این نماینده مردم در مجلس دهم، عملیاتی‌کردن فاز دوم طرح LEZ را اقدام شهرداری پایتخت در جهت اجرای قانون هوای پاک و رفع معضل ترافیک تهران دانست.
کد خبر: ۶۶۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 14 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  در مورد طرح LEZ که شهرداری از اجرای آن از یک هفته آینده خبر داده است، گفت: اگر قرار باشد این طرح برای کاهش آلودگی هوا اجرا شود می‌تواند اثرگذار باشد، چرا که در پی آن خودروهایی که آلایندگی بالایی دارند از چرخه تردد خارج می‌شوند، اما چنانچه قرار باشد در جهت رفع معضل ترافیک از آن استفاده شود، نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید رفع معضل ترافیک تهران تنها با توقف خودروهایی که آلایندگی بالایی دارند، امکانپذیر نیست و باید اساسی‌تر به ارائه راهکار پرداخته شود.

سیل مهاجرت عامل اصلی معضل ترافیک تهران است

وی تصریح کرد: رفع معضل ترافیک تهران با توسعه وسایل حمل و نقل عمومی اعم از افزایش خطوط مترو، BRT و ایجاد خطوط قطار سبک شهری(LRT) و ممانعت از سیل مهاجرت به این شهر امکانپذیر است، چرا که تهران 14 میلیون جمعیت دارد و این در حالی است که در چند سال گذشته تنها 6 میلیون جمعیت داشته است.  

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: مشکلات کنونی تهران ناشی از سیاست‌های غلط متمرکز در کشور است که باعث شده روستاها خالی از سکنه شوند و جمعیت کلان شهرها به‌ویژه تهران افزایش پیدا کند، ضمن اینکه صاحبان شرکت‌هایی که در سایر شهرها فعالیت دارند برای اخذ مجوز یا گرید برای فعالیت خود بارها باید به تهران سفر کنند و همین موضوع باعث افزایش جمعیت شناور در این شهر و تشدید معضلاتی همچون ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

شهردار تهران مصمم به ساماندهی حوزه شهری پایتخت است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه عملیاتی کردن فاز دوم LEZ می‌تواند در راستای اجرای قانون هوای پاک صورت گرفته باشد، یادآورشد: شهردار تهران مصمم است این سازمان را به طور کامل ساماندهی کند، چرا که این سازمان حدود 122 هزار نفر جذب کرده و در عمل مدیریت این میزان نیرو کار پیچیده‌ای است و در کنار آن در حوزه مدیریت شهری نیز کاهش تراکم‌فروشی و توسعه حمل و نقل شهری را در دستورکار خود دارد که در این راستا اجرای قانون هوای پاک در پایتخت را نیز پیگیری می‌کند./

 

 

پایان پیام

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار