مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: نخستین موزه تخصصی شمال غرب کشور برای کودکان در ارومیه راه‌اندازی شده و هم اکنون دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.
کد خبر: ۶۶۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 01 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جواد زاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال از 14 تا 20 مهر ماه هفته ملی کودک اعلام شده با توجه به اینکه روز 16 مهر ماه نیز به عنوان روز جهانی کودک نامگذاری شده و در تمامی دنیا آن را جشن می‌گیرند، در کشور ما نیز این روز به عنوان روز ملی کودک طراحی شده و برنامه‌های خاصی نیز برای این روز پیش‌بینی شده است.

شعار امسال هفته ملی کودک،«آینده را باید ساخت»

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی کودک،« آینده را باید ساخت» نام گرفته است افزود: این شعار به این معنی است که آینده هر جامعه‌ای با وجود کودکان ترسیم شده و با دست آنها آباد می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی‌هایی برای این موضوع انجام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ملی کودک گفت: روز 14 مهر به نام کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، 15 مهر روز محیط زیست و میراث فرهنگی، 16 مهر به نام کودک، صلح، بازی و نشاط، 17 مهر روز رسانه و ارتباطات، 18 مهر به نام کودک، آموزش، سلامت و ایمنی، 19 مهر به نام کودکان، با نیازهای ویژه و فرصت‌های برابر و نیز 20 مهر به نام کودک، کتاب، فرهنگ و مطالعه نامگذاری شده است.

غفلت از کودک؛ غفلت از آینده جامعه

وی با تاکید بر اینکه هر اندازه برای خدمت به کودکان تلاش شود، می‌توان بازخورد و نتیجه آن را در جامعه مشاهد کرد افزود: بی‌شک غفلت از کودک، همانند غفلت از آینده جامعه است بنابراین تمامی دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت‌هایی در قبال کودکان دارند.

زاهدی بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه جامعه به دست انسان‌ها رقم می‌خورد و باید از کودکی آغاز شود، بنابراین هفته ملی کودک فرصت مغتنمی برای نهادینه‌سازی نیازهای کودکان در جامعه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون در میان جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری آذربایجان‌غربی، یک میلیون نفر معادل یک سوم جمعیت زیر 18 سال سن دارند .

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های روز ملی کودک اظهار کرد: در این زمینه ارتقاء آگاهی مردم بر حقوق کودک، معرفی سازمان‌های فعال در حوزه کودک و نیز برجسته‌سازی دوران کودکی، تنها بخشی از اهداف برگزاری این هفته به شمار می رود.

آموزه های عاشورایی رویکرد ماه محرم کانون

زاهدی با بیان اینکه هم اکنون در ماه محرم قرار گرفته و رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، برنامه‌ها و آموزه‌های عاشورایی است بیان کرد: در عین حال توجه به مسائل و مشکلات متنابه جامعه مثل صرفه جویی در مصرف آب، حمایت از کالای ایرانی و حوزه فضای مجازی و فناوری نوین نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب کانون در هفته ملی کودک، تنها کودکان نیستند تصریح کرد: برای مربیان و اولیای تربیتی نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده و در این راستا امسال حدود 200 برنامه در مرکز استان و 23 مرکز ثابت، هشت مرکز سیار روستایی و چهار مرکز کتابخانه پستی اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افزود: عضویت کودکان در این هفته در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رایگان بوده و نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند از موزه‌های میراث فرهنگی و محیط زیست نیز به صورت رایگان بازدید کنند.

وی با بیان برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته ملی کودک اظهار کرد: اجرای بازی‌های بومی و محلی، اجرای طرح کتابخوانی و قصه‌گویی، خواندن 40 داستان انقلاب اسلامی به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای مسابقه پرواز بادبادک‌ها، اجرای نمایش عروسکی برای کودکان و تقدیر از کودکان کتابخوان در این هفته انجام می‌شود.

نخستین موزه تخصصی شمال غربی کشور برای کودکان راه اندازی می شود

زاهدی در ادامه از راه اندازی نخستین موزه تخصصی شمال غرب کشور برای کودکان در ارومیه خبر داد و بیان کرد: این موزه در 450 متر در شرف ساخت و راه اندازی بوده و هدف از ایجاد آن، شناخت تاریخ و تکامل ابزار مورد استفاده کودکان بوده و هم اینک دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار