سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در دو دهه پیش عده ای سودجو با خرید، تفکیک و فروش زمینهای حاشیه شهر به برخی نهادها اقدام کرده اند و این امر مشکلات زیادی برای شهر ایجاد کرده است. باید در مصوبات منافع عمومی شهر را در نظر گرفت و جلوی فعالیت سودجو ها گرفته شود.
کد خبر: ۶۶۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 15 October 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی پیمان آرامون در پنجمین کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان که صبح امروز دوشنبه ۲۳ مهر برگزار شد، افزود: در این جلسه ۱۵ موضوع درخواست مورد بررسی قرار خواهد گرفت. انتظار ما از مدیران این است که این طرح ها با دغدغه بررسی شود.

 

وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که می تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند موضوع تقلیل و اصلاح سال افق طرح جامع مصوب شهر ارومیه از سال ۱۴۰۰ به ۱۳۹۸ است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار می کند: شاید ۱۵ سال پیش به اینگونه بود که چند نفر شخص حقیقی و سودجو کار مدیریت شهری را با خرید، تفکیک و فروش زمین به نهاد های مختلف انجام می دادند و این روند باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

آرامون بیان می کند: با پیگیری های مسئولین عالی رتبه استانی به منظور کنترل توسعه بی رویه شهر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز  مقرر شد با کاهش زمان افق طرح جامع شهری نسبت به بازنگری طرح توسط کارشناسان و مشاوران اقدام شود‌.

وی با تاکید بر برخورد با ساخت و سازها و تفکیک های  غیرمجاز در حاشیه شهر گفت: توسعه ناهمگون و بی رویه شهر، تامین خدمات و نیازهای شهری را دشوار ساخته و مراجع مسئول با تدبیر به موقع نسبت به تامین فضاهای مورد نیاز برای توسعه آتی شهر از گسترش غیر متوازن شهری جلوگیری کرده و در تصمیمات شأن منافع عموی شهر را در نظر بگیرند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک به توسعه اقتصادی استان رویکرد اصلی این کارگروه است اما مواردی از تخلف افراد در سو استفاده از این اراضی ملی و تفکیک آن به بهانه ایجاد کارخانه یا کارگاه و...  گزارش شده است. باید مصوبات این کارگروه تا به نتیجه رسیدن قطعی طرح ها با حساسیت بیشتری پیگیری شود

در ادامه این جلسه اعضای کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان ضمن موافقت با تقلیل و اصلاح افق طرح جامع مصوب شهر ارومیه با صدورمجوز احداث تاسیسات و بنای واحدهای تولیدی ، خدماتی، گردشگری و صنعتی شامل طرح پیست اسکی خوشاکو، احداث طرح گلخانه، طرح بسته بندی میوه ، طرح تولید پرورش قارچ خوراکی به همراه طرح مجتمع خدمات بین راهی و احداث طرح گردشگری – تفریحی  در سطح استان موافقت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار