی در شبکه‌های مجازی به‌سوی جوانان کشور طراحی و پخش می‌شود که در این‌گونه مواقع حساس توجه به شبکه مسجدمحوری و توجه ویژه به جوانان مسجدی امری ضروری است.

وی با بیان برخی از نتایج مثبت شبکه مسجد محوری عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های قوی جوانان و شبکه مسجد محوری برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مختلف در عرصه‌های مختلف سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و غیره استفاده کرد چراکه در جامعه کنونی اصلاح رفتارهای اشتباه اجتماعی دیگر با برخوردهای قهری قابل‌حل نیست، شبکه‌های مسجد محوری اثر بسیار قدرتمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت مدیران انقلابی دارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار