با حضور معاون اول قوه قضائیه و هیئت همراه آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۶۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 09 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ،  استاندار آذربایجانغربی، نمایندگان مردم در خانه ملت، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، مدیران استانی و خانواده قضایی در حال برگزاری است.

مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در این آیین گفت: در بحث اجرای احکام کیفری از ۲۳ هزار پرونده موجودی سال ۹۳ به ۱۱۹۰۰ فقره کاهش یافته است و ۱۲ هزار حکم اجرا شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در راستای خدمات ارزشمند رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت : بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اجرای سریعتر احکام در اولویت کاری رییس کل دادگستری استان بود .

حبیبی   ضمن تقدیر و قدردانی از جمع حاضر مقامات کشوری و استانی به فرمایشات مقام معظم رهبری و نحوه  عملکرد در حوزه قضایی پرداخت و افزود : یکی از فرمایشات مقام رهبری در حوزه دستگاه قضایی کشور اجرای سریع تر احکام کیفری و حقوقی است که  حیدری رییس کل دادگستری استان در مدت 6 سال و اندی که در مدیریت دادکستری استان در خدمت مردم بودند در این خصوص خدمات ارزشمندی انجام شده است .

وی ادامه داد: در بحث کیفری در سال 1392 حدود 23 هزار فقره پرونده کیفری در محاکم قضایی استان وجود داشت که در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سریع تر احکام ؛ تا به امروز از این میزان پرونده حدود 12هزار فقره تعیین و تکلیف و اجرا گشته و حدود 11 هزار 900 پرونده نیز در دست بررسی هست .

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه اضافه کرد : از این میزان پرونده حدود 500 پرونده نیزجزو پرونده های خاص است که نیاز به تنفیذ رییس قوه قضاییه داشت .

حبیبی تکریم ارباب رجوع ، دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی نزدیک مشکلات مردم ، اشرافیت ارشادی به نظرات قضات استان را از جمله ویژگی های شخصیتی و خدمتی حیدری عنوان کرد .

در ادامه محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در آیین تودیع و معارفه روسای کل دادگستری آذربایجان غربی گفت : مهم ترین وظیفه دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی، بی طرفی در قضاوت ها، رعایت عدالت و تقویت اعتماد مردم بر اساس اصول مصرح قانون اساسی است.

  استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت مردم با قوه قضائیه گره خورده است، ادامه داد :اگر در کشوری قوه قضائیه مقتدرانه و عادلانه رفتار کرد،مردم در امنیت کامل خواهند بود.

شهریاری افزود:خوشبختانه در کشور شاهد روزافزون اقتدار و رعایت عدالت قوه در کشور هستیم.

شهریاری خواستار افزایش اختیارات دستگاه قضایی در استان های مرزی از جمله آذربایجان غربی شد و بر کاهش اطاله دادرسی تأکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت:اختیارات دستگاه قضایی د ر استان های مرزی افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری که با حضور معاون قوه قضائیه و مسوولان استانی و شهرستانی و خانواده قضایی در سالن امام علی ( ع) ارومیه برگزار شد؛ تاکید کرد : تنها اعمال و خدمات است که از یک مدیر باقی می ماند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری خطاب به مسوولان قضایی گفت : عدم تأثیرپذیری از حب و بغض ها و جریانات سیاسی ، پناهگاه مردمی و حلال مشکلات ، جذب عناصر مومن و عالم، کاهش و جایگزینی مجازاتحبس ، ضرورت انعکاس خدمات دستگاه قضا ، کاهش اطاله دادرسی، عدم تزلزل در مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله توصیه های مورد تاکید ایشان است که باید مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قریشی گفت : با توجه به شرایط فعلی و نارضایتی های مردمی انتظار می رود دستگاه قضا محکم تر و سریع تر با مفسدین و محتکرین برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار