فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری یک سارق، سرقت شبه مسلحانه در ارومیه خبرداد.
کد خبر: ۶۶۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 11 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان‌غربی، سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی استان ظهر پنج‌شنبه در ششمین روز از هفته ناجا از دستگیری ۳ باند سازمان یافته سرقت خودرو، ویلا و قطعات خودرو در سطح شهرستان ارومیه طی نوزده روز گذشته، خبرداد و گفت: از ابتدای مهرماه امسال، ۱۳۸ نفر سارق دستگیر شدند که در بازجویی‌های خود به ۱۷۲ فقره سرقت از منازل و مغازه‌ها و همچنین  وسایط نقلیه اعتراف کردند.

وی ادامه داد: باند اول این سارقین اقدام به سرقت از ویلاهای باغ‌های امامزاده ارومیه، باند دوم اقدام به سرقت خودرو، اوراق کردن خودروها و فروش قطعات و باند سوم اقدام به فروش قطعات الکترونیکی از جمله ECU خودروهای داخلی می‌کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین به دستگیری سارق، سرقت شبه مسلحانه اشاره کرد و گفت: این فرد با پوشاندن چهره خود و با اسلحه قلابی اقدام به سرقت خودروهایی که رانندگان آن خانم بودند می کرد و در ازای دریافت مبالغی از مالکان خودرو مسروقه را به مالکان آن باز میگرداند که در نهایت در حین سرقت و زورگیری از یک خودرو در خیابان شهید بهشتی ارومیه دستگیر شد.

photo_2018-10-11_17-33-44

اصلانی در ادامه گفت: ارزش کلیه اقلام مسروقه کشف شده از ۳ باند مذکور ۴ میلیارد ریال بود که همه اقلام کشف و به مال‌باختگان تحویل خواهد شد.

اصلانی همچنین ضمن رونمایی از یک دستگاه گشت ویژه پلیس آگاهی آذربایجان غربی‌ مجهز به سیستم پلاک خوان ، اظهار کرد: این خودرو گشتی تنها در ۶ استان کشور فعال است و برای تجهیز خودروی پلیس به این سیستم، یک میلیارد ریال هزینه شده و این سیستم قادر است تمامی وسائط نقلیه که سرقتی، تحت پیگرد قانونی و یا توقیف قضایی هستند از فاصله ۵۰۰ متری تشخیص و به محض رویت، هشدار دهد.

وی اضافه کرد: در طول ماه جاری و با استفاده از سیستم پلاک‌خوان، ۴۵ خودرو مسروقه و دارای دستور توقیف قضائی توسط این گشت ها شناسایی و متوقف شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار