مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت:بیست‌و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی آذربایجان غربی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان و ترویج و توسعه هنر قصه‌گویی در ارومیه برگزارمی‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 10 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جواد زاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در موضوع بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج و توسعه هنر قصه گویی برای کودکان برگزار می‌شود .

وی افزود: فعالیت فرهنگی و هنری، اقدامی هدفمند و برنامه ریزی شده است که مربیان به منظور شناخت و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان، با حضور و مشارکت آنان، در زمان و مکان معین و با روش خاصی صورت می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این جشنواره با حضور ۲۳۶ نفر در دوره شهرستانی که در شهریور ماه امسال برگزار شد شرکت کرده و با پایان یافتن مسابقات مرحله شهرستانی برگزیدگان جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.

وی  با بیان اینکه در سال‌های گذشته بین اعضای کانون و مسابقه‌دهندگان تفکیکی بود تصریح کرد: در مرحله شهرستانی با ۱۵۱ قصه تخصصی‌، با حضور پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، دخترها‌، پسرها به عنوان قصه‌گویان در کنار کودکان و ارائه مقاله و داستان با موضوع قصه و قصه‌گویی همراه مربیان و اعضای کانون برگزار شد.

زاهدی با بیان اینکه از بین ۱۵۱ نفر شرکت کننده ۶۳ نفر به مرحله استانی راه یافتند، بیان کرد: از بین دختران و پسران ۲۴ نفر، از بخش زنان و مردان ۳۳ نفر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ۶ نفر جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.

وی گفت: در هر مرکز قصه گویی ۱۱ نفر برگزیده شده و منتخبین در روزهای 19 و 20 آبان ماه در مرحله منطقه‌ای که به صورت متمرکز با حضور 6 استان اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، آذربایجان‌های شرقی و غربی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد، به مرحله ملی و بین‌المللی اعزام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: امسال تاکید بر توسعه و ترویج قصه گویی به عنوان ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز و شعار جشنواره ''خوب زندگی کردن، تمرین می خواهد'' و محور هم قصه زندگی افراد تحت عنوان ''قصه زندگی من'' است و همه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: بخش دوم جشنواره قصه‌گویی، بخش علمی آن است که در آن مقاله نویسی ملاک عمل است و از آذربایجان‌غربی ۱۰ مقاله از سوی شرکت کننده‌گان به دبیرخانه ارسال شده و امید است آذربایجان غربی جزو برگزیدگان باشد و همچنین بخش‌های جشنواره شامل بخش عمومی با فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای در حوزه قصه با هر ابزاری ساخته شد که ۷۵ اثر از استان شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار